Wikipedia:Come marcà el dialet e l'ortografia che se dopera

De Wikipedia
Lombard Quest articol chì l'è scrivud in lombard, con la Noeuva Ortografia Lombarda

In su la Wikipedia ogni articol el gh'ha de vesser scrivud in d'una grafia recognossuda de la comunità e scrivud in d'un dialet de la lengua lombarda. A segonda de la grafia che se dopera, ghe di limitazzion per i dialet che se poden doperà.

Come marcà la grafia

Per savenn pussee, varda l'articol Wikipedia:GrafCat.

La classifegazzion per grafia a l'è quella pussee important per la Wikipedia. Se un articol l'è no classifegad per grafia, se po minga publegàll in su la Wikipedia in lombard.

Se marca la grafia a travers de 'n template standardizad, de meter al principi de la pagina. 'Sti template a inn:

Come marcà el dialet

Per savenn pussee, varda l'articol Wikipedia:DialCat.

Marcà el dialet a l'è important, ma minga fondamental. La pupart di template grafegh, de facc, gh'hann 'n opzzion de default che la permet de classifegà in automategh i vos cont una categoria che la gh'ha de sens.

Foeura di template che representen di grafie stretament locai, compagn de quella del Ducad, de quella bressana o quella cremonesa, i alter permeten de catà foeura un dialet - a travers de l'opzzion universal dial - inscì de metél in la categorizazzion giusta. In del cas di grafie panlombarde e di inscì ciamade unifegade - che inn di grafie desvilupade de la comunità per meter insema i varie tradizzion grafeghe foneteghe - a l'è la categoria pussee in alt possibel (Lombard in del cas di grafie NOL e SL, i relative variant in di cas unifegad).

Inveci, in del cas de la LSI a l'è propi consiliad catà foeura un dialet in tra quej permitud. In del cas che 'l gh'è no, de facc, se doperarà 'me default el Ticines, che 'l po anca vesser 'n opzzion fallada.

Per esempi:

  • {{SL}}: la pagina la gh'havarà el template de la SL e la categorizazzion del lombard, sgeneral
  • {{NOL|dial=BERG}}: la pagina la gh'havarà el template de la NOL e la categorizazzion del dialet bergamasch
  • {{LOCC|dial=BRNZ}}: la pagina la gh'havarà el template de la LOCC e la categorizazzion del dialet brianzoeul
  • {{LSI}}: la pagina la gh'havarà el template de la LSI e la categorizazzion del dialet ticines
  • {{LSI|dial=POSC}}: la pagina la gh'havarà el template de la LSI e la categorizazzion del dialet pos'ciavin
  • {{LORUNIF|dial=MIL}}: la pagina la gh'havarà el template de la LORUNIF ma cont un eror: el milanes, ciarament, a l'è no un dialet acetad per la grafia oriental