Wikipedia:Grott/Archivi/8

De Wikipedia
Benrivad in sul Grot de la Wikipedia in lombard!
Derva ona discussion noeuva Discussion archiviade
lmo-0? Can't speak or understand Lombard? Have a look at our Embassy!

"Convertire" dalla grafia classica all'unificata?[modifica 'l sorgent]

Ciao a tutti, mi faccio sentire dopo un po'. Una domanda: una "conversione" dalla grafia classica a quella occidentale unificata potrebbe essere, per così dire, meccanica? Da quanto ho capito, l'inverso non sarebbe possibile (o perlomeno facile), poiché alcune "informazioni" non sono presenti nell'unificata (come certe vocali doppie e accenti), ma in quel caso si potrebbe stilare una lista di sostituzioni automatiche per passare da una all'altra. Dico regole come oeu=ö, è=e (tranne che in poszione finale), ecc. (e se qualcuno vuole dare un'occhiata alla rozza tabella nella mia pagina utente...) Tresoldi 01:27, 11 gjü 2009 (UTC)

Il problema per convertire dall'unificata alla classica non sono pero' le vocali doppie (l'uso delle quali converge nelle due grafie) ma le consonanti doppie, che non sono graficamente prevedibili. Per la conversione class->unificata potrebbe eserci il problema della "o", che se non è accentata (ò/ó/ô) non si sa se convertirla in "o" o "u". --Dakrismeno 09:14, 11 gjü 2009 (UTC)
Ma la grafia unificata non prevede consonanti doppie soltanto alla fine delle parole? Avevo capito che la "regola" fosse, più o meno, quella descritta da "La vus de l'Insübria" (in particolare, regola no. 7 [1])... Tresoldi 13:51, 11 gjü 2009 (UTC)
per la fine di parola si, ma il problema è che la grafia milanese richiede consonanti doppie dove l'unificata non le ha, e quindi quando si va da unificata a classica mancano le informazioni di partenza; si puo' andare da ciappà (MIL) a ciapà (LOCC) semplicemente cancellando una delle doppie, ma è il procedimento inverso che è un problema. Spero di essermi spiegato meglio. --Dakrismeno 15:15, 11 gjü 2009 (UTC)
Ah bene, allora è più o meno come me lo immaginavo: mil->locc si può forse fare almeno parzialmente, ma l'inverso locc->mil sarebbe molto difficile (ci vorrebbero dizionari, regole codificate, eventuali procedimenti statistici e un intervento manuale alla fine). Cercando di organizzarmi, una bozza per un mil->locc: 1) oeu/œu diventa ö; 2) le u vicine a vocali diventano ü, tranne in alcuni gruppi (qu, gua, au, ecc.); 3) cancellare tutti gli accenti, a meno che si trovino sulla vocale finale (sagùl, picùl, ciapà), una lista di eccezioni (non di parole, ma di morfemi?) è forse necessaria per mantenere l'accento in casi ambigui (disèm/disém); 4) le vocali doppie vengono cancellate, a meno che si trovino alla fine (beüü, uspedaa), forse con qualche eccezione codificata (te gh'heet); 5) consonanti doppie sono rese scempie (tranne ss, cc, gg e nn)... Tresoldi 15:39, 11 gjü 2009 (UTC) (revisione Tresoldi 16:07, 11 gjü 2009 (UTC))

scancelamént[modifica 'l sorgent]

Hoo nutaa che gh'è un mügg de paginn int la categuria da scancelà che i heenn lì dumà perchè i gh'hann un template che un quajdün l'ha ciamaa la scancelazion (presempi questa pagina chì. Mi sariss anca d'acordi per scancelà 'stu template, ma cercóm da ciapà una decision, perchè 'stu messagg 'l svoncia un mügg de paginn senza mutiv. --Dakrismeno 09:11, 12 gjü 2009 (UTC)

Gh'ò spostàt l'avis de scancelassiù in de la pàgina de discussiù, per dà mìa fastöde, ma me l'scancelarèss sóbet, cóme per tacc de chèsti [2].--Dans 18:27, 12 gjü 2009 (UTC)


ho scritto la pagina Chantecler e ho guardato nella versione francese, facendo modifica, se ci sono i riferimenti alle wiki che già hanno questa pagina per copiarli e metterli in fondo alla pagina.

ma la fr è la prima e unica, noi siamo i secondi e allora cosa faccio?

ve salüde.

