Regio istitut tecnegh

De Wikipedia
Lombard Quest articol chì l'è scrivud in lombard, con la Noeuva Ortografia Lombarda
El Regio Istitut Tecnegh de Bari, deventad poeu un Istitut Professional

El Regio istitut tecnegh a l'è stada una scoeula segondaria in pè in Italia de l'unità d'Italia a la reforma Gentile del 1923, pensada per quei che voreven studià in di setor matemategh, comerciai e tecnegh, anca a andà inanz con l'istruzzion universitaria, e per i che l'andava no ben el licee classegh. Eren present soratut in di caploeugh de provincia di cità de l'Altitalia propi industrializade, che gh'haveven besogn de 'na dirigenza preparada e competenta a nivell tecnegh, e, in la sezzion fisegh-matematega e metallurgega-mecanega permeteven de andà a l'università, menter agrimensura e comerci el permeteven no, e se deventava di perit, di geometra o di ragionat.

Con la reforma Gentile del 1923 a inn serrad: la sezzion fisegh-matematega la deventa el licee scientifegh, quella industrial l'Istitut tecnegh industrial, quella de agrimensura l'Istitut tecnegh agrari e quella per i ragionat l'Istitut tecnegh comercial.

I so docent eren de solet propi qualifegad, ingegner despess lauread foeura de l'Italia, e che hann finid la soa carrera in di università o in di academie. In del Granducad de Toscana ghe n'eren sgiamò prima de l'Unità d'Italia.

Bibliografia[Modifega | modifica 'l sorgent]

  • I.T.I Montani Fermo. Scuola Tecnica e società moderna, a cura di G. Rogante, Nardini, Firenze, 2004.

Vos corelade[Modifega | modifica 'l sorgent]