Malnutrizzion

Articol di 1000 che tucc i Wikipedie gh'hann de havégh
De Wikipedia
Lombard Quest articol chì l'è scrivud in lombard, con la Noeuva Ortografia Lombarda
Percentual de popolazzion malnutrida

La malnutrizzion l'è on stat de mancà de nutriment adeguad per on organism. A gh'è du tip de malnutrizzion: la nutrizzion insuficienta e la nutrizzion ecessiva.

La malnutrizzion l'è on problema seri, sia a nivell mondial che local. A gh'è di fator che contribuissen a la malnutrizzion, sia a nivell individual che a social. Al nivell de la persona, ona dieta mia adeguada, on calà de access a di nutriment adeguad, e on mancà de cognossenza in su la nutrizzion poden menà a la malnutrizzion. A nivell colletiv, la povertà, la guerra, la mancanza de infrastruture adeguade per la distribuzion del mangià e la discriminazzion poden havégh el so pes.

La prevenzion e el tratament de la malnutrizzion inn important per la salut de la popolazion. La se po prevegnì con l'informazzion e cont el dà del mangià per quei che poden havéghel no, el trattament de la malnutrizzion inveci l'è different a seconda del tipo de malnutrizzion, e 'l pò havégh denter el doperà de integrator nutrizzional o, per quei cont una salut assee compromessa, l'access al servizzi sanitari.

Tipi[Modifega | modifica 'l sorgent]

Insuficienta[Modifega | modifica 'l sorgent]

La malnutrizzion insuficienta l'è quand che ghe calen di nutrient necessari per el stà ben de l'organism. A gh'è diferent tip de malnutrizzion insuficenta: el vesser sota de pes, la malnutrizzion proteica e la carenza de vitamine e minerai.

  • El vesser sota de pes l'è quand che ona persona la pesa men de quell che la deveria pesà, a tegnì a ment la soa età, la soa statura e la soa atività fisega
  • La malnutrizzion proteica l'è quand che ona persona la ricev men rispet a la quantità adeguada de proteine
  • La carenza de vitamine e mineral l'è quand che ona persona la ricev men che la quantità adeguada de vitamine e mineral indispensabili per el so stà ben.

Ecessiva[Modifega | modifica 'l sorgent]

La malnutrizzion ecessiva l'è quand che ona persona la ricev tròp de 'n quaj nutrient, e quella roba chi la pò portà a di problema de salut. La pò vegnì foeura de 'na dieta mia adeguada o de 'n doperà ecessiv de integrator.

Ligada al mangià trop a l'è l'obesità, o ben quand che ona persona la pesa trop rispet a quell che l'è giust, roba che la mena a 'n fort stress per el corp e a 'n volzàss di ris'c de varie malatie.

Riferiment[Modifega | modifica 'l sorgent]

Alter proget[Modifega | modifica 'l sorgent]

Vos corelade[Modifega | modifica 'l sorgent]