Wikipedia:Grott/Archivi/18

De Wikipedia

Call for feedback about Wikimedia Foundation Bylaws changes and Board candidate rubric[modifica 'l sorgent]

Ciao. Apologies if you are not reading this message in your native language. Ajutom a tradù in la toa lengua.

Today the Wikimedia Foundation Board of Trustees starts two calls for feedback. One is about changes to the Bylaws mainly to increase the Board size from 10 to 16 members. The other one is about a trustee candidate rubric to introduce new, more effective ways to evaluate new Board candidates. The Board welcomes your comments through 26 October. For more details, check the full announcement.

Grazieǃ Qgil-WMF (talk) 19:17, 7 Utu 2020 (CEST)

Noeuva Grafía Lombarda[modifica 'l sorgent]

Bona sira. On poo di Wikipedista (mi, l'[@ Eldomm]) e di àlter se semm trovaa on para de setimann fa in d'ona bella pizzeria a Lambraa e hemm miss giò i daree pont de 'n noeuv progett grafegh: quell de la Noeuva Grafía Lombarda.

A bon cunt a l'è 'na version rangiada de la grafia milanésa, e in linia de massima el saria possibel doperà el classegh {{MILCLASS}}.

Hemm però pensaa che l'è mej passà per l'approvazion de la comunità per almen tri reson:

  1. I rangiament de la milanesa, incoeu, tenden semper pussee vers el center urban, menter che la NOL l'è pensada 'me grafia panlombarda
  2. A differenza de la Milanesa, che la gh'ha 'na bas comun e tant de standard, la NOL l'è fiss standardizzada, donca classificabel mej.
  3. Se messedom la milanesa a la NOL el gh'è el ris'c che la NOL la vaga gradualment a standardizzà la milanesa, inscì de sbassà l'autonomia de quej che voeuren scriv 'me del Porta, del Cherubin o del Filologegh.

Donca, quella chi l'è la discussion.

Comment[modifica 'l sorgent]

  • Bondì a tucc, scusee se me foo minga vedè inscì despess come on temp. La NOL la nass anca con di riflession che avevi comenzaa a tirà foeura propi in di agn che scrivevi pussee de sovenz chì in su la Wiki, e che hoo poeu desvilupaa insema a di olter. Naturalment, de già che la ricerca original l'hoo semper contrastada, hoo semper voruu spettà che certi principi vegnessen acetaa e publicizaa anca de oltra gent - e donca chichinscì hoo semper doperaa grafii giamò esistent. Adess me par che i rob a sien on poo cambiaa, e almanch on toch de la noeuva generazzion de gent che la scriv in lombard l'è dree a trovà di acordi. Donca pensi che 'l vara la pena provà a mettela anca chì in su la Wikipedia (semper in forma minga esclusiva, almanch per el moment). --Eldomm (ciciarade) 18:02, 20 Utu 2020 (CEST)
  • Ciao, hoo veduu come l'è fada la noeuva grafia, cha l'è compagna de quèlla milanesa, quasi eguàl. Mi credi che 'l sia important permètt de scriv anca i accént anca con la noeuva grafia de manera che anca chi che l'è minga tant pràtich de la lengua el pòda imparà a leg in la giusta manera. La grafia milanesa la juttava molto a leg e scriv per quèlla resón chì. Mi credi che se pòda donca mantegnì anca la grafia milanesa, che a bon cunt l'è compagna oltra che per la soa importanza stòrica. I alter grafìj inveci manden in confusion perchè hinn molto divèrsi soratutt perchè o e u vegnen dopràa vun al pòst de l'altra 'me per esempi in la grafia unificada rispètt a la grafia milanesa. Tuttamanch me domandi comè che 'l sia possibil a mètt insèma el Bressàn con el Milanés ch'a hinn assosènn divèrsi. Per mi on miloanés el fà fatiga a capì el Bressan se l'è scritt con l'istèssa grafia. Ona soluzión per tucc l'era el Scriv Lombard ma l'è minga 'na bona strada per facilità la lettura a quèj che gh'hànn nò 'na conoscenza bòna de la lengua, che l'è 'drée a descomparì e vun di obiettìv de la wikipedia el sarìss quèll de mantegnila viv. De sora maròss el SL el gh'hà besògn de 'na tastera del compiuter adatta, per quèst credi che 'l SL el gh'abìa nò de futùr.--151.20.48.148 09:54, 22 Utu 2020 (CEST)
  • Sì, i acent inn facoltativ, se te vardet in di mè articoi un poo ja droeuvom :) --Sciking (dìmm tuscòss) 11:23, 22 Utu 2020 (CEST)
  • Domà una precisazion ojetiva (ind i considerazion sojetive entre miga perqè ognedun al pœl pensar-la come qe al vœl, e a l'è miga l'argoment de la discussion): la SL e la milanesa (plu, de adess, la NOL) i è i unege grafie lombarde dovrabele senza dificoltaa cond la tastadura italiana. Donca capesse miga la critega, l'uneg simbol qe al manca (per tute) l'è "œ", sostituibel con "oe" desligad... --Glz19 (ciciarade) 22:47, 22 Utu 2020 (CEST)
  • Ciao, anca mé purtrop ge rive plu a dar un contribut continuativ, de tute i manere sont decorde cond el jontar qesta grafia a la Wiki. L’è bell veder qe, almanc intra de noltr, a'm sè dree a indar tuts ind la direzion d'una grafia polinomega. [Ocio: OT & IMHO] Senza negar ol valor storeg dei oltre grafie, spere qe ind el futur prossem i reste domà la SL e la NOL, e magare pò trovar-s tuts insema per catar for un'unega grafia (de qell qe pœde veder, tants lavor a è simei, de divers g'è una quai cerna grafega e ol nivell de koineizazion...) --Glz19 (ciciarade) 22:45, 22 Utu 2020 (CEST)
    Dò grafie, de che voeuna polinomega e moderna menter che l'altra ligada a la tradizzion letteraria... El Lombard l'è el noeuv Norveges :P Bel coment, comùnque! --Sciking (dìmm tuscòss) 02:38, 23 Utu 2020 (CEST)
  • ...
  • ...

A favor[modifica 'l sorgent]

Contra[modifica 'l sorgent]

  • ...
  • ...
  • ...

Important: maintenance operation on October 27[modifica 'l sorgent]

-- Trizek (WMF) (talk) 19:10, 21 Utu 2020 (CEST)

Wiki of functions naming contest - Round 2[modifica 'l sorgent]

23:10, 5 Nuv 2020 (CET)

Sondaggio 2021 dei desideri della comunità[modifica 'l sorgent]

Inizia il sondaggio 2021 dei desideri della comunità! Il sondaggio serve alla comunità per decidere su che cosa il Community Tech team debba lavorare il prossimo anno. Incoraggiamo chiunque ad avanzare proposte entro la scadenza del 30 November e a commentare le proposte altrui per aiutare a migliorarle. Le comunità voteranno le proposte tra l'8 Dizember e il 21 Dizember.

Il Community Tech team presta particolare attenzione agli strumenti destinati agli editori di Wikimedia con più esperienza. Puoi avanzare proposte scrivendo in qualsiasi lingua. Ci penseremo poi noi a tradurle per te. Grazie, non vediamo l'ora di leggere le tue proposte!

SGrabarczuk (WMF) 05:46, 20 Nuv 2020 (CET)

Wikidata descriptions changes to be included more often in Recent Changes and Watchlist[modifica 'l sorgent]

Portàl Meteorologia[modifica 'l sorgent]

De vos ind la categoria "meteurulugia ghe n'è assée de fà su on portàl; mi son minga prategh de fà i portài. Se 'n quaivun l'è bon ghe foo segnal de la possibiltà. De vos ghe n'è on mucc compagn di wikipedi de media grandèzza.--151.21.182.231 15:01, 6 Dic 2020 (CET)

2020 Coolest Tool Award Ceremony on December 11th[modifica 'l sorgent]

Sondaggio 2021 sui desideri della comunità[modifica 'l sorgent]

SGrabarczuk (WMF)

16:21, 11 Dic 2020 (CET)

Anotazzion per i parole pussee gram e conligament cont un dizzionari[modifica 'l sorgent]

Incoeu hoo ricevud un gran bell sugeriment. M'han did che, di voeulte, la Wikipedia in lombard l'è grama de doperà di voeulte perchè gh'è di termen che vun el capiss no e 'l po domandàgh a nissun el significad, specie in di articoi pussee tecnegh o scrivud in d'un quaj dialet "oscur". A l'è 'n problema no de poch, adess che ghe pensi. Faria, donca, un para de parpoeuste:

  1. Per i parole pussee tecnegh o rar, un template per podè dàgh diretament el significad cont el passà del mouse sora la parola (o, de mobile, a schiscià in su 'n pont de domanda)
  2. In general, per favorì l'aprendiment, se podaria desvilupà un plugin che 'l permet - se ativad - de cercà diretament di parole in sui vari dizzionari liber.

