Locomotiva elettrica

De Wikipedia
(Rimandaa da Locomotiva eletriga)
Jump to navigation Jump to search
Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.
Locomotiva elettrica romena

La locomotiva elettrica a l'è ona macchina bona de spostàss e moeuv di alter carrozz in su 'na ferrovia cont on'alimentazion elettrica.

Caratteristich[Modifega | mudìfica 'l sorgènt]

Gabina de ona locomotiva di agn 2000

Ona locomotiva elettrica la pò vess alimentada in tanc maner: Tipicament la capta l'energia elettrica cont on pantograf de la linia aerea o de 'na terza rodaia, ma di voeult a gh'è ona batteria o 'na cella a carburant che la genera energia elettica, anca se 'sta categoria a l'è despess mittuda in di locomotiv termich.

Ai gh'ha on cost de manutenzion pussee bass de tanc respett ai alter locomotiv, e se alimentaa de linia i gh'ha anca on inquinament local squasi inesistent, e tipicament a hinn dotaa di principi che permetten de recuverà energia di frenaa e remettela in red.

Storia[Modifega | mudìfica 'l sorgènt]

El primm prototip cognossuu a l'è del 1837, faa del chimich Robert Davidson, e seren a batteria, e l'è stada presentada a Glasgow in del 1841, ma l'ha faa no success per la bassa autonomia.

La prima locomotiva elettrica per passegee a l'è stada presentada dal Werner von Siemens a Berlin in del 1879, che la andava a 13 km/h, e l'era alimentada a terza rodaia in su 'na linia per ona esposizion.

La trazion elettrica a l'è stada essenzial per el desvilupp de la metropolitana de Londra, dopo de la proibizion di locomotiv a vapor per el fum, che in del 1890 l'ha vist di elettrotreni.

In del 1891 a l'è staa inventaa la locomotiva a corrent alternada, applicada a la red di tram de Lugan in del 1896. La sò innovazion pussee importanta a l'è la frenada rigenerativa, che la permett de ciappà energia di frenaa.

Vos correlaa[Modifega | mudìfica 'l sorgènt]