Liber e Inguai

De Wikipedia
Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.
Liberi e Uguali
GuidaPietro Grasso
Stat
Italia
Fondazion3 dicember 2017
IdeolojiaSocialdemocrazia
CollocazionCenter-sinistra
Cadrege Cambra di Deputaa
14 / 630
Cadrege Senad de la Republica
4 / 315
Cadrege Parlament Europee
6 / 73
ColorRoss
$fine
This box: view  talk  edit

Liber e Inguai (Liberi e Uguali in italian) a l'è 'na lianza politega taliana de sinìstra che la gh'ha dent Sinistra Italiana, Possibile e Moviment Democrategh e Progressista nassuda el 3 de dicember del 2017 e guidada del Pietro Grasso, President del Senad de la Republica ed ex procurator antimafia.

Ghe toeuven part anca i Verdi–Grüne–Vërc, ambientalista del Sudtirol, e Democrazia Autonomia, partii poplista de sinistra e utonomista del Luigi de Magistris.

Storia[Modifega | modifica 'l sorgent]

Giamò di elezion primari del Partii Democrategh del 2013 che han menaa a la vittoria el centrista Matteo Renzi l'ala de sinistra del partii l'è stada assee critica cont lu, el governo e la soa proposta de reforma de la Costituzion, scassada in d'on referendum anca cont i No de la sinistra del PD e di partii, 'me Sinistra Italiana, che eren andaa foeura prima.

A november 2017 i leader de Possibile, SI e MDP Giuseppe Civati, Nicola Frantoianni e Roberto Speranza s'hinn incontraa cont el Giuliano Pisapia, fondator del Campo Progressista, per fà 'na coalizion alternativa sia al PD, sia al Movimento 5 Stelle sia al center-destra. El Pisapia l'ha mollaa de li a pocch, ma i alter partii hinn restaa giontaa e hann fondaa Liberi e Uguali, cont a capp el Pietro Grasso per partecipà ai elezion politegh italian del 2018

In di regionaj lombard l'ha candidaa el sò consiliee Onorio Rosati, inveci in di elezion laziai l'ha supportaa el candidaa comun Nicola Zingaretti.

Vos correlaa[Modifega | modifica 'l sorgent]