Se 'n pensee? --Sciking (dìmm tuscòss) 17:06, 21 Dic 2020 (CET)

Per ol prim lavor (per signifegad dixet una perifras?) s'pœl far-l senza tirar in pé un template: l'è assee dovrar un grup de note aposta (es. <ref group=N>), per ol resultad s'pœl veder qell qe hoo fait in su la pajina de la Scriver Lombard (l'hoo vest far ind una oltra wiki, me se regordi plu quala). Ol segond al saress un bell lavor, ma g'ha-l sens? Besogneress plutost far un wikizionare lombard fait ben (insé al saress tut colligad)... Ma al vœleress dir disperder i jamò poqe enerjie qe a'm g'ha, segond mé (anca perqè, fina quand la ge sarà miga una grafia ofiçala, per mé l'è impossibel far-l in manera sensada) --Glz19 (ciciarade) 23:46, 28 Dic 2020 (CET)
El dizzionari el sariss el Wikizzionari che nunn gh'avarìssom de dervì, adèss l'è anmò on incubator. Gh'hemm de laoragh adrée a l'avertura del Wikzzionari https://incubator.wikimedia.org/wiki/Wt/lmo
Per la grafia, el nomm de la pagina le femm domà cont una grafia, poeu denter in quela pagna là indicom tucc i manere de scriv e i pronununzie possibil (vardée l'esempi https://incubator.wikimedia.org/wiki/Wt/lmo/gimach) e poeu femm i redirezzion di alter grafie a quela pagina là. Parlèmm minga de dispersión de energie, ma putost de un'estension de la wikipedia; tucce i vos che podom minga met in wikipedia (perchè a inn minga enclipedich, ma de dizzionari) je mettom in del wikizionari e poeu a troeuvom la manera de fa di conligament che de la wikipedia menen al wikizzionari.
A podom lavorà in quela manera chì in sul wikizzionari. Però el wikizzionari doarissom dervill.
De cosa gh'è besogn per dervì el Wikizzionari? A gh'è un quaivun che l'è prategh?--151.21.102.93 09:49, 29 Dic 2020 (CET)
[@ Glz19] el soo che se poden doperà i note, però el res'cia de vesser confusionari cont i riferiment in linea, no? Per el Wikizzionari son d'acordi che la po vesser no la nòsta ocupazzzion principala, per quella reson lì a doperaria anca di dizzionari esterni, almen cont un link se 'l contegnud l'è no liber.
[@ 151.21.102.93] essenzialment utenza, un poo de vos e 'n proget aviad. --Sciking (dìmm tuscòss) 13:08, 29 Dic 2020 (CET)
[@ 151.21.102.93] E quala grafia dovreress-t per i pajine? Se ta tegnet semper la stessa (qualsessia) ta ris'cet de vesser acusad de favoritism; se ta cambiet, al deventa confusionare...
[@ Sciking] Segond mé no, perqè al vegn for un lavor divers dei note normai (ind el cas sora, [N numer] in banda a la parolla, inscambe del numer deperluu. E ind el fond se pœl divider i elenc. --Glz19 (ciciarade) 14:36, 29 Dic 2020 (CET)
[@ Glz19] Mi proponaria la NOL ma te podet dervì i pagine con la grafia che te preferisset (anca se el sariss mei doprà una grafia unega almanch per el titol de la vos) e poeu indicà anca i alter grafie e i alter pronunzie ind ona tabella de sota, donca fà i redirect di alter vos scrivude cont i alter grafie vers la pagina del dizzionari unega per tucce i grafie e indoe se poden doperà tucce i grafie specificand la grafia doprada. Se pò fà inscì: chi 'l derva la vos el pò doperà una quaisevoer grafia (per el titol del la vos) con l'invid però a spostà pènna l'è possibil in NOL o in SL (regordemm che 'l favoritismo l'è domà in del titol del la vos ma minga in del sò contegnud, indoe vegnen descrivud tucc i dialet e i grafie e anca tucc i pronunzie possibil). Dagh on'oggiada chichinscì https://incubator.wikimedia.org/wiki/Special:PrefixIndex/Wt/lmo/ . L'unegh ris'c che gh'è l'è quell de accorgess minga che ona pagina l'esista sgiamò (in un'altra grafia) e creà di pagine doppie, ma chesschì l'è on ris'c che gh'è anca in Wikipedia e in del caso del wikizzionari l'è anca facil de vesser risolt cont el met insema i informazzion in una pagina unega e fà i redirect --151.21.102.93 15:18, 29 Dic 2020 (CET)
[@ 151.21.102.93] Boh, mé sont miga segur qe al fonzioneress... A jontar delbon tute i grafie al vegn for un rebelot, e de tute i manere dovrar una grafia per i titoi e meter sota i oltre grafie l'è semper una manera de preferir una grafia ai oltre.
PS: Perqè dervet miga un account? Al saress plu bellfar ciciarar :) --Glz19 (ciciarade) 18:17, 29 Dic 2020 (CET)

(rientrad) Intant disaria de render ofizzial la policy de marcà i parolle pussee gram cont una nota. --Sciking (dìmm tuscòss) 19:20, 29 Dic 2020 (CET)

A scriver [[incubator:Wt/lmo/scorbat|scorbat]] la parola "scorbat" la ven conligada al wikizzionari: scorbat, ancaben el sia minga comod.

Wikizzionari[modifica 'l sorgent]

El meccanismo fondamental del wikizzionari l'è pront: vardée chichinscì: https://incubator.wikimedia.org/wiki/Wt/lmo/Pagina_principala --151.21.102.93 10:23, 31 Dic 2020 (CET)

Compliment... Scominciaremm el 2021 propi ben :) --Sciking (dìmm tuscòss) 13:02, 31 Dic 2020 (CET)
Bell ! Hoo provad a far una parolla (mar), ge vœleress segond mé la possibilitaa per i template de cambiar la grafia (es. NOL prononcia, SL prononça) --Glz19 (ciciarade) 16:56, 31 Dic 2020 (CET)
Hoo fad quel che son stad bon de fad, adess gh'è besogn de 'n quaivun pussée prategh de migliorà el lavorà, comunque l'idea la gh'è. Ghe sariss besogn de vari modei, je po scriver 'n quaivun prategh del codes. Mi che son minga prategh te disaria de che gh'è besogn de voltà la pagina principal e tucce i sott-pagine in Scriver Lombard de manera de podela lensger anca in quela manera là se te voeuret. Comunque mi son minga prategh del scriver lombard. Innanz de tradusela a ghe sariss almanch de verificà se la va ben inscì o gh'è de cambià 'n quaicoss--151.21.102.93 17:21, 31 Dic 2020 (CET)
Tra l'alter sont adree a parlà con vun de 'na tecnologia noeuva per el setor dizzionari in l'ambit Wiki. Quand che 'l soo pussee te disaroo... --Sciking (dìmm tuscòss) 18:08, 31 Dic 2020 (CET)
[@ Glz19] [1] i vos de sgiontagh la grafia SL (e poeu gh'è de fà la redirezzion)--151.21.102.93 22:52, 1 Gen 2021 (CET)

Asgiornament: Incoeu, in sul wikikizzionari, quant ai parole lombarde gh'hemm 123 Nom, 46 Agetif, 48 Verb. 10 Averb, 3 Preposizzion, 3 Sgiontadure, 2 Esclamazzion, 2 Pronom, 1 Articol --Gat lombart (ciciarade) 22:18, 14 Gen 2021 (CET)

Che brao! Stakanovista :) --Sciking (dìmm tuscòss) 23:53, 11 Gen 2021 (CET)

Wikizzionari richiesta al Comitad Lenguistegh[modifica 'l sorgent]

https://meta.wikimedia.org/wiki/Requests_for_new_languages/Wiktionary_Lombard --Gat lombart (ciciarade) 11:01, 12 Gen 2021 (CET)

Fonzion del Wikizzionari in lengua lombarda[modifica 'l sorgent]

Quant ai parole lombarde:

-Se creen di vos per tute i part del discors. El titol de la vos el ven fad domà cont una grafia panlombarda. Denter in la pagina gh'è però una tabella indoe vegnen indicade di alter tipi de grafie e anca de pronunzie de manera de avè una vos unega per la parola ma podè conoss anca i alter dialet e i alter manere de scriver. Per i alter manere de scriver se fann poeu di sorte de redirezzion, ma minga di redirezzion vere compagn che in Wikipedia ma de redirezzion disom "de facto", se de nò semai che in un temp adree a ghe sarà besogn de quela pagina lì per met denter di alter parole in alter lengove se podariss pu.

-La politega per i nom e i agetiv l'è quela de fà di vos in deperlor per el maschil e 'l feminil, ma fà no di vos in deperlor per el plural, per evità de avegh de lavorà pussee e fà su un rebelot. Donca se lavora con di vos per i parole e di sorte de redirezzion. Tut el lavorà de fà l'è spiegad in la pagina principal: [2] e in una serie de pagine d'ajut fade aposta per dà una man a risolver el problema de meter insema i vari dialet a fa su una vos unega.

Chesschì l'è un esempi de vos: [3]

Per i indicà i dialet se droven sigle e in del codes se meten dent i template: per esempi per el dialet milanes el template l'è {{Wt/lmo/-MI}}. Al fin de capì mei, tut i dialet occidentai inn marcad del segn"-", i orientai "+", i alpin "°". A ghe sarà mai la parola "milanes" intrega desgià che i dialet inn tanti e in una pagina ghe minga assee de spazzi de scrivei tucc, ma domà la sigla MI-. Grazie ai conligament vers i pagine de ajut chi che lensgen i capirann tuscoss.

El Wikizzionari l'è un dizzionari che 'l serviss a fa capì ai minga lombard che la nostra l'è una lengua, a fann capì a numm medemm che i noster dialet a inn compagn e a fann sentì di parlant de la lengua lombarda de là che a forninn un suport per capì mei i pagine de wikipedia. In l'istessa pagina se poden paragonà i vari dialet.

