Piev de la Valtravaja

De Wikipedia
Lombard Quest articol chì l'è scrivud in lombard, con la Noeuva Ortografia Lombarda

La piev de la Valtravaja o piev de San Vitor martir a l'è stada 'na piev religiosa e ministrativa del milanes, in pè in del Ducad de Milan del XIV secol al 1797, con l'invasion giacobina, e in l'Arcidiocesi de Milan del 1137 al 1972, cont el sinod Colombo. Se sa minga tant in su la soa storia, soratut quella pussee antiga. 'Me piev ministrativa e religiosa la gh'haveva dent i comun de Béder con Bresc, Mucen, Agra, Armi, Biegn, Bosch, Brissagh, Cadee, Campagnan, Garabioeu, Musignan, Curija, Dumenza, Cossan, Run, Germignaga, Graj, Grantola, Losc, Luin, Macagn, Mesenzana, Montegrin, Monviasch, Musadin, Port, Rogian, Castelvecana e Voldomen. Partegniven civilment a la piev, ma religiosament a la diocesi de Com, i comun de Arbizz, Brusin, Cremenaga, Cujaa, Cunard, Fabiasch, Lavena-Ardena, Marchiroeu, Macc, Pin, Tronzan e Carian. La parochia de San Steven de Macagn de Sota la dipendeva de la Piev, menter el comun a l'éra un liber feud imperial.

Bibliografia[Modifega | modifica 'l sorgent]

  • Liber notitiae sanctorum Mediolani di Goffredo da Bussero. Manoscritto della Biblioteca Capitolare di Milano, a cura di M. Magistretti, U. Monneret de Villard, Milano, 1917.
  • Diocesi di Milano. Sinodo 46°, Milano, 1972, Pubblicazione curata dall'ufficio stampa della Curia arcivescovile di Milano.
  • G. Vigotti, La diocesi di Milano alla fine del secolo XIII. Chiese cittadine e forensi nel “Liber Sanctorum” di Goffredo da Bussero, Roma, 1974.
  • Istituzione dei nuovi vicariati urbani e foranei, 11 marzo 1971, Giovanni Colombo, arcivescovo di Milano, Rivista Diocesana Milanese, 1971.

Vos corelade[Modifega | modifica 'l sorgent]