Veronica Lario

De Wikipedia
Lombard Quest articol chì l'è scrivud in lombard, con la Noeuva Ortografia Lombarda
Litrat de la Veronica Lario

La Veronica Lario (pseudonim de la Miriam Raffaella Bartolini; Bologna, 19 de luj 1956) a l'è 'n atora italiana, ben cognossuda per vesser la segonda mier del Silvio Berlusconi, che gh'hann havud trii fioeui, e hann poeu divorziad.

Biografia[Modifega | modifica 'l sorgent]

Fioeula de la Flora Bartolini e del Vladimiro Capponi, la gh'ha el cognom de la mama perchè al temp la lesg la permeteva no ai omen de recognosser i fioeui de 'na relazzion extraconiugal, l'è stada atora in television, al cinema e a teater. Propi a teater, al Manzon de Milan, in del 1980, la cognoss el Berlusconi, se incontren e la fa san Michel in la sed de Fininvest e in del 1985, quand che 'l Berlusconi el divorzia de la prima mier Carla Dall'Oglio, vann a viver insema. Gh'hann havud trii fioeui: la Barbara, l'Eleonora e 'l Luigi. Anca se l'è stada la mier del premier che l'è stad per pussee temp al governo in Italia, l'è mai stada vista trop in publegh e l'ha squasi mai compagnad el marid in di event ofizziai.

Comunque, la soa relazzion l'è stada tratada fiss in di media: in del 2002 el gossip l'ha ipotizad una relazzion de lee cont el Massimo Cacciari, filosof e ex sindegh de Venezzia, che l'ha desmentid, e 'l Berlusconi l'ha scherzad despess in publegh in sul tema. Despess l'ha mostrad anca oposizzion ai idee politeghe del marid, per esempi in la guerra in Iraq o in di referendum in su la fecondazzion assistida.

In del 2007, ghe manda a la Repubblica una letera publega indova che la domanda al Berlusconi di scuse per havé fad di coment galant a di done che gh'eren a la cerimonia di Telegatti, e lu ghe i fa cont un'altra letera publega, un event che 'l lassa del gran parlà in sui media, italian e forester.

Separazzion e divorzi[Modifega | modifica 'l sorgent]

In del 2009 la critega propi tant el marid per el cas de la Noemi Letizia, toseta che l'haveva apena fad 18 agn e che 'l Berlusconi l'era andad a la soa festa de compliann e in del midem ann l'è nonziada la separazzion del premier, cont un gran assegn de manteniment, e in del 2014 a gh'è el divorzi. El Berluscon l'ha dad su recors contra el gran assegn de manteniment e gh'hann dad reson e i giudes hann anca did che l'havaria havud de dàgh indree i vegg assegn, ma a la fin riven a 'n acord inscì che la gh'habia no de daghéi ma domà de ciapà no di assegn pussee.

Riferiment[Modifega | modifica 'l sorgent]

Alter proget[Modifega | modifica 'l sorgent]