--Aldedogn 22:12, 12 gjü 2009 (UTC)

met dumà el ligam a la pagina francesa e scriv in lumbard, per piasè :P--Insübrich 22:26, 12 gjü 2009 (UTC)
metti anche il link alla nostra wiki dentro la pagina della wiki francese --Dans 08:15, 13 gjü 2009 (UTC)

Vurarési savè se l'è pusìbil metòg el test, o se l'è cùntra le régule del copyright?--Grifter72 09:52, 14 gjü 2009 (UTC)

De che an l'è ? --Dragonòt 10:39, 14 gjü 2009 (UTC)

Ghe l'ho in sül me computer.--Grifter72 11:51, 14 gjü 2009 (UTC)

Scusa, custion inutila ... El drit d'autor al dura 70 dop la mort de l'autor. Ma te podegh faa on riassunt. --Dragonòt 15:04, 14 gjü 2009 (UT

se però te àrdet sö i ótre wiki gh'è i scudècc di squadre de fùbal, che i è sóta copyright, però i è cargàcc sö l'istèss, desà che la wiki l'è mia facia per fà sólcc.

e pò sö internet gh'è tace siti che i te dà 'l tèst de i cansù, segónt mé 'l probléma 'l nas se te la sunèt o se te mètet ü file audio, però mé só mia ün aocàt!!!! --Aldedogn 21:35, 18 gjü 2009 (UTC)

Giust, sedenò come se fa a mett i test di canzon su iTunes? Ò te 'l scrivet tutt tì òppur te 'l troeuvet su internet e copy and paste. --Eldomm 07:46, 19 gjü 2009 (UTC)

http://it.wikipedia.org/wiki/Oh_mia_bela_Madunina

http://en.wikipedia.org/wiki/O_mia_bela_Madonina

http://en.wikipedia.org/wiki/O_sole_mio

http://en.wikipedia.org/wiki/Il_Canto_degli_Italiani

riési mìga a capì. --Grifter72 08:51, 19 gjü 2009 (UTC)

A l'è minga mej cargà el test in del Wikisource? --Insübrich 09:36, 19 gjü 2009 (UTC)
A bon cunt: I autor de 'O sole mio hinn mòrt pussee de 70 ann fa, menter el Goffredo Mameli inveci l'è mòrt in del 1848 a Roma, donca per lor i diritt d'autor a hinn passaa. --Eldomm 11:00, 19 gjü 2009 (UTC)

Dò quistion[modifica 'l sorgent]

  • El saria minga fòrsi el cas de archivià quij discussion chì? Ò almanch ona part (magara lassom dent ancamò i discussion sora i ortografii eccetera, var a dì a partì del paragraf Aggiunte in poeu).
  • Quand l'è che vegnen faa di noeuv elezion?

Hoo faa quij dò quistion chì adess perchè el me someja on moment calm assee, senza guerr ò conflitt traj utent. S'ciao a tucc. --Eldomm 10:36, 18 gjü 2009 (UTC)

Scusatemi se scrivo in italiano, la risposta alla seconda domanda è lunga e non ce la faccio a scriverla in lombardo. Le elezion se poden faa quando si vuole. Ad esempio, se qualcuno volesse candidarsi, basterebbe che presentasse la sua candidatura, scrivesse che vuole attenersi a quanto qui descritto: http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Administrators, specialmente nel paragrafo "Administrator conduct" e garantisse che sarebbe "neutrale e mai di parte". A quel punto partirebbe la discussione, non la votazione (come specificato nella pagina citata), e si procederebbe come specificato nel Regulament in vigore.
Se partissero delle elezion, ne approfitterei per proporre di concordare un paio di modifiche al Regulament. --Dragonòt 20:47, 18 gjü 2009 (UTC)
Preòccupes minga per la quistion de l'Italian: mi sont el primm che 'l fa fadiga a scriv in Lombard. Ma donca semm tucc d'accòrdi a fà sù di noeuv elezion? Gh'emm de dervì ona quaj pagina noeuva per fài? Òppur l'è sufficient che vun el vaga in su ona pagina adibita a tale scopo (che al moment a soo nò qual la sia) e ghe metta la soa candidadura? --Eldomm 20:56, 23 gjü 2009 (UTC)
Tucc preparaa in del fin smana: http://lmo.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Aministraduur/Candidaa . Suggerirei ancora un paio di cose:
  • che i candidati si impegnino anche a finire di tradurre l'interfaccia della wikipedia lombarda;
  • chiederei poi che, poiché sulla wikipedia inglese si chiede qualche mese di anzianità, non avanzino la candidatura coloro che hanno iniziato solo quest'anno, ma magari aspettino il prossimo giro, diciamo a fine anno. --Dragonòt 21:26, 23 gjü 2009 (UTC)

Me só mia tat decórde de fà di ótre elesiù. fèm urden prima:

1)spetèm che i ghe respónde só i dò che i è 'n desysop.

