Friul-Venezia Giulia

De Wikipedia
(Rimandad de Friuli-Venesia Giulia)
Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.


Friul-Venezia Giulia
(FUR) Friûl-Vignesie Julie
(IT) Friuli-Venezia Giulia
(SL) Furlanija-Venetië Julijska Krajina
(DE) Friaul-Julisch Venetien

Stema de la Regiun
Pusizion in Italia
Dati
Capital Triest
Ann de istitüziun 1963
Pupulazion 1 236 219 abitant
Censiment 30/11/2011
Superfis 7 845 km²
Densità 158 ab./km²
Provinz Gorizia, Pordenon, Triest, Udin
Nümer de Cumün 218
Lenguv italian
Mapa de la regiun
Sit
http://www.regione.fvg.it
La laguna de Grado.

El Friul-Venezia Giulia l'è ona region a statut special de l'Italia de nòrdest; la confina cont el Veneto a occident, con l'Austria a nòrd e con la Slovenia a est; a sud el varda el Mar Adriatigh. La region l'è fada da dò part diferent: el Friul (i provinz de Pordenon e de Udin) e la Venezia Giulia (provinz de Gorizia e Triest), o mej quell ch'en è restaa in Italia dòpo i dò guerr mondiaj.

La regiun l'è spartida a mezz fra la pianura e i montagn del nord (la zòna ciamada Carnia), saria a dì i Alp orientaj (Alp Giuli), che riven a toccà i 2.780 meter (mont Coglians); i fiumm pussee grand hinn el Tagliament, l'Isonz e el Natison.

El capp-loeugh l'è Triest e i alter capp-loeugh de provincia hinn Gorizia, in sul confin con la Slovenia, Udin e Pordenon; alter paesòtt important hinn Latisana, Monfalcon, Muggia, Codroip, Cordenons e, minga tròpp grand ma famos per la stòria, Palmanoeuva e Aquileia.

Galerìa de foto[Modifega | modifica 'l sorgent]

Bibliografia[Modifega | modifica 'l sorgent]

  • Istituto Geografico De Agostini. Enciclopedia geografica, edizione speciale per il Corriere della Sera, vol. 1. RCS Quotidiani s.p.a., Milano, 2005. ISSN 1824-9280.
Region d'Italia
AbruzzBasilicadaCalabriaCampaniaEmilia-RomagnaFriul-Venezia GiuliaLazziLiguriaLombardiaMarchMolisPiemontPugliaSardegnaSiciliaToscanaTrentin-Sud TiroeuUmbriaVal d'AòstaVeneto