Pietà Rondanini

De Wikipedia
Lombard Quest articol chì l'è scrivud in lombard, con la Noeuva Ortografia Lombarda
La statua

La Pietà Rondanini a l'è una statua de marmor del Michelangelo Buonarroti fada del 1552-1553 e lavorada ancamò del 1555 al 1564: incoeu l'è guarnada in di Musee del Castell Sforzesch a Milan, in del vegg ospedal spagnoeul.

Se dis che l'è stada la darrera oeuvera del Michelangelo, che gh'ha lavorad fina a poch dì prima de la mort, e che 'l voleva havégh una Pietà de meter in su la soa tomba: la prima, ciamada Pietà Bandini, la s'è s'cepada per la grama qualità del marmor e lu, pien de rabia, l'ha ciapada a colp de martell inscì de destrugàlla ma l'è stad no bon, donca l'ha lassada minga completa.

Quella statua chi l'è donca prima tegnuda in d'una botega romana, poeu crompada di Rondiniani che la lassen a Palazz Rondinini, a Roma. La resta lilinscì fina al 2015, anca se l'è crompada del comun de Milan del 1952, per volontà de la Fernanda Wittgens, inscì che la deventass part di collezzion civeghe: dopo de 'n restaver del 2015 a l'è menada in la capital ambrosiana.

Bibliografia[Modifega | modifica 'l sorgent]

  • Claudio Salsi (a cura di), Michelangelo. La Pietà Rondanini nell'Ospedale spagnolo del Castello Sforzesco, Milano, Officina Libraria, 2015, ISBN 978-88-97737-69-8.

Alter proget[Modifega | modifica 'l sorgent]