2)pò regordèm che gh'è zamò tri aministradùr, ach se dóma ü l' laùra.

3)fèm mia i ciocolatér, nel sènso de igà mia 7 o 8 persune che i scrif e 6-7 aministradùr che sedenò i ghe grigna dré.

4)pò manca töt, manca ü regolamènt che l' sìes ü falì sèrio, che l' dighe quace amnistradùr, come otài, quàt i düra che requisiti i gh'à de iga. pènse che ü per dientà aministradùr l' gh'abie de ì scricc amlèno 100 pagine nöe, mia edit, pagine nöe, e men che meno i edit ciacolada, che i conta negót.

ve salüde. --Aldedogn 22:51, 23 gjü 2009 (UTC)

mé 'ndarès co i pé de piómp!

Uhm... 1) A l'è giust, spettem che ghe responden sora i duu che hinn in deysop.
2) Vist che quij lì lavoren minga, per mì gh'emm domà on amministrador.
3)Sora quest te gh'heet pròppi reson. Evitem de fà come in Argentina, indove el 51% di soldaa a hinn ufficiaj!
4)Anca sora la quistion che on amministrador el gh'abbia de avè scrivuu almanch 100 paginn (e minga edit) me troeuvi d'accòrdi con tì.

Ma mì sostegni la domanda de fà di amministrador noeuv perchè el me someja che ghe sia tanta gent che 'l podaria meritàss quella carega chì, sia per anzianità (e chì su 'sta wiki l'è pròòpi on miracol) sia per merit. Pòdom minga 'ndà innanz con domà on amministrador seri e duu che dòrmen. --Eldomm 07:56, 24 gjü 2009 (UTC)

Me sò dacòrde co l'Aldedogn sö i quater póncc, e pò me par che l'ghe sìes mìa besögn di óter aministradùr: Insübrich a l'basta zamò. --Dans 21:14, 24 gjü 2009 (UTC)


Fèm ü bèl laùr, m' ghe domanda a l'Insubrich se l' gh'à bisògn de öna mà. e pò me pènse che l'Insubrich l' pöderès dientà pò Burocrat; fórse a chèl punto i pöderès ègn còmocc ü o dú vice, mia de piö, che i ghe dà öna mà dóma quando gh'è tat de fà o quando l' và 'n férie, 'nsóma ü o dù panchinari. Però sentirès lü se dìghel prima de fà ergót. Per me l'è brao ol reimomo però l'è riàt de póch, magare per la pròsima ólta. --Aldedogn 22:44, 25 gjü 2009 (UTC)

Quella propòsta chì la me pias, anca se mì preferissi scudieri e minga panchinari :). Sì, sì, anca mì pensavi duu amministrador noeuv e minga pussee. --Eldomm 06:29, 26 gjü 2009 (UTC)

In wikipedia gh'è un regulamént. Se vün el vör fa l'aministradùr el g'ha da dumandàl. Gh'è no da chiéd a vün o a l'àltor. El fa la dùmanda e se fàn i elesiòn.--Grifter72 08:50, 26 gjü 2009 (UTC)

'Sa l'è 'l mestee del Burocrat?--Insübrich 08:55, 26 gjü 2009 (UTC)
Varda chi: http://lmo.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:B%C3%BCr%C3%B2crat/Candidaa, el link ingles. Un Burocrat l'è n'Admin con pussee esperiensa, ma suratut che l'ha utenù pussee fiducia da la comunitaa. --Dragonòt 09:49, 26 gjü 2009 (UTC)
Voeuri dì a tucc che mì me son candidaa. --Eldomm 10:33, 26 gjü 2009 (UTC)

Inactiv admins / Aministradùr inativ[modifica 'l sorgent]

Scusatemi se scrivo ancora in italiano, ma vorrei esprimermi in modo corretto. Nel mentre rivedevo la pagina delle candidature, ho riletto anche il "Regulament" (http://lmo.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Aministraduur/Regulament), ed ho visto che prevede la decadenza degli admin nel caso siano inattivi per 6 mesi: "Viene immediatamente rimosso ogni amministratore o burocrate inattivo, che non abbia cioè effettuato nessuna modifica negli ultimi sei mesi.".

