Stazion ferroviaria

De Wikipedia
(Rimandad de Stazion feroviaria)
Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.
Stazion ferroviaria.

Ona stazion ferroviaria a l'è el pòst inindove i passegger pòden saltà-su e andà-giò dal treni e/o i mercanzij a pòden vess caregaa putost che descaregaa.

I primm stazion a eren costruii per gestì passegger e mercanzi insemma. Al dì d'incoeu, i mercanzij a hinn de solet caregaa in grand stazion costruii aposta. I stazion se troeuven visin o a la fin d'ona linia ferroviaria. De solet a gh'hinn di banchin da indove i passegger pòden andà-sù o vegnì-foeura dal treno in manera fazil e segur. Tant stazion gh'hann tant ròbb comè i ripar per la piòva, cassetta di biliett e panchin.

La stazion pussee afollada del mond a l'è la stazion de Shinjuku de Tokio, Giappon. La pussee granda stazion a l'è la stazion de Nagoya a Nagoya, semper in Giappon. La pussee afollada stazion in Europa a l'è Clapham Junction a Londra, indove in di or de ponta, a gh'è on tren ògni tredes segond, menter la pussee afollada in Lombardia a l'è la stazion Central de Milan.

Different tip di stazion ferroviari[Modifega | modifica 'l sorgent]

Servizzi che se troeuven denter la stazion[Modifega | modifica 'l sorgent]

I stazion ferroviari pòden avegh e la cassetta di biliett putòst che la machinetta di biliett. Tant stazion a gh'hann anca negozzi putost che 'l giornalee.

I stazion pussee grand gh'hann de spess anca restorant o restorant de fast-food. In on quaj paes a gh'hinn stazion che gh'hann anca chisebev putost che ostarii. Alter ròbb che se pòden trovà in di stazion a hinn: bagn, locaj de depòset bagaj, ofizzi ogett smarrii, tabella di orari, carrej, sal d'attesa, parchegg di tasì e fermaa di corrier.