Dessorapù:

Per i verbi se fa domà una vos per el moeud infinid, poeu gh'inn di pagine speciai per i coniugazzion. Per i conjugazzion di verb a gh'è di pagine fade a posta, chesschì l'è el prim esempi, sii tut invidà a impienii cont el voster dialet.[4]. Questa chì l'è la pagina d'ajut sora i modei o template di dialet: [5] Per qualsesia istruzzion vee a lensger in su la pagina principal e in sui vari pagne de ajut.--Gat lombart (ciciarade) 13:48, 17 Gen 2021 (CET)

Ciao [@ Gat lombart], l'è prope un bell lavorar! Se permetet però te foo un'osservazion in su la division dialetala [6]. Segond mé l'è trop fina, g'è ol ris'c de indar a impantanar-s trop. Al vœl dir anca far lavorar plussee i editor (mé presempe a soo miga semper se una parolla qe jonte la g'è domà ind el bergamasc o anca ind i oltre bande)... Per mé l'è miga fondamentala, l'è just lassar una pajina de aiut cond l'elenc, ma me concentreress in sui signifegads: la jeolocalizazion l'è bella ma l'è un lavor per i dialetolog. Al massem lassaress i quater principai (OCC, OR, ALP, MER --> [7]), facoltativ se prope vun al vœl specifegar. De qell pont de vesta qé l'è assee (e plussee utel) ol riciam a'l dizionari dovrad ind i riferiments. --Glz19 (ciciarade) 20:29, 17 Gen 2021 (CET)
Ciao [@ Glz19], quell che te diset l'è vera, però gh'è anca di vantag de la division dialetal. Vun l'è quel la division dialetal la crea pusse interess in la rapresentanza teritorial. E poeu se un quaivun el voeur drovà el dizzionari per imparà a parlà, se femm come t'hee dit ti, el podarà minga perchè la manera de parlà l'è ligada al territori. Adree a la toa maera de lavorà se un quaivun el voeur metess adree a imparà soratut i pronunzie el farà una messada de tusscoss (in sul wikizzionari nunn indicom anca i pronunzie) L'è vera che i gh'hann de lavorà pussée i editor, però l'è assee che ognidun l'insegna doma el so dialet, desgià che chesschì l'è minga el fin principal del dizzionari. Son comunque d'acord che 'l fin principal l'è concentrass sora i significad. Comunque per adess podi anca andà inanz inscì ma ne parlaremm con votazzion quand che sarà avert el proget. A trasformà el mè lavorà in d'un lavorà con un numer pussee piccol de division dialetai el sarà facil se l'intervegnarà un bot compagn del [@ Sciking] bot. Vist che mi hoo metud in gir soratut i template del dialet milanes, el bot ai trasfomrarà in quei del lombard ocidental e l'andarà tut a post, opur podom anca lassà el template inscì e modifegà el template medesim.--Gat lombart (ciciarade) 21:11, 17 Gen 2021 (CET)

Avertura del Wikizzionari[modifica 'l sorgent]

Infin, el wikizzionari l'è anmò in del incubator ma dervill l'è minga impossibil, a ghe voeuren di utenze, se hoo capì ben wikimedia fondation la domanda almanch tre utent che scriven almanch 10 modifiche mes a mes ciascheduna, i quai a gh'inn nananmò, oltra che de completà la traduzzion del sit al momemt completada per pressapoch el 70%. Dervì el Wikizzionari l'è donca possibil ma gh'è de portà anmò pazienza. --Gat lombart (ciciarade) 13:34, 17 Gen 2021 (CET)

Benissem. Provaroo a jutà. --Sciking (dìmm tuscòss) 18:05, 17 Gen 2021 (CET)
[@ Sciking] Pensi che ghe sarìa de migliorà la grafica. Se te seet prategh de informatica pensi che te saret bon de lavorà mei de mi. Comunque la traduzzion l'è complta, de vos ghe n'è asee, ghe manca l'utenza e un poo de sistemà el sit. Cossa ghe manca anmò segonda ti?[8] --Gat lombart (ciciarade) 16:39, 25 Gen 2021 (CET)
Anc'pò mé --Glz19 (ciciarade) 19:23, 17 Gen 2021 (CET)
Per mi la va ben la grafega, almen per scomincià. --Sciking (dìmm tuscòss) 19:58, 25 Gen 2021 (CET)

Atività del Wikizzionari[modifica 'l sorgent]

Se 'n quaivun de vialter de chì a 'stasera (che l'è ultim dì del mes) el fasess almanch 10 modifiche (foeura che 'l Glz19 che 'l gh'hà sgiamò lavorad adree assee) in sul wikizzionari [12] el ven raggiont per 'sto mes chì quèll che 'l comitad linguistegh el domanda per considerà el proget come ativ [13], che l'è vun di requisid che gh'hè besogn al fin de fà dervì el sit. In del cors di ultim do mes hoo fà quell che l'era possibil de costruì el sit ma se gh'è minga de utenza purtrop gh'è nient de fà. --Gat lombart (ciciarade) 16:19, 31 Gen 2021 (CET)

[@ Sciking]

Hoo domandad al Comitad Linguistegh. I m'hann confermad che 'l Wikizzionari el vaga ben inscì per l'aprovazzion, ma gh'è besogn de almanch du utent ativ pussee. [14].--Gat lombart (ciciarade) 10:19, 2 Feb 2021 (CET)

Pagina vos de scriver[modifica 'l sorgent]

D'incoeu gh'è anca una pagina destinada ai vos de scriver.--Gat lombart (ciciarade) 15:51, 2 Feb 2021 (CET)

Noeuve pagine sora la gramatega lombarda[modifica 'l sorgent]

https://incubator.wikimedia.org/wiki/Category:Wt/lmo/Gramatega_lombarda --Gat lombart (ciciarade) 15:15, 9 Feb 2021 (CET)

Lombard o Lombart?[modifica 'l sorgent]

[@ Gat lombart] Ciao, una domanda, ol nom nativ lombart l'heet cernid té? Perqé al saress mei dovrar lombard, compagn dei grafie classege (ortografia milanesa, Ortografea Classiga Orientala) e qelle nœve panlombarde (Scriver Lombard, Noeuva Ortografia Lombarda) --Glz19 (ciciarade) 19:13, 13 Gen 2021 (CET)
[@ Glz19] La Noeuva Ortografia Lombarda la diss che la pronunzia /t/ la gh'ha de vesser scrivuda come "t", la grafia milanesa la diss che d in fin de la parola se pronunzia /t/, de conseguenza pensi che se poda scrif anca lombart con la NOL , che l'è panlombarda, ma l'è variabel a segonda del dialet. Quaivun el ne sa pussée? Mi se son andad adree a quell che l'è scrivud sora la NOL, diversament a ghe sariss de ciarifificà i regole de la NOL, ma l'è mei scrivell no chì, putost dervèmm 'n'altra discussion--Gat lombart (ciciarade) 19:42, 13 Gen 2021 (CET)
[@ Gat lombart] Lombard ind el dizionari de la NOL. Decorde in sul cambiar lumbaart --Glz19 (ciciarade) 19:54, 13 Gen 2021 (CET)
[@ Glz19] ocio che 'l dizzionari de la NOL, per ora, l'è ancamò in milanesa, l'è la version legacy. Confermi però "lombard" in NOL. --Sciking (dìmm tuscòss) 20:00, 13 Gen 2021 (CET)
[@ Glz19] [@ Sciking] Però la NOl l'è anca flessibel, l'è panlombarda perchè tucc i capissen, ma la gh'hà no una manera unega de scriver, ma domà regole generai e di sugeriment per vesinà i dialet orientai a quei ocidentai e viceversa. A comenzà de la roba pussee evidenta, l'articol, che 'l po vesser ul, ol , el a segonda del dialet. Poeu a ghe sariss un mucc de parole: la parola "volta" a Milan la diventa "voeulta" sgiamò a Sest San Giovann, in sui montagn de Comm la torna anmò "volta". A podom minga scriver tucc a l'istassa manera con la NOL. De tute i manere l'è mei a scriver "lombard", forsi l'è pussee "panlombard"--Gat lombart (ciciarade) 20:06, 13 Gen 2021 (CET)

Dessorapù l'è restad el "lumbaart" in wikidata, el saria de cambiall --Gat lombart (ciciarade) 19:50, 13 Gen 2021 (CET)

<fuori crono> scusate l'italiano: anche su oldWikisource c'è lumbaart--Mizardellorsa (ciciarade) 17:42, 25 Gen 2021 (CET)
[@ Mizardellorsa] A l'è scritt con una veggia grafia local. Oramai doperom, almen per el sit di grafie panlombarde. El sariss de cambiàll ma l'è complicad. En avevi sgiamò parlad cont el Sciking (cioè scitta con grafia locale, ma complicato modificarla)--Gat lombart (ciciarade) 19:10, 25 Gen 2021 (CET)19:08, 25 Gen 2021 (CET)
[@ Sciking] Fà ment che ghe saria de cambiall--Gat lombart (ciciarade) 20:16, 13 Gen 2021 (CET)
[@ Gat lombart] L'è vira qe la NOL l'è un projet joven e pœl vesser dei dube, ma lombard l'è ol classeg cas de desonorizazion a la fin de parolla, ta pœdet veder-l ind i derivads: lombard, lombarda ;) --Glz19 (ciciarade) 20:18, 13 Gen 2021 (CET)

Alora ve disi che in sul wikizzionari a ghe sarà 'na quai vos de sistemà perchè mi hoo fad la mia interpretazzion de la NOL, hoo trovad di problema compagn per el grup "gh" a la fin de la parola che 'l se pronunzia come "ch". Purtrop lilinscì gh'è nanamò de utent e minestrador.--Gat lombart (ciciarade) 21:08, 13 Gen 2021 (CET)

Tacaà a ciciaraà del Còdes de comportament universal[modifica 'l sorgent]

Buongiorno a tutti e scusate l'invasione con questo lunghissimo post, (ho provato col solo titolo in lombardo, lo leggo e lo parlo ma a scriverlo mi direi "lassa perd, l'è minga el to mestee...")

nei prossimi mesi Wikimedia Foundation chiederà la collaborazione da parte di tutti per il completamento del Codice universale di condotta (UCoC) che andrà ad integrare le già esistenti condizioni d'uso dei progetti.