Ho poi controllato l'attività degli admin. L'amministratore Utente:Barbapedana e l'amministratore Utente:Snowolf sono inattivi da più di 6 mesi. Propongo quindi che, come stabilito dal Regulament, si chieda la rimozione dei privilegi di admin a Barbapedana ed a Snowolf. --Dragonòt 19:55, 21 gjü 2009 (UTC)

Gh'è negòt de mal a scrìv in Italià. Cmq sono d'accordo con te sulla questione. --Dans 20:34, 21 gjü 2009 (UTC)
d'acordi. Dragonot, nissün prublema: a l'è ciar che el Lumbard a l'è la priurità 'me lengua de cumünicaziun chì denter. --Insübrich 20:54, 21 gjü 2009 (UTC)
ach se chi dù lè i se sà gnà che i gh'è e ach se me par che i à fai negóta de mal, pènse l' sìes giöst desà che i à dimostràt che la Lmo la ghe 'nterèsa per negót. ve salüde.--Aldedogn 17:45, 22 gjü 2009 (UTC)
Son d'accòrdi con vialter. E poeu, come hoo dii pussee sora, magara el saria moment de nominà di amministrador noeuv. 'Se 'n disii? --Eldomm 20:23, 22 gjü 2009 (UTC)
La pensi anca mí inscí e sunt anca mí de l'istessa ideja del Eldomm: növ eleziun. --Mondschein 21:00, 22 gjü 2009 (UTC)
Tra l'alter, magara tra on poo poderissom parlà anca de la rimozion del Flavio05. Gh'emm pròppi besògn de ona generazion noeuva de amministrador. --Eldomm 21:40, 22 gjü 2009 (UTC)
son d'acordi anca mi, se gh'interessa mia la lmo, gh'è no motiv da lassàj come aministrador. --Dakrismeno 09:14, 23 gjü 2009 (UTC)

L'è 'na ròba logica. Föra chi dü li e dén àltor dü. Mi disaresi vün insubrich e un àltor orobich.--Grifter72 09:22, 23 gjü 2009 (UTC)

Per mì l'è minga importanta la provenienza, ma la competenza. I amministrador pòden vess tucc oròbich, tucc insubrich ò anca vun napoletan e l'alter svedes, ma l'important a l'è, per mì, che faghen ben el sò lavorà. --Eldomm 09:47, 23 gjü 2009 (UTC)

L'è pusè impurtànt el temp lìbor. Ma me par giüst che ànca i orobich ghe n'avarésun vün. Al mumént (realmént) ghe n'èm vün insubrich (de num e de facto) e vün piemuntés (in prèstit).--Grifter72 09:53, 23 gjü 2009 (UTC)

Ah, Dragonòt a l'è amministrador? El savevi minga, pensavi che 'l fuss domà l'Insubrigh de nòmm e de fatt... --Eldomm 10:00, 23 gjü 2009 (UTC)

'Tent. A l'è minga un aministradur [[3]]--Insübrich 10:04, 23 gjü 2009 (UTC)
Mi son minga aministrador ;-) Tucc poeulen faa i travagh che fagh mi ;-) --Dragonòt 11:52, 23 gjü 2009 (UTC)

OK, vist che semm tucc d'accord, tiremm innanz con la domanda de rimozion di admin. --Dragonòt 19:43, 23 gjü 2009 (UTC)

Indove l'è che gh'hemm de fàlla? --Eldomm 20:53, 23 gjü 2009 (UTC)
Facia: http://meta.wikimedia.org/wiki/Steward_requests/Permissions . Spetemm. --Dragonòt 21:19, 23 gjü 2009 (UTC)
'L Nick1915 l'ha pruedüü a la nossa richiesta. --Dakrismeno 10:41, 24 gjü 2009 (UTC)
Donca adess a semm free? --Eldomm 10:43, 24 gjü 2009 (UTC)
un'altra question: a me par che anca flavio05 e Snowdog i hann fat nient da püssee de ses mes, ma quand a voo chì risülta che i hann fat del laurà. Pero' pöö se a voo adree al link, 'l so nom o 'l gh'è no o gh'è un intervent püssee vegg de ses mes. Gh'è un quajdün che l'è bon da spiegà 'sta roba chì? --Dakrismeno 10:48, 24 gjü 2009 (UTC)
Anca per ì el Flavio05 e 'l Snowdog gh'hann de vess deysoppaa. Hoo appena viduu i contribuzion del Flavio05, l'ultima vòlta l'ha faa quajcòss a marz del 2009, ma soo nò se 'l pò cuntà, perchè eren edit faa in di ciciarad. --Eldomm 10:52, 24 gjü 2009 (UTC)
Hoo sbagliaa, el Snowdog l'ha faa di redirect, el Flavio05 inveci l'ha creaa di paginn che soo nò a còssa pòden servì. A bon cunt, me somejen minga di ròbb rilevant. --Eldomm 10:55, 24 gjü 2009 (UTC)


La prima pagina con dò variancc de Lumbàrt[modifica 'l sorgent]

