Assemblea Autonomista de la Silèsia

De Wikipedia
Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.
Marcia autonomista del 2008

L'Assemblea Autonomista de la Silèsia (silesian: Ruch Autōnōmije Ślōnska, polacch: Ruch Autonomii Śląska, RAŚ) l'è on partii politech de la Polonia che 'l parpoeugna l'autonomia del Voivodaa de l'Alta Silesia. L'è stada fondada in del 1990 e la gh'ha di offizzi in Germania, Francia e Stat Unii. El moviment l'ha collaboraa per agn con la minoranza todesca e cont i casciub. L'è liaa con la Lianza libera europea.

Storia[Modifega | modifica 'l sorgent]

El Voivodaa Slesian l'è staa autonom dal 1921, donca in del period in tra i guerr el gh'aveva on tesor autonom, on governo e on Parlament. Perd la soa autonomia con la Segonda Guerra Mondiala e l'invasion todesca, ma definitivament domà con el governo comunista.

El govern comunista el trattava la popolazion slesiana 'me germanizada, e ha tentaa in tutt i mod de "unificaj" al rest di polacch, soratutt cont di attach a la lengua slesiana.

Cont el ritorn de la democrazia, l'è staa fondaa el Partii.

A nivel forest hinn in de la Lianza libera europea dal 2004 e han partecipaa in del 1997 a d'ona conferenza a Bolzan per dervì ona scoeura todesca a Katowice.