Cos'è e a che punto è il Codice di Condotta Universale?[modifica 'l sorgent]

Il Codice di Condotta Universale è un documento base che elenca una serie di comportamenti auspicati e soprattutto di comportamenti che sono indesiderati all'interno di un progetto collaborativo come lo sono i nostri. Il documento, una volta concluso, sarà valido per tutti i progetti del movimento Wikimedia e per tutti i partecipanti ai progetti ma riguarderà anche le iniziative online e offline legate al movimento.

È stato pensato anche per fornire una minima base comune a tutti quei progetti che al momento non hanno delle linee guida sul comportamento dei partecipanti, vuoi perché sono progetti piccoli e non ne hanno sentito il bisogno vuoi perché sono progetti "giovani" e non ne hanno ancora avuto il tempo o le capacità.

In questo momento è stata redatta la prima parte dello UCoC, manca ancora la parte sulla sua applicazione, la parte cioè sulla segnalazione e gestione delle infrazioni. Questa verrà completata nei prossimi mesi coinvolgendo le comunità dei diversi progetti. Le consultazioni proseguiranno fino a fine febbraio.

Cosa sta chiedendo Wikimedia Foundation?[modifica 'l sorgent]

Nei prossimi mesi alcune comunità linguistiche (I Chapter e gli user group verranno coinvolti a parte) saranno coinvolte in una serie di consultazioni tramite alcuni "facilitatori" (l’altro italofono è Sannita (WMF) che si occuperà soprattutto di Wikidata). Una di queste comunità è quella in lingua italiana e uno dei facilitatori sono io per cui nei prossimi tempi mi vedrete apparire a chiedervi feedback e opinioni su aspetti specifici della bozza di UCoC, sulla vostra esperienza di gestione dei rapporti fra utenti e sulle linee guida del progetto.

Il desiderio di tutti è che questo documento sia il più possibile frutto della collaborazione di tutti e non "calato dall'alto", per questo motivo esprimere (voi) e raccogliere e trasmettere quante più opinioni possibile (io) è molto importante.

Come partecipare?[modifica 'l sorgent]

Facile, esprimendo le vostre opinioni, sia in risposta ai post che appariranno qui, sia nella mia pagina di discussione, oppure scrivendo via email.
Se avete dubbi domande e perplessità sono ovviamente a disposizione (alcune risposte si trovano probabilmente nelle FAQ in italiano).

A presto! --Civvi (WMF) (scrivimi) 09:54, 18 gen 2021 (CET)[rispond]

Discussion in sul codes de condota (se po parlà italian e lombard)[modifica 'l sorgent]

Taggo anche [@ Gat lombart, Eldomm, Glz19] che sono tra gli utenti più attivi. Attualmente non noto nulla di particolarmente problematico né di degno di nota per le piccole enciclopedie come la nostra --Sciking (dìmm tuscòss) 20:08, 31 Gen 2021 (CET)

Moving Wikimania 2021 to a Virtual Event[modifica 'l sorgent]

Wikimania's logo.

Ciao. Apologies if you are not reading this message in your native language. Ajutom a tradù in la toa lengua. Grazieǃ

Wikimania will be a virtual event this year, and hosted by a wide group of community members. Whenever the next in-person large gathering is possible again, the ESEAP Core Organizing Team will be in charge of it. Stay tuned for more information about how you can get involved in the planning process and other aspects of the event. Please read the longer version of this announcement on wikimedia-l.

ESEAP Core Organizing Team, Wikimania Steering Committee, Wikimedia Foundation Events Team, 16:15, 27 Gen 2021 (CET)

Project Grant Open Call[modifica 'l sorgent]

This is the announcement for the Project Grants program open call that started on January 11, with the submission deadline of February 10, 2021.
This first open call will be focussed on Community Organizing proposals. A second open call focused on research and software proposals is scheduled from February 15 with a submission deadline of March 16, 2021.

For the Round 1 open call, we invite you to propose grant applications that fall under community development and organizing (offline and online) categories. Project Grant funds are available to support individuals, groups, and organizations to implement new experiments and proven ideas, from organizing a better process on your wiki, coordinating a campaign or editathon series to providing other support for community building. We offer the following resources to help you plan your project and complete a grant proposal:

Program officers are also available to offer individualized proposal support upon request. Contact us if you would like feedback or more information.

We are excited to see your grant ideas that will support our community and make an impact on the future of Wikimedia projects. Put your idea into motion, and submit your proposal by February 10, 2021!

Please feel free to get in touch with questions about getting started with your grant application, or about serving on the Project Grants Committee. Contact us at projectgrantsModell:Atwikimedia.org. Please help us translate this message to your local language. MediaWiki message delivery (ciciarade) 09:01, 28 Gen 2021 (CET)

Còdes de comportament universal - dumand e culaburazión![modifica 'l sorgent]

Bondì a tucc, come annunciato poco tempo fa, sono entrate nel vivo le consultazioni comunitarie sul Codice di condotta. Sull'argomento ci sono maggiori informazioni sia su Wikipedia (qui le informazioni generali e qui le FAQ) sia su meta.

In questo momento la comunità di lingua italiana è chiamata a fornire suggerimenti e opinioni, quello che diremo contribuirà moltissimo a dare forma alla parte relativa alle violazioni del codice ecco perché è importante partecipare numerosi.

I modi per contribuire sono diversi:

  • Partecipare al gioco su Wikipedia. Sì avete capito bene, è un gioco con indicazioni semplicissime a cui possono partecipare tutti e da tutti i progetti, non serve conoscere linee guida, regolamenti, tecnicismi o altro
  • Rispondere alle domande che trovate nella mia pagina di discussione, potete rispondere sotto la domanda oppure inviandomi una mail
  • Comunicarmi con qualsiasi mezzo commenti, suggerimenti e opinioni, domande, dubbi o perplessità

Potete anche fare tutte e tre le cose :-D
Non abbiate paura di esprimervi, qualsiasi contributo è utile!
[@ Sciking, Gat lombart, Eldomm, Glz19] Sarìa ütil se pudessen (ok, smetto) partecipare gli amministratori e gli utenti più attivi, queste consultazioni comunitarie sono già rare, se vedono poche risposte si rischia che non ne facciano più (e ci tocca tenere quello che decidono su meta) ecco perché "sun chi ancamò a rump i ball" ;-D --Civvi (WMF) (ciciarade) 09:52, 2 Feb 2021 (CET)

Gramatega lombarda[modifica 'l sorgent]

Senza gramatega a se po minga trà inanz la lengua. Se la sgent la se iscriv a wikipedia e poeu l'è minga bona de scriver gh'è el ris'c che la bandòna subit. Donca hoo decidud de dervì di pagine de suport sora la "gramatega lombarda" in sul proget de proeuva del wikizzionari.
Adesedess i pagine gh'hann de vesser impienide soratutt cont el dialet oriental.
Se rivaremm ad un bon livell credi che la sia una bona idea de modificà el messagg de benvegnud {{benvegnud}} cont el sgiontagh un fras compagna de questa chì: "Se te veouret imprender a scriver la lengua lombarda varda ... (con di conligament ai pagine de gramatega e ortografia tant de Wikipedia quant del Wikizzionari)"
Credì che queste pagine i servissen soratut de:

  1. permeter de imprender a chi che l'è minga trop pratich de la lengua ma 'l voeur metes adree;
  2. fornì una possibilità de voltà ste pagine chì in alter lengov in seguit per fà in manera de fà conosser la lengua lombarda in del mond;
  3. ajutà chi che 'l voeur savenn pussee sora la lengua lombarda cont el conligà 'ste pagine chì con la pagina de Wikipedia "lengua lombarda";
  4. vesser de sostegn a l'insegnament de la Noeuva Ortografia Lombarda.

El lavorà l'è de migliorà, oviment tucc i poden ajutà.--Gat lombart (ciciarade) 16:46, 13 Feb 2021 (CET)

Feminism & Folklore 1 February - 31 March[modifica 'l sorgent]

Ajutom a tradù in la toa lengua

Greetings!

You are invited to participate in Feminism and Folklore writing contest. This year Feminism and Folklore will focus on feminism, women's biographies and gender-focused topics for the project in league with Wiki Loves Folklore gender gap focus with folk culture theme on Wikipedia. folk activities, folk games, folk cuisine, folk wear, fairy tales, folk plays, folk arts, folk religion, mythology, etc.