Grasie a i templàt del Ninonino ó finalmènt cràt la prima pagina conb dò versiù de lumbàrt. servirès dóma ü tempàt in sima che l' la l' dis ciàr e nèt. fim saì se ve piàs. San Lisander de Bergum

ve salüde.--Aldedogn 11:11, 25 gjü 2009 (UTC)

Forse è sufficiente così, pulito, semplice e non invadente. --Dragonòt 12:00, 25 gjü 2009 (UTC)

El me par inteligént se druàd tra ucidentàl o urientàl. G'ho un qual dübi a druàl par tüti i dialèt, par questiòn ad legibilità.--Grifter72 13:36, 25 gjü 2009 (UTC)

sun d'acordi cun 'l Grifter, quand che i henn variant de l'istess grup se pudariss vegh dumà un template in coo a la pagina che 'l dis "scrivüü in Lumb. ucc/ur", tant pö i diferenz i henn minim. --Dakrismeno 14:18, 25 gjü 2009 (UTC).
Sì, giust, ma minga se gh'hinn dò ortografii different. Ò sbali? Insomma, vun el pò minga scomincià ona pagina inscì per pö dopu finìla in d'un alter möd... --Eldomm 15:38, 25 gjü 2009 (UTC)
magara mistürom no sü grafij ch'i dröven abecedé diferent (es. milclass e mil-ünif), ma per i grafij diferent 'l me par mia un prublema, a la fin di cünt quand che l'abecedé l'è l'istess (es. mil-ünif. e ludesan), i henn tüt variazion de l'istessa züpa. --Dakrismeno 16:30, 25 gjü 2009 (UTC)
A l'è pacifich che per i ortografii fonetich gh'hann minga di problema. Mì parlavi pròppi de MILCLASS a rappòrt con MILUN, LUDLUD, BRNZ e LOCC, per esempi. --Eldomm 17:54, 25 gjü 2009 (UTC)

El me par inteligént se druàd tra ucidentàl o urientàl.

la mé idéa l'è pròpe chèla, mè e 'l Ninonino m' gh'avrès de fà ü templàt LOR, compàgn del LOCC.

però isé se risparmia de tradùs o chèl del Reimomo 'n bergamàsch o 'l mé tòch in Ludesàn e se fà mia di dópe che pò ü gh'à dét ergóta 'n piö de l'óter e viceversa.

e pò se laura töcc 'nsèma! --Aldedogn 22:39, 25 gjü 2009 (UTC)

Elezion & Votazion[modifica 'l sorgent]

Admin[modifica 'l sorgent]

Riporto qui sotto in evidenza (PER VOTARE vedere Wikipedia:Aministraduur/Candidaa):

  • Eldomm si è candidato admin;
  • io ho proposto le candidature di Dakrismeno (perchè ha fatto la PP) e di Aldedogn (come lombardo orientale), spero di non offendere nessuno.

Resültaa di Eleziun: Mi disaría che 'l Dakrismeno e l'Aldedogn hin i noster düü növ aminastradur e l'Insübrich l'è 'l nost nöb bürocrat. In ses mis un oltra eleziun. :-) --Mondschein 17:35, 1 lüi 2009 (UTC)

Mondschein, le elezion duren 3 semane. --Dragonòt 19:23, 1 lüi 2009 (UTC)
Va bun, però tücc quij che poden vudà han giamò vudaa, u minga? --Mondschein 20:11, 1 lüi 2009 (UTC)
Però magara hann minga espress tutt i sò preferenz. --Eldomm 20:16, 1 lüi 2009 (UTC)
E chess chi l'è vera, però se se metum chí a vudà tücc per tücc inscí de fà cuntent tücc, alura finissum pü... --Mondschein 20:24, 1 lüi 2009 (UTC)
La fin de la votazion l'è scricia sota d'ogn candidaa (ora e minuta). --Dragonòt 20:32, 1 lüi 2009 (UTC)
Segür... Specèm e vedarèm --Mondschein 20:50, 1 lüi 2009 (UTC)

Burocrat[modifica 'l sorgent]

Riporto qui sotto in evidenza (PER VOTARE vedere Wikipedia:Büròcrat/Candidaa):

  • ho proposto la candidatura di Insübrich a burocrate, spero che accetti.
Va ben, aceti. Va' che però metess a fà el laurà de la burocrazia per un lumbard...

--Insübrich 21:05, 26 gjü 2009 (UTC)

Eh, l'è per provà di esperienz noeuv... XD--Eldomm 22:25, 26 gjü 2009 (UTC)

Se ardì la pagina Santüare gh'è bèlla paregiada la lista de i Pruinse de la Lumbardéa e bastà schisàga sura per fà sö la pagina co l'èlenco di Santüare de la òsta pruinsa.

