Cumulus castellanus

De Wikipedia
Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.
Cumulus castellanus

Vos principala: Cumul.

In meteorologia, on cumulus castellanus a l’è ona sòrta de nivola del géner cumul che la gh’hà de crescénz a forma de torrètt che vànn su de la soa sommitàa e ghe dànn a sti nivol chì on aspètt compagn de la merladura d’on castèll del medioévo visibèl soratutt se i nivol vegnen vardàd de fianch.

A l’è minga vun infra i gèner de castellanus riconossùu de l' Atlante Internazional di Nivol, di servizzi meteorològich nazionaj compagn del Météo-France,[1] da associazión scientìfich compagn de l' American Meteorological Society[2] e l'Organizzazion meteorològica mondial[3] che a disen che i sol tipi de nivol che ghe se pò aplicà el tèrmen castellanus hinn i cirri, i cirrocumul, i altocumul e i stratocumul[4] e classifichen inveci i cùmul con svilupp de torrètt in su la sò scima come Cumulus congestus.[4]

Riferiment[Modifega | modifica 'l sorgent]

  1. Espèces (nuage). Météo-France, 2010. URL consultad in data 20 giugno 2010.
  2. (EN) Castellanus. American Meteorological Society. URL consultad in data 20 giugno 2010.
  3. Organizzazione meteorologica mondiale. Castellanus. Eumetcal. URL consultad in data 20 giugno 2010(arqiviad de l'url orijenal in data 6 aprile 2008)
  4. 4,0 4,1 Organizzazione meteorologica mondiale. Castellanus. Eumetcal. URL consultad in data 9 aprile 2016(arqiviad de l'url orijenal in data 3 marzo 2016)

Vos correlaa[Modifega | modifica 'l sorgent]