You can help us in enriching the folklore documentation on Wikipedia from your region by creating or improving articles centered on folklore around the world, including, but not limited to folk festivals, folk dances, folk music, women and queer personalities in folklore, folk culture (folk artists, folk dancers, folk singers, folk musicians, folk game athletes, women in mythology, women warriors in folklore, witches and witch-hunting, fairy tales and more. You can contribute to new articles or translate from the list of suggested articles here.

You can also support us in translating the project page and help us spread the word in your native language.

Learn more about the contest and prizes from our project page. Thank you.

Feminism and Folklore team,

Joy Agyepong (talk) 03:40, 16 Feb 2021 (CET)

Còdes de comportament universal - questionari[modifica 'l sorgent]

Sarà tütt sbajà ma mi ghe provi istess. :-D
La Wikipedia in lombard l'è stada la comunità "regional" che l'ha aiutàà de püssee in tütta quella roba chi del Codes de comportament universal (che sarà anca da pensaà se l'è giüst il nomm. Un quei vün pensa che Codes universal de comportament l'è püssee giüst...) e vöri ringrazià tücc.

Se avanza un po' di tempo gh'è n'altra manera de partecipà, un bel questionari (l'è curt, minga de perd tropp temp): link al questionario.

Ve dumandi de prüvàa a rispond pensando al vostro progetto e pensàa e dumandass chi rob chi: "se io fossi vittima di molestie gravi o di minacce come e chi vorrei gestisse questa situazione?".

Per qualsiasi cosa scrivetemi e scusate gli errori e orrori :-) Grazie per la pazienza e la collaborazione! --Civvi (WMF) (ciciarade) 15:58, 16 Feb 2021 (CET)

Le parti in lombardo mi sembrano corrette, forse userei "el" al posto di "il" ma per il resto è ok! Ora compilo --Sciking (dìmm tuscòss) 18:11, 16 Feb 2021 (CET)

Migliorà l'insegnament de la grafia per salvà el lombard[modifica 'l sorgent]

Mi credi che 'n motiv important per el qual gh'è tanta gent che la se iscriv a la Wikipedia e poeu la scriv nagot e la bandona subit el sia l'ortografia. Credi che gh'hèm de fà pussee per despiegà mei com'a l'è che se scriv soratut per quei dialet che i hann mai avud una tradizzion leteraria. Credi ancasì che la pagina sora la NOL la se capissa minga trop soratut per chi conossen minga la grafia milanesa. Hoo fà un tabella sora la NOL specifica per el dialet milanes e per el dialet laghee dent in do apendice del Wikizzionari (incubator:Wt/lmo/Appendix:Fonologia_de_la_Noeuva_Ortografia_Lombarda_in_dialet_milanes, (incubator:Wt/lmo/Appendix:Fonologia_de_la_Noeuva_Ortografia_Lombarda_in_dialet_laghee). ier sera hoo copiad la tabella anca in la pagina wikipedia del dialet milanes. Pensi che quell lavorà el sia assosenn important per ogni dialet per fà de manera de perder no i persone se iscriven. Inanz de tut ve domandi cossa en pensee de quell lavorà chì. Se gh'hii de temp e sii d'acord va ciami ajut per fà quell lavorà chì per i alter dialet desgià che mi de alter dialet en conossi minga.--Gat lombart (ciciarade) 15:00, 22 Feb 2021 (CET)

A son d'acordi, purtrop adess la pupart di àlter ministrador l'è impegnada con l'università. --Sciking (dìmm tuscòss) 17:26, 22 Feb 2021 (CET)

Filter anti abus blocant[modifica 'l sorgent]

Bon dì a tucc.

De 'n quaj temp gh'è 'n vandal che 'l vegn chinscì a romp i balle l'è fermad del filter anti abus. Però, a bon cunt, el po andà inanz perchè l'è no blocad e donca el po cambià el so vandalism fina che l'è no blocad del filter.

Di ministrador m'hann sugerid de meter un filter anti abus che l'è bon de blocà, però per fàll gh'è de besogn del consens de la comunità e de fà 'na suplega a Phabricator.

Ve domandi, donca, se sii a favor del filter anti abus bon de blocà i utent gram.

A favor[modifica 'l sorgent]

Contra[modifica 'l sorgent]

  • ...
  • ...
  • ...

Coment[modifica 'l sorgent]

  • Hoo minga capid com'a l'è che 'l fonziona; el bloca certe parole, tucc i utent minga registrad o cosè? Comunque la mia proposta ala sariss de filtrà soratutt i ore de la not, minga tucce i ore de la sgiornada.--Gat lombart (ciciarade) 19:27, 25 Feb 2021 (CET)
  • Sont decorde, ma anc mé vœleress savir come qe al fonziona --Glz19 (ciciarade) 19:36, 25 Feb 2021 (CET)
    • A l'è un filter fondad in su di pattern e di regolle, e l'è impostabel in manera personalizzada (se po fa per esempi che se vun l'è no registrad e 'l proeuva a scriver per pussee de trè voeulte in ses ore un quajcoss che 'l par vandalism fort (donca roba che la po no vesser legitima) l'è blocad e 'n ministrador l'è notifegad per podè controllà. Menter per el "ris'c de vandalism" ghe saria un avis tacad a la modifega per fàlla controllà --Sciking (dìmm tuscòss) 20:22, 25 Feb 2021 (CET)
  • ...

Wikifunctions logo contest[modifica 'l sorgent]

02:47, 2 Mrz 2021 (CET)

Wikizzionari/Wikipedia:Consens[modifica 'l sorgent]

Ier sera in sul wikizzionari l'è vegnuda a voltra una question. A s'è trovad nò un'acord sora una modifica importanta a una vos de la gramatica lombarda. In la wikipedia italiana a gh'è una procedura per la ricerca del consens e come ultima possibilità la votazzion. Vardee chinscì: https://it.wiktionary.org/wiki/Wikizionario:Consenso#:~:text=mantenere%20lo%20status%20quo%20e,ricorrere%20a%20sondaggi%20o%20votazioni.

Num però sèm una comunità pussee piscinina e podom fà pussee in pressa. Hoo pensà de dagh sti regole chì: Vardee chinscì: incubator: Wt/lmo/Wikizzionari:Consens Hoo decidud mi una regola semplificada cont el rispetà i pilaster di proget wiki.

El par che nanca la Wikipedia in lengua lombarda la gh'habia di regole sora i votazzion quand che gh'è minga de acord sora i modifiche. Se 'n pensee?--Gat lombart (ciciarade) 11:24, 30 Mrz 2021 (CEST)[rispond]

Bona question. Fina adess l'è servid nissun sistema del gener, de quell che me se regordi, ma a l'è mej pensàll prima che 'l serviss... --Sciking (dìmm tuscòss) 13:10, 30 Mrz 2021 (CEST)[rispond]

Wikizzionari: discussion averta per metes d'acord sora in norme di votazzion di norme generai[modifica 'l sorgent]

Discussion averta sora i votazzion ai norme sgenerai. incubator:Wt/lmo/Wikizzionari:Sondagg/Sondagg del 2 - 04 - 2021 - 09:21--5.170.12.116 11:53, 2 Avr 2021 (CEST)

Dato che nissun l'hà partecipad, l'è restad tusscoss come che l'era.

Wikizzionari: discussion averta sora el temp che 'l gh'hà de passà infra dò votazzion o sondagg sora l'istess argoment[modifica 'l sorgent]

incubator:Wt/lmo/Wikizzionari:Sondagg/Sondagg_del_25_-_04_-_2021_-_15:56--Gat lombart (ciciarade) 23:19, 25 Avr 2021 (CEST)

Wikizzionari: discussion averta sora i norme per dàgh l'autorizzazion ai bot se 'l wikizzionari el gh'avarà un sò sit[modifica 'l sorgent]

incubator:Wt/lmo/Wikizzionari:Sondagg/Sondagg del 12 - 05 - 2021 - 16:49--Gat lombart (ciciarade) 18:56, 12 Mag 2021 (CEST)

Universal Code of Conduct – 2021 consultations[modifica 'l sorgent]

Universal Code of Conduct Phase 2[modifica 'l sorgent]

Ajutom a tradù in la toa lengua

The Universal Code of Conduct (UCoC) provides a universal baseline of acceptable behavior for the entire Wikimedia movement and all its projects. The project is currently in Phase 2, outlining clear enforcement pathways. You can read more about the whole project on its project page.

Drafting Committee: Call for applications[modifica 'l sorgent]

The Wikimedia Foundation is recruiting volunteers to join a committee to draft how to make the code enforceable. Volunteers on the committee will commit between 2 and 6 hours per week from late April through July and again in October and November. It is important that the committee be diverse and inclusive, and have a range of experiences, including both experienced users and newcomers, and those who have received or responded to, as well as those who have been falsely accused of harassment.

To apply and learn more about the process, see Universal Code of Conduct/Drafting committee.

2021 community consultations: Notice and call for volunteers / translators[modifica 'l sorgent]

From 5 April – 5 May 2021 there will be conversations on many Wikimedia projects about how to enforce the UCoC. We are looking for volunteers to translate key material, as well as to help host consultations on their own languages or projects using suggested key questions. If you are interested in volunteering for either of these roles, please contact us in whatever language you are most comfortable.

To learn more about this work and other conversations taking place, see Universal Code of Conduct/2021 consultations.