Gh'è mia bisòg de saìn tat, basta mèt i nòm, anse n'à basta ü per tacà.

Dim öna mà a mé e al Reimomo. Grasie.

Ve salüde.

Buongiorno a tutti !

Ho fatto un errore, creando questa categoria : Categoria:Utenti la. Per la mia difesa, ho semplicemente fatto un clic sul legame nella scatola utente del template Babel. La Categoria:User la-1 esiste già, ma nel template Babel, c'era questo legame rosso che indirizzava verso la categoria che ho appena creata. Non so se sarà chiaro (non è totalmente chiaro per me). Inoltre, scusate il mio italiano : sono francese^^.

Non so riparare quest'errore. Allora, grazie mille a chi potrà e a chi farà. Merci encore et bonne journée à tous, --Wikinade 09:34, 2 lüi 2009 (UTC)

bon, mì l'hoo scancelada--Insübrich 09:39, 2 lüi 2009 (UTC)
Et ton Italien est meilleur de mon Français, sois tranquille... --Eldomm 18:08, 2 lüi 2009 (UTC)

usuari/user/druvatt/utente/durvatt/etc.[modifica 'l sorgent]

I categurij del Babel i henn un poo un casott, e ghe n'è de quej ch' i gh'hann di dupión perchè i henn scrivüü un poo in talian e un poo in ingles. La me pruposta la sariss da truvà 'na parola lumbarda e standardizà tüt i categurij. A mi me pias "druvàt" (dal verb druvà + 'l süfiss agentìv -(a)t, in analugia cun giurnalàt/piatàt/ragiunàt). Ma me par che l'è 'na strutüra druvaa dumà a punent, donca cercóm da truà un quajcoss che 'l va ben pr tüt. Ciau. --Dakrismeno 12:57, 2 lüi 2009 (UTC)

Come che g'hó za spiegàt sö la pàgina del Insübrich a la mé orècia de Bresà el süfìs -t el sùna come 'n paricìpio pasàt. Nóter de fùrme come giurnalàt/piatàt/ragiunàt ghe n'hóm mìa (g'hóm zornalér, ragiuniér). Co la raìs druv/duvr/dopr a mé me vegnarès spontàneo de tacàga 'l süfìs -dùr e vegnarès fò argóta come dopradùr. Prìma de scartà duvràt però, sentóm apò a chèl che 'l dis l'Aldedogn per el Bergamàsc. --Ninonino 13:11, 2 lüi 2009 (UTC)

Mi staresi sura a "Druvà", ma con "Druadù/Druvadù" o "Druadùr/Druvadùr" chel sumìja un po' al francés "Utilisateur".--Grifter72 13:22, 2 lüi 2009 (UTC)

dopradùr (o anca druvadur/druvadù) andariss ben, giamò che -ur/-uu gh'è anca a punent (es. giugadùr/giugaduu), donca la pudariss vess una serna püssee "linguisticament demucratica". --Dakrismeno 13:25, 2 lüi 2009 (UTC)
Apùnto, gh'è zà apò a aministradùr... --Ninonino 13:35, 2 lüi 2009 (UTC)
Disaruu anca mí la mia: in Insübregh 'l gh'è un puu na difarenza intra -àt e -ee, fuu un para de esempi: el Cadregatt (pr: cadregàt) l'è quel che'l laura cunt i seg, cunt i cadregh: l'è quel che'l `fà, giüsta i cadrgeh. El Cadreghee (pr: cadrêghée) l'è quel che'l vend i seg. L'istess 'l var per el furmagiàt, rutamàt, e.i.v. Saría minga pusibel ciamàj i "Wikipedista", inscambi de druàt, druadur, e.i.v.? --Mondschein 16:15, 2 lüi 2009 (UTC)
"Wikipedista" al è bèl, bravu Mondschein. --79.21.202.250 20:10, 2 lüi 2009 (UTC)
Par mi, mei trovà n'acòrd sur na paròla conussuda, mei minga dovrà vuna parola noeuva.--Dragonòt 07:31, 3 lüi 2009 (UTC)
Mi, da fœura, a sugerissi "Duvradur" (e paregl, Dovrador, eiv...). Anca Utilisador (resp. Ütilisadur, ma sempri cunt doma 1 's', mia 'z' u 'zz' - ma plui dificil a tastà, Ü=alt154) al é bona. --81.62.220.101 08:49, 3 lüi 2009 (UTC)
püssee che Ütilisadur alura a preferissi Duvradur/Druvadur, ma se la magiuranza la decida per Ütilisadur gh'andarà ben scrivel cun la "zz" (Ütilizzadur), per tajà no fö 'l Tisín, i lagh, e la Brianza. --Dakrismeno 09:19, 3 lüi 2009 (UTC)
E wikipedista? Me par bel, nissün prublema d'urtugrafia o de variant--Insübrich 09:48, 3 lüi 2009 (UTC)
Ma a l'è vun neologism, lontan del lombard. El saress megg vuna parola pussee normala, da la radis "dovr-", che buta tucc d'acord. --Dragonòt 12:29, 3 lüi 2009 (UTC)

