Epitafi

De Wikipedia
Lombard Quest articol chì l'è scrivud in lombard, con la Noeuva Ortografia Lombarda
Epitafi per el Gotthard Wigerinck, Peter Vischer el Vegg, 1518; gesa de Santa Maria in Lubeca.

L’epitafi (in grech antigh: ἐπιτάφιον, epitáphion, o ben "quell che 'l sta sora del sepolcher") l'è un'iscrizzion funeber che la gh'ha coma fin l'onorà e el regordà un mort. De solit, ma minga semper, inn vun o pussee vers de una poesia: tant poeti hann de fad componid el so epitafi. Un bon epitafi el gh'ha de havé semper un quaicoss che 'l resta impress, o che 'l faga pensà: una manera assee spantegada l'è quella de "parlà" diretament a chi el lensg, cont un avis in sul segnifegad de la mortalitaa. Un quai epitafi enumeren i grand resultad otegnud (un politegh o un militar de carrera el nominarà, per esempi, el numer di agn de servizzi al Paes).

Storia[Modifega | modifica 'l sorgent]

In de l'antiga Grecia, soratut a Atene, l'epitafi l'era un'orazzion funeber publega in onor di soldat mort in de l'ann. In de l'antiga Roma l'epitafi el se sconfond con la laudatio funebris, parnonziada de un fioeul o de un parent del mort.

Poeu, per estension, el nom epitafi l'ha indegad anca la semplis iscrizzion tombala.

In leteradura[Modifega | modifica 'l sorgent]

La forma de l'epitafi l'è stad doperad del poeta statunidens Edgar Lee Masters in de la so oeuvra "Antologia di Spoon River".

Monument con epitafi[Modifega | modifica 'l sorgent]

Bibliografia[Modifega | modifica 'l sorgent]

Ligam de foeura[Modifega | modifica 'l sorgent]

  • (EN) Epitafi, in su Enciclopedia Britanega, Encyclopædia Britannica, Inc.