-- Xeno (WMF) (talk) 00:00, 6 Avr 2021 (CEST)

Line numbering coming soon to all wikis[modifica 'l sorgent]

-- Johanna Strodt (WMDE) 17:09, 12 Avr 2021 (CEST)

Suggested Values[modifica 'l sorgent]

Timur Vorkul (WMDE) 16:08, 22 Avr 2021 (CEST)

Avertura[modifica 'l sorgent]

A l'è possibil (ma gh'è bisogn de utenza) che la comunità lombarda la gh'avarà un wikizzionari cont un sò sit inanz de la fin de l'ann. Sii tucc invidà a scriver in del wikizzionari. Podii:
- sgiontà la traduzzion in d'una lengua foresta d'una parola che gh'è sgiamò.
- sgiontà una noeuva parola in lengua lombarda o in d'un lengova foresta e tradula in lombard.
- sgiontà com'a l'è ch' a se dis o la se prononcia l'istessa parola in del voster dialet
- partecipà ai votazzion averte o proponer di voster sondagg se pensii che a ghe sia quaicoss de cambià in di regole.
-fa diventà el wikizzionari pussee bell in qualsessia altra manera.

Insegnament de la gramatica lombarda[modifica 'l sorgent]

El wikizzionari el gh'hà dent un franch de pagine de gramatega, scrivude però domà in lombard. A inn la font pussee completa de gramatica lombarda. De chì inanz tucc i podarann studià la gramatega lombarda, fina i forest, basta che i pagine sien voltade in la soa lengova. De fà conosser el lombard in del mond, a ghe sariss besogn de voltà i pagine in lengove foreste.

Lumbaart/lombard[modifica 'l sorgent]

Per i conligament interlinguistich (per tucc i proget wiki) la lengua lombarda la se ciama anmò "lumbaart" ma num oramai doperom di grafie indove che se scriv "lombard". El sariss de cambià. Hoo scrivud a wikimeta, vardii chichinscì cosè che i m'hann did quei de wikimeta. Mi son minga bon de risover quell problema chì, ghe ciami a chi che l'è bon de jutà. --Gat lombart (ciciarade) 21:50, 17 Mag 2021 (CEST)

[@ Eafoð][@ Sciking] e tucc i tradutor podii anca ciapà part a la discussion in su traslatewiki--Gat lombart (ciciarade) 22:33, 18 Mag 2021 (CEST)

Noeuv modell babellmo[modifica 'l sorgent]

L'è disponibil, anaca se 'l sariss de migliorà, el noeuv modell babellmo per marcà el tò dialet in su la toa pagina. Esempi: varda ► modell:Babellmo--Gat lombart (ciciarade) 16:58, 3 Sgiu 2021 (CEST)

Universal Code of Conduct News – Issue 1[modifica 'l sorgent]

Universal Code of Conduct News
Issue 1, June 2021Read the full newsletter


Welcome to the first issue of Universal Code of Conduct News! This newsletter will help Wikimedians stay involved with the development of the new code, and will distribute relevant news, research, and upcoming events related to the UCoC.

Please note, this is the first issue of UCoC Newsletter which is delivered to all subscribers and projects as an announcement of the initiative. If you want the future issues delivered to your talk page, village pumps, or any specific pages you find appropriate, you need to subscribe here.

You can help us by translating the newsletter issues in your languages to spread the news and create awareness of the new conduct to keep our beloved community safe for all of us. Please add your name here if you want to be informed of the draft issue to translate beforehand. Your participation is valued and appreciated.

  • Affiliate consultations – Wikimedia affiliates of all sizes and types were invited to participate in the UCoC affiliate consultation throughout March and April 2021. (continue reading)
  • 2021 key consultations – The Wikimedia Foundation held enforcement key questions consultations in April and May 2021 to request input about UCoC enforcement from the broader Wikimedia community. (continue reading)
  • Roundtable discussions – The UCoC facilitation team hosted two 90-minute-long public roundtable discussions in May 2021 to discuss UCoC key enforcement questions. More conversations are scheduled. (continue reading)
  • Phase 2 drafting committee – The drafting committee for the phase 2 of the UCoC started their work on 12 May 2021. Read more about their work. (continue reading)
  • Diff blogs – The UCoC facilitators wrote several blog posts based on interesting findings and insights from each community during local project consultation that took place in the 1st quarter of 2021. (continue reading)

--MediaWiki message delivery (ciciarade) 01:05, 12 Sgiu 2021 (CEST)

Wikimania 2021: Individual Program Submissions[modifica 'l sorgent]

Dear all,

Wikimania 2021 will be hosted virtually for the first time in the event's 15-year history. Since there is no in-person host, the event is being organized by a diverse group of Wikimedia volunteers that form the Core Organizing Team (COT) for Wikimania 2021.

Event Program - Individuals or a group of individuals can submit their session proposals to be a part of the program. There will be translation support for sessions provided in a number of languages. See more information here.

Below are some links to guide you through;

Please note that the deadline for submission is 18th June 2021.

Announcements- To keep up to date with the developments around Wikimania, the COT sends out weekly updates. You can view them in the Announcement section here.

Office Hour - If you are left with questions, the COT will be hosting some office hours (in multiple languages), in multiple time-zones, to answer any programming questions that you might have. Details can be found here.

Best regards,

MediaWiki message delivery (ciciarade) 06:18, 16 Sgiu 2021 (CEST)

On behalf of Wikimania 2021 Core Organizing Team

Editing news 2021 #2[modifica 'l sorgent]

16:14, 24 Sgiu 2021 (CEST)

Server switch[modifica 'l sorgent]

SGrabarczuk (WMF) 03:19, 27 Sgiu 2021 (CEST)

Toeu via IndovinellLOR[modifica 'l sorgent]

Incoeu a gh'hem 7 indovinej in Lombard general e 3 in lombard oriental. Per mi a l'è un trasà de spazzi e 'l rend pussee grama la manutenzion, e se ja tacom insema? --Sciking (dìmm tuscòss) 20:10, 5 Lui 2021 (CEST)[rispond]

Sì i podarissen vesser trad insema.--Gat lombart (ciciarade) 21:21, 5 Lui 2021 (CEST)[rispond]

Anca per mé va ben --Glz19 (ciciarade) 13:26, 6 Lui 2021 (CEST)[rispond]

Elezioni del Board - incontro in italiano[modifica 'l sorgent]

Buongiorno a tutti (abbiate pazienza, non ci provo neanche a scrivere in lombardo...troppo complicato),
un piccolo aggiornamento sulle elezioni del Board di Wikimedia Foundation alle quali abbiamo anche un candidato italiano.

Le elezioni si terranno dal 4 al 17 agosto, i posti disponibili sono 4, i candidati sono 20. Qui una breve pagina riassuntiva su scopo e composizione del Board.

Per conoscere i candidati sono state tradotte le loro presentazioni, sono state scelte delle domande alle quali i candidati stanno rispondendo (le risposte, per ora, sono in inglese), ci sono inoltre delle domande addizionali alle quali possono rispondere qui (sempre in inglese).

Il metodo di voto è un po' particolare e per noi inconsueto, è il Voto singolo trasferibile che permette di creare una sorta di classifica dei candidati, ecco perché ha senso informarsi un po' su tutti i candidati.

Per dare a tutti l'opportunità di conoscerli meglio sono previsti alcuni incontri online, in particolare nell'incontro di mercoledì 28 alle 19 (17 UTC) che si terrà insieme ad altre comunità linguistiche è prevista la traduzione simultanea in italiano (di cui si fa carico Wikimedia Italia)

L'incontro si svolge su Zoom, il link verrà reso disponibile un'ora prima dell'incontro sulla pagina su meta.

Per qualsiasi domanda, chiarimento, richiesta di traduzione o altro sono a disposizione, qui, sulla mia talk o via email. Grazie a tutti per l'attenzione! --Civvi (WMF) (ciciarade) 16:02, 20 Lui 2021 (CEST)[rispond]

Codice universale di condotta - bozza delle linee guida sull'applicazione[modifica 'l sorgent]

Buongiorno a tutti,

Il comitato di redazione della fase 2 del codice universale di condotta ha completato i lavori, qui trovate la bozza delle linee guida sull'applicazione del codice universale di condotta (UCoC).

La bozza è basata sui risultati delle consultazioni, discussioni e ricerche, tra queste anche la consultazione in cui è stata coinvolta la comunità di lingua italiana ad inizio 2021.

La bozza è, appunto, una bozza, è quindi possibile (anzi, caldamente auspicato) che tutti coloro che sono interessati esprimano opinioni e commenti, anche suggerimenti su come migliorare la traduzione. Il comitato revisionerà la bozza tenendo conto del feedback ricevuto da parte delle comunità.

Il periodo di revisione comincia oggi 17 agosto 2021 e durerà fino al 17 ottobre.

La bozza può essere commentata in diversi "luoghi":

Sono previsti inoltre degli incontri e tavole rotonde online (in inglese):

I commenti e le osservazioni verranno poi riassunte in un riepilogo quindicinale che verrà pubblicato qui.