Gionta: sce ma podi permet, va sugerissi 'template'= "model" o "stamp". s'ciao, --81.62.220.101 08:53, 3 lüi 2009 (UTC)

A m's'è amò dré a'nventà di paròle? Wikipedista (o Wikipedià?) l'è bü per me. Ma Utente, come a l'è adèss, a l'è bü istèss.--Dans 18:41, 3 lüi 2009 (UTC)
Par mi, mei la poposta inizial del Dakrismeno: "'na parola lumbarda". --Dragonòt 19:31, 3 lüi 2009 (UTC)
"bù istess"??? Ma l'è minga pussibil... a l'è una parola taliana, cuma la fa a vess buna istess?? User a l'è bun istess? --Insübrich 21:02, 3 lüi 2009 (UTC)
Apò per dì ch'a l'me par mìa öna quistiù priuritària--Dans 12:27, 5 lüi 2009 (UTC)
Priuritari o nò, la pruposta d'un nom talian a l'è düra de giüstificà in d'una wiki che l'è minga quela taliana.--Insübrich 12:41, 5 lüi 2009 (UTC)
Gh'ò de "giöstificà" prope negòt: me dighe apò che l'me va bé ach com'a l'è ades. E piutost che n'ótra paròla 'nventada, me prefererèss doprà 'l Milanes Classech per i istrussion de servìss, com'a s'disìa in passàt. (sa dìs cum'è "Utente" 'n Milclass?)--Dans 13:40, 5 lüi 2009 (UTC)
tücc i neologism a hinn inventaa... 'sa fem... se vardum in facia perchè podum fà nissun neologism intanta che i alter lenguv poden...?--Insübrich 13:43, 5 lüi 2009 (UTC)

In italiàn "Utente" l'è sìnonim de "Utilizzatore". Sem a drè a cercà una tradusiòn de "Utilizzatore". Sém no a dré a inventà 'na parola;)

In del vucabulari de Pezzini (Italian/Ludesàn) gh'è anca üŝà: üŝadùr/üzadùr/üzadù

--Grifter72 15:52, 5 lüi 2009 (UTC)

Par vess pussee precis, sem drè a sercaa una traduzion de "User". User al poeul vess un cicinin diferent da "Utente". El Dakrismeno a poeul dii mei. --Dragonòt 16:32, 5 lüi 2009 (UTC)
Mì hoo semper scritt utent. El soo, a l'è on talianismo, ma 'l me someja on nòmm minga tròpp complicaa. --Eldomm 17:28, 5 lüi 2009 (UTC)

mé digherès Dovradùr ach se nóter ‘n bergamàsch m’ gh’à ach ol ragiunàt. Ma per teà la tèsta al tòr la à mia bé öna perifrasi? Chèl che l’ dóvra, chi che dóvra!--Aldedogn 21:58, 5 lüi 2009 (UTC)

