Tranvia Milan-Vimercaa

De Wikipedia
Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.
Percors de la linia

La tranvia Milan-Vimercaa a l'è stada 'na linia tranviaria extraurbana che l'ha conligaa del 1880 al 1981 Milan a Vimercaa.

Storia[Modifega | modifica 'l sorgent]

Verta del 1880 e conceduda a la MGV, in del 1881 l'è missa 'na diramazion per Monscia e in del 1890 la stazion capolinia de Vimercaa la deventa anca stazion de la tranvia Monscia-Trezz-Bergom, roba che l'ha permess ai milanes de viaggià via tram finna a la città orobega cont on cambi.

Capolinia de Vimercaa in del 1970

In del 1918 l'aument del traffegh el mena a l'elettrificazion finna a Carsenzagh, in del tocch in comun con la tranvia Milan-Gorgonzoeula-Vaver, con separazzion a la Goeubba. In del 1926 la linia la passa a la STEL che la elettrifega la linia, lavorà fornii in del 1929. In del 1928 l'è elettrifegaa anca el ramm monsciatt.

Grazia a 'sti modifegh l'ha superaa la soppression di tram a vapor di agn '30, foeura che per la diramazion per Monscia che l'è sarada in del 1952. A partì di agn '70 l'obsolescenza l'ha menaa a 'n volzàss de la difficoltà de l'esercizzi e donca el 7 de giugn 1981, in contemporanea con la vertura del ramm Cassina Goeubba-Cologn Nord, e la tratta in tra Cologn e Vimercaa l'è servida di autobus.

Bibliografia[Modifega | modifica 'l sorgent]

  • Giovanni Cornolò, Fuori porta in tram. Le tranvie extraurbane milanesi, Parma, Ermanno Albertelli Editore, 1980.
  • Giovanni Cornolò, Quell'ultimo tram da Vimercate, in Mondo Ferroviario, n. 101, novembre 1994, pp. 12–13.

Alter progett[Modifega | modifica 'l sorgent]

Vos corelaa[Modifega | modifica 'l sorgent]