Mi rendo conto che il documento è lungo e a tratti complesso, suggerisco però di prendersi il tempo per leggerlo dato il potenziale impatto che avrà.
Grazie per l'attenzione! --Civvi (WMF) (ciciarade) 16:56, 17 Ago 2021 (CEST)

Sondagg sora 'l dirit de voto[modifica 'l sorgent]

incubator:Wt/lmo/Wikizzionari:Sondagg/Sondagg del 18 - 08 - 2021 - 08:45 Se 'n pensee di requisid per el dirit de voto in sul wikizzionari?--Gat lombart (ciciarade) 10:58, 18 Ago 2021 (CEST)

Wikimedia Foundation - Elezioni[modifica 'l sorgent]

(scusate l'italiano...)
Sono iniziate le elezioni 2021 per il Board of Trustees. I candidati delle comunità hanno presentato le loro candidature e nel previsto arco di tre settimane le candidature per le elezioni 2021 sono 19.

Il movimento Wikimedia ha l'opportunità di votare i membri della comunità e degli affiliati. Votando si contribuisce a identificare le persone che hanno le qualità per meglio rispondere alle necessità del movimento durante i prossimi anni. Il Board selezionerà i quattro candidati con più voti. La votazione si chiuderà il 31 di agosto di 2021.

Il Board of Trustees di Wikimedia Foundation supervisiona le attività di Wikimedia Foundation. Il Board, come collettivo, desidera migliorare le sue competenze e la diversità. Ha condiviso le competenze che spera di acquisire con i nuovi membri.

Qui puoi informarti sui candidati. In questo video ci sono maggiori informazioni sul Board. Qui puoi votare.

Per maggiori informazioni leggi l'annuncio completo (su meta).

Cordiali saluti,

Il Comitato Elettorale

(inoltro in nome e per conto) --Civvi (WMF) (ciciarade) 11:19, 19 Ago 2021 (CEST)

The 2022 Community Wishlist Survey will happen in January[modifica 'l sorgent]

SGrabarczuk (WMF) (talk) 02:23, 7 Set 2021 (CEST)

Elezioni del Board - I risultati[modifica 'l sorgent]

Buongiorno a tutti,

sono qui per annunciarvi i risultati delle elezioni del Board of Trustees della Wikimedia Foundation 2021, le elezioni sono state organizzate per selezionare quattro nuovi membri. Il Comitato Elettorale ha esaminato i voti, hanno espresso voti validi un numero record di 6.873 persone provenienti da 214 progetti. I seguenti quattro candidati hanno ricevuto il maggior sostegno:

  1. Rosie Stephenson-Goodknight - (Rosiestep)
  2. Victoria Doronina - (Victoria)
  3. Dariusz Jemielniak - (Pundit)
  4. Lorenzo Losa - (Laurentius)

Questi candidati, pur essendosi classificati ai primi posti tramite il voto della comunità, non sono ancora nominati nel Board of Trustees. Devono infatti ancora superare con successo un fase di controllo e la verifica delle qualifiche delineate nello statuto. Il Board ha definito la data provvisoria per nominare i nuovi amministratori alla fine di questo mese.

Qui si trova l'annuncio completo.

Con l'occasione vi ricordo che per qualsiasi domanda sull'organizzazione, sul movimento Wikimedia in generale, punti non chiari delle pagine di meta, suggerimenti, osservazioni, commenti sui lunghi messaggi in lingua inglese che vi arrivano su questa pagina o qualsiasi altro aspetto potete contattarmi in italiano ma anche in "lingua locale del progetto" sulla pagina di discussione su meta oppure via email tramite la funzione scrivi all'utente :-) --Civvi (WMF) (ciciarade) 13:45, 8 Set 2021 (CEST)

Call for Candidates for the Movement Charter Drafting Committee ending 14 September 2021[modifica 'l sorgent]

La Strategia del Movimento annuncia l'apertura delle candidature per il comitato di redazione della Carta fondamentale del movimento. Le candidature si aprono il 2 di agosto del 2021 e si chiudono 14 di settembre del 2021.

Ci si aspetta che il comitato rappresenti la diversità del movimento. La diversità comprende genere, lingua, provenienza geografica ed esperienza. Questo include la partecipazione nei progetti, affiliati e nella Wikimedia Foundation.

Per farne parte non è richiesta la conoscenza fluente dell'inglese. Se necessario, viene fornito sostegno per la traduzione. I membri riceveranno un'indennità per compensare i costi di partecipazione. Si tratta di 100 dollari ogni due mesi.

Stiamo cercando persone che abbiano alcune fra le seguenti competenze:

  • Sappiano scrivere in modo collaborativo. (dimostrare dell'esperienza è un vantaggio)
  • Siano pronte a trovare dei compromessi.
  • Siano attente all'inclusione e alla diversità.
  • Abbiano conoscenza delle consultazioni comunitarie.
  • Abbiano esperienza di comunicazione interculturale.
  • Abbiano esperienza di governance o di organizzazione in non-profit o comunità.
  • Abbiano esperienza nella negoziazione con parti diverse.

Ci si attende che il comitato cominci con 15 persone. Se ci sono 20 o più candidati avrà luogo un processo di selezione con voto. Se vi sono 19 o meno candidati la selezione avverrà senza voto.

Vuoi aiutare Wikimedia a progredire in questo ruolo? Invia la tua candidatura dalla prossima settimana qui. Per favore contatta strategy2030Modell:Atwikimedia.org in caso di domande.

Xeno (WMF) 19:01, 10 Set 2021 (CEST)

Server switch[modifica 'l sorgent]

SGrabarczuk (WMF) (ciciarada) 02:45, 11 Set 2021 (CEST)

Talk to the Community Tech[modifica 'l sorgent]

Modell:Dir

Read this message in another languageAjutom a tradù in la toa lengua

Hello!

As we have recently announced, we, the team working on the Community Wishlist Survey, would like to invite you to an online meeting with us. It will take place on September 15th, 23:00 UTC on Zoom, and will last an hour. Click here to join.

Agenda

Format

The meeting will not be recorded or streamed. Notes without attribution will be taken and published on Meta-Wiki. The presentation (first three points in the agenda) will be given in English.

We can answer questions asked in English, French, Polish, and Spanish. If you would like to ask questions in advance, add them on the Community Wishlist Survey talk page or send to sgrabarczuk@wikimedia.org.

Natalia Rodriguez (the Community Tech manager) will be hosting this meeting.

Invitation link

See you! SGrabarczuk (WMF) (ciciarada) 05:03, 11 Set 2021 (CEST)

Modifega della politega in sui ortografie[modifica 'l sorgent]

Ciao a tuts, g'havress una proposta de cambiament de la politega dei ortografie per la Wikipedia. L'è vera qe, a'l dé d'incœ, la plu part de la Wiki l'è scriita cond i ortografie locai basade in sul modell ticines (per capir-s, qell qe al dovra ö e ü) plu la milanesa, ma (almanc intra de noter) voramai me par qe a'm sies tuts dree a dovrar qelle panlombarde (SL e NOL). Per mé s'pœderess conseiar (senza però meter l'obleg) a tuts qei qe i vœl far dei pajine nœve de dovrar domà una de qeste. Al saress un jest simbleg, ma important, segond mé. --Glz19 (ciciarade) 16:15, 26 Set 2021 (CEST)

L'è no mal. Oblegà el voraria dì, per esempi, che se doman di utent storegh compagn del [@ Mondschein] o [@ ReiMomo] tornen a scriver normalment, poden pu fàll con la grafia che ghe pias pussee.

Consejà, inveci, el va ben. Besognaria, soratut, incentivà i grafie panlombarde in di ducument de la Wikipedia, in di "lezzion de lengua" che gh'è, in l'atività del Proget Reclam, e rangià pussee i grafie mìnga panlombarde, che despess inn la sagra del "scrivi come voeuri mi". --Sciking (dìmm tuscòss) 16:54, 26 Set 2021 (CEST)

Mi scrivi tant con la Noeuva Ortografia Lombarda 'me con l'ortografia milanesa classica, perchè segonda mi a impernder el dialet milanes de novell l'è pussee facil con l'ortografia milanesa. L'è ancasì vera che ona koiné ortografia l'è necessaria per el futur de la lengua lombarda. Quella question chì l'è stada sgiamò tirada a man in temp passad e mi son stad contrari al proibì i grafie locai; la reson l'è che i grafie panlombarde fann diventà pussee dificil a imprender el dialet in al forma parlada ai principiant. Adess però mi podariss cambià ideja, desgià che gh'è anca on wikizzionari. Seconda mi s'a se imponnessen domà la NOL e l'SL ghe sariss besogn d'ona manera de conligà in automatich i parolle in del test con el wikizzionari, o ben se vun el conoss minga la parolla opur el voeul conossen la pronuncia el po andà al wikizzionari. MA soo no se l'è possibil quell mester chì. [@ Sciking] in quant ai lezzion de lengua te regordi che gh'è on wikiliber in italian asca i apendici de gramatica del wikizzionari. --Gat lombart (ciciarade) 18:11, 26 Set 2021 (CEST)

" la reson l'è che i grafie panlombarde fann diventà pussee dificil a imprender el dialet in al forma parlada ai principiant"
Chess chi l'è propi 'l mè Pensà: i Grafij funetegh ghe dan na Man ai quij che vör imparà. A bun cünt, mi a'n sunt minga cuntrari!
Un car Salüd a tücc! Mondschein (ciciarade) 20:28, 6 Dic 2021 (CET)

Select You the question statements for candidates of Drafting Committee Movement Charter[modifica 'l sorgent]

Into 2021-10-04 11:59:59 UTC you can select question statements for the candidates of Drafting Committee Movement Charter. ✍️ Dušan Kreheľ (ciciarade) 01:18, 30 Set 2021 (CEST)

Meter in NOL/SL i pagine principai[modifica 'l sorgent]

Alora, per adess gh'hem la Pagina Principal partida in du:

  • Milanes classegh, per el lombard ocidental
  • LORUNIF, per el lombard oriental

Purtrop, a gh'è nissun adess che l'è bon de scriver in LORUNIF, roba che la po fà di problema se gh'è de sistemà la pagina principal. Donca, se podaria tegnì la partizzion de la PP in lombard ocidental e oriental, ma, in del rispet anca di tendenze de l'enciclopedia, fàlla inscì:

  • Lombard ocidental in NOL
  • Lombard oriental in SL

E de unifegà quej poch template che inn partid, compagn di proverbi e di induvinej.

