Console

De Wikipedia
(Rimandad de Consòll)
Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.
Magnavox Odyssey, vuna di primm console, firmada del Baer

La console (o anca, con la trasliterazzion in lombard, consoll ) a l'è 'n apparecc elettronich che 'l se dopera esclusivament o primariament per giugà ai videogioeugh. A differenza di computer, che tipicament doperen di formatt standard per podè intercomunicà, i console doperen pussee despess di formatt proprietari per podè avègh competizion in tra de lor. Esisten pussee tipi de console: Quej fiss, quej portatil, i microconsole e console dedicaa.

I primm esperiment resalissen ai agn '60 grazia al Ralph H. Baer, ma domà a mità agn '70 a hinn sortii i console cont el Pong. Se i primm console eren dedicaa a vun o pussee gioeugh, i console d'incoeu a hinn strutturalment di computer dedicaa ai gioeugh.

Storia[Modifega | modifica 'l sorgent]


Caratteristich[Modifega | modifica 'l sorgent]


Sistema operativ[Modifega | modifica 'l sorgent]

Originariament i console gh'aveven no on sistema operativ: i cartocc gh'even dent tutt el necessari per fonzionà. Cont el volzàss di fonzion supportaa di console a l'è però deventaa pussee important 'véghel: A l'è stada l'Intellivision del 1980 a mett per la prima voeulta on sistema, Exec, in ROM.

Generazion[Modifega | modifica 'l sorgent]


Vos corelaa[Modifega | modifica 'l sorgent]