Se ve 'n par? --Sciking (dìm tuscoss) 16:47, 5 Oto 2021 (CEST)

D'acord, mi faria anca tute i pagine di regolament de wikipedia, però gh'è de vedé se la var la pena putost che tirà in pee di vos noeuve--Gat lombart (ciciarade) 17:01, 5 Oto 2021 (CEST)
Wikipedia l'è nò 'na burocrazzia. Se fonzionom con póch de regolle, a l'è tant mej :) --Sciking (dìm tuscoss) 17:25, 5 Oto 2021 (CEST)
Vorevi dì i pagine di regolament che gh'inn sgiamò, per esempi la guida essenzial, opur questa chì Wikipedia:Calzin, Wikipedia:Bot, Wikipedia:Aministradur --Gat lombart (ciciarade) 21:01, 5 Oto 2021 (CEST)
In quant a questa chì Wikipedia:Calzin, magara se podariss ciapà diretament quella del wikizzionari incubator:Wt/lmo/Wikizzionari:Magatei, per i alter magara no propri perchè ho cread on zich pussee de burocrazia in del wikizzionari, semper cont el rispetà i cinch pilaster, per prevegnì i contestazzion.--Gat lombart (ciciarade) 21:23, 5 Oto 2021 (CEST)
Ah, ok. Se te gh'hee pari de fàj, per mi, a l'è no un problema :) --Sciking (dìm tuscoss) 22:40, 5 Oto 2021 (CEST)
Mé sont decorde con la proposta de far i do version de la pajina principala cond i grafie panlombarde. S'pœderess ciapar l'ocasion per tirar via anca la distinzion ocidental/oriental: ciameress i do version domà NOL e SL (ma per par condicio lasseress qe vuna dei do pajine l'è scriita ind un dialet lombard ocidental e l'oltra ind un dialet oriental, anca se l'è miga specifegad ind el titol). Decorde anc'pò a voltar i pajine de servize --Glz19 (ciciarade) 00:37, 6 Oto 2021 (CEST)

Discutiamo dei miglioramenti all'interfaccia desktop[modifica 'l sorgent]

Ciao!

Hai notato che alcuni wiki hanno un'interfaccia desktop diversa? Non sei curioso di sapere che piani abbiamo al riguardo? Magari hai domande o idee sul design o su questioni tecniche?

Partecipa a una riunione online col team che sta lavorando a questi miglioramenti! La riunione si terrà il 12 ottobre alle 16:00 UTC su Zoom e durerà un'ora. Clicca qui per partecipare.

Programma

  • Aggiornamenti sugli ultimi sviluppi
  • Header fisso - presentazione della versione demo
  • Domande e risposte, discussione

Formato

La riunione non sarà registrata né trasmessa in streaming. Le note saranno prese in un file di Google Docs. La parte introduttiva (primi due punti del programma) si terrà in inglese.

Saremo in grado di rispondere a domande in inglese, francese, polacco e spagnolo. Se vuoi fare domande in anticipo, scrivile nella pagina di discussione o inviale a sgrabarczuk@wikimedia.org.

L'host della riunione sarà Olga Vasileva (manager del team). Link di invito

Speriamo che parteciperai! Patafisik (WMF) (msg) 22:26, 5 Oto 2021 (CEST)

L'avertura del Wikizzionari l'è 'dree a vegnì[modifica 'l sorgent]

Ciao, l'avertura del Wikizzionari in lombard ([lmo.wiktionary.org]) l'è 'dree a vegnì. Ve ciami a tucc de segutà a contribuì anca domà con 'na desena de modifeghe piscinine al mes per tegnì ativ el proget. --Gat lombart (ciciarade) 17:45, 12 Oto 2021 (CEST)

Le elezioni per i membri del comitati di redazione della carta fondamentale del movimnto Wikimedia sono aperte[modifica 'l sorgent]

Le elezioni per i membri del comitati di redazione della carta fondamentale del movimnto Wikimedia sono aperte. Alle elezioni si sono candidati 70 Wikimediani provenienti da tutto il mondo per 7 posti nel comitato.

Le votazioni sono aperte dal 12 di ottobre al 24 di ottobre di 2021 (AoE).

Il comitato sarà costituito da 15 persone: le comunità dei progetti ne voteranno 7, 6 saranno selezionati dagli affiliati Wikimedia tramite un processo di selezione parallelo al voto, e 2 membri saranno nominati da Wikimedia Foundation. Il piano è di completare il comitato al 1° di novembre 2021.

Informati sui candidati nella lingua che preferisci: <https://meta.wikimedia.org/wiki/Special:MyLanguage/Movement_Charter/Drafting_Committee/Candidates>

Qui trovi informazioni sul comitato di redazione: <https://meta.wikimedia.org/wiki/Special:MyLanguage/Movement_Charter/Drafting_Committee>

Stiamo provando una voting advice application, uno strumento di aiuto per votare. Prova a navigare all'interno del tool per individuare quale candidato è più vicino alle tue opinioni. Provalo qui: <https://mcdc-election-compass.toolforge.org/>

Vai a votare tramite Secure Poll qui: <https://meta.wikimedia.org/wiki/Special:MyLanguage/Movement_Charter/Drafting_Committee/Elections>

Cordiali saluti,

Movement Strategy & Governance Team, Wikimedia Foundation

Xeno (WMF) 20:25, 14 Oto 2021 (CEST)

Strategia del movimento Wikimedia - Programma di sovvenzioni[modifica 'l sorgent]

Buongiorno a tutti e scusate l'italiano,

Sono qui per informarvi sul programma di sovvenzioni legate all'attuazione della strategia del movimento Wikimedia.

Le sovvenzioni riguardano attività o progetti che affrontano una delle iniziative prioritarie definite per questa fase (questo trimestre) che sono:

A livello locale (quindi per i progetti italiani ma anche per quelli regionali) gli ultimi due punti sono particolarmente interessanti per chi avesse iniziative di ricerca o di approfondimento sui temi, vi invito a leggere su meta le pagine relative alle sovvenzioni e a come e per cosa richiederle.

Con l'occasione vi ricordo che fino al 24 ottobre è ancora possibile votare per eleggere i membri del comitato di redazione della carta fondamentale del movimento Wikimedia (Movement Charter)

Grazie per l'attenzione e per domande e chiarimenti non esitate a contattarmi. --Civvi (WMF) (ciciarade) 12:05, 21 Oto 2021 (CEST)

Avertura del wikizzionari[modifica 'l sorgent]

Ciao, l'avertura del wikizzionari l'è prevista per la fin del mes de otober. De poeu de l'avertura del wikizzionari:

  • se dervarann i votazzion per aministrador e bot;
  • ghe sarà de sistemà cont on bot i ligam che al dì d'incoeu in wikipedia menen a l'incubator cont el meter "wiktionary:lmo:" inscambi de "incubator:Wt/lmo/"
  • gh'è bisogn de informategh per cavezzà el wikizzionari, e per fàll fonzionà mej, de che a se discutarà in del Bar del wikizzionari e in del Crot di linguista.
  • oviament podarii segutà a fornì la vostra contribuzzion come utent sempliz.

L'avertura del wikizzionari el sarà on passagg important per dàgh el so valor a la lengua lombarda. --Gat lombart (ciciarade) 11:49, 24 Oto 2021 (CEST)

Vieni a parlare col Community Tech team[modifica 'l sorgent]

Buongiorno!

Noi che organizziamo il sondaggio sui desideri della comunità vorremmo invitarti a una riunione online. Si terrà Mercoldí 27 Otober alle 16:30 Europe/Rome su Zoom e durerà un'ora. Clicca qui per partecipare.

Programma

  • Diventa ambasciatore del sondaggio sui desideri della comunità. Aiutaci a diffondere notizie sul tuo wiki.
  • Aggiornamenti sui desideri relativi a disambiguazioni e anteprime in tempo reale
  • Domande e risposte

Formato

La riunione non sarà registrata né trasmessa in streaming. Le note che prenderemo saranno pubblicate senza attribuzione su Meta-Wiki. La presentazione (tutti i punti del programma eccetto la parte delle domande e risposte) si terrà in inglese.

Saremo in grado di rispondere a domande in italiano, inglese, francese, polacco, spagnolo e tedesco. Se vuoi fare domande in anticipo, scrivile sulla pagina di discussione del sondaggio sui desideri della comunità o inviale a sgrabarczuk@wikimedia.org.

L'host della riunione sarà Natalia Rodriguez (manager del Community Tech team).

Link di invito

Speriamo che parteciperai! SGrabarczuk (WMF) (talk) 14:41, 25 Oto 2021 (CEST)