ben, se Dovradùr 'l va ben anca a levant, 'l me par la solüzion giüsta, o no? De cunseguenza Utent 'l divegn un talianism inütil, degià che ghe sariss 'na parola lumbarda cugnussüda pü o men da tüt. --Dakrismeno 11:27, 6 lüi 2009 (UTC)
Okay, d'accòrdi con drovadùr/druadùr/druadù (che in MILCLASS el diventariss drovador/drovadô, giust?).--Eldomm 11:47, 6 lüi 2009 (UTC)
L'è mìa che dovradùr la nàghe bé. Dizóm che segóndo mé l'è acetàbil, daltronde 'n compromès l'è inevitàbil. Per mé narès bé apò a ötènt e al lìmite pò a utènte.
Sö la quistiù neologismi: segondo mé gh'è mìa döbe che 'n quac neologìsmo el sape nesesàre. Però se völóm mìa seghetà a fà discusiù che fenés piö per ògna paròla, bizognarès definì quai che i è i critéri che völóm doprà per coniai. El prèstit (apò a se 'l só che tacc de óter vidìf mìa de bu öcc i prèsticc de l'Italià) l'è giü dei métodi piö frequènti che le lèngue le sfröta per imèter paròle nöe 'ndèl pròpe patremóne. E che la ve piàze o nò, qual che la sàpe la òsta upiniù, l'Italià l'è 'l serbatòi piö natüràl endóche na a pescà per dàga 'n nòm ai concècc che i ghe l'ha gnemò 'ndèle nòste lèngue. El mé l'è mìa 'n giödése ma piötòst 'na préza de cosciènsa de chèla che l'è la realtà, bèla o bröta che la sàpes.
Adognimòdo, crède che 'na bèla discusiù per ciaréser bé quai che i è i critéri de adotà la farès mìa mal a chèsto punto. Ciào a töcc, --Ninonino 13:33, 6 lüi 2009 (UTC)
ma cusa gh'è che 'l va no cun dovradùr? Sun d'acordi cun i prestit in cas indè che gh'è no na pussibilità lumbarda, ma in quel cas chì me sumija che la gh'è; 'l verb duvr/druvà l'è fess druvaa (scüsem la ripetizion...) e 'l süfiss -ur l'è anmò prodütiv. --Dakrismeno 14:09, 6 lüi 2009 (UTC)
Ma difàti mé g'hó dit che per mé l'è acetàbil, pròpe per le rizù che te g'hét dit té. G'hó dit che l'è mìa che la naghe bé perché 'n bresà dizóm doprà e mìa dovrà/druvà ecc. Ma apùnto come che g'hó dit prìma, en compromès l'è inevitàbil, per cui mé dovradùr el pöl véser 'na sulusiù acetàbil. --Ninonino 14:32, 6 lüi 2009 (UTC)
P.S.: Dakrismeno, el duprì pò a de le tò bànde fess? Ma pènsa! Però nóter el metóm sèmper dòpo l'agetìf, cioè l'è dopràt fés envéce che l'è fess druvaa.
a dì la verdà, da i me part "fess" l'è mia druvaa, mi l'hoo imparaa parlanda con i milanes, donca pödass benissim che sbali mi a druvàl. --Dakrismeno 15:02, 6 lüi 2009 (UTC)
Ociu, che "fess" l'è minga tant milanes... Püssee varesot, u magara brianzö, ma pensi de no. --Mondschein 16:35, 8 lüi 2009 (UTC)
Come hoo dii pussee sora, a la fin di cunt dovrador l'è minga brutt (anca se a Milan fòrsi el se dis doprador... de segur vialter el savii mej de mì). Però a l'è vera che gh'avarissom de discut sora i criteri per i neologismi. A pròposit di quaj mì sostegni la posizion del Ninonino. Moral de la favola > doprador/dovrador/dovradô: OK. --Eldomm 14:27, 6 lüi 2009 (UTC)
Alura, la parola "druadur/duvradur" a l'è un neulugism anca lee, già che a Milan un "ütent" l'è "vün chel dröa/dòpra". A bun cünt, mi la parola Wikipedista la me pias de bun parchè la va ben departüt, la gh'ha un plüraa bel semplis ("Wikipedista"), e la dà a intend la natüra de quij che scriven chinscí: nüm sem dree a "scriv" articuj in de la nosta Wikipedia, i "druadur" hin quij che "leng" ij articuj in de la nosta Wikipedia. El gh'è na bela difarenza, cara la mia gent. Ve salüdi a tücc, --Mondschein 16:35, 8 lüi 2009 (UTC)

A mi m'è vegnìda un'idea. Pütost che cercà la tradusiòn de "User", parchè druvém no el tèrmin "Magüt" che l'è insì simpàtich?--Grifter72 16:45, 8 lüi 2009 (UTC)

Massa folclorístigh. Mi a son d'acòrdi col Mondschein. U cun chi ch'al vör dovrador ascí. 'Utent' al è mia Lombard, par via dal "t" (surd) entra vocal. --Igloo 21:43, 10 lüi 2009 (UTC)

Proposta da votazion[modifica 'l sorgent]

Al ma someglia ch'al sii ul mument da fà na votazion, inscí a dervíssom ul bug a bugzilla.wikimedia.org/. Chi ch'al è a favur, ch'al meta P.P. la signadura a dx. dal nòm par user. Al vegn apruvaa la pruposta con püssée da vot.

  • Wikipedista
--Igloo 21:43, 10 lüi 2009 (UTC)
--Mondschein 17:46, 13 lüi 2009 (UTC)
--Dans 19:08, 13 lüi 2009 (UTC)
--Belinzona 14:59, 17 lüi 2009 (UTC)
  • Dovrador--Igloo 21:43, 10 lüi 2009 (UTC)
  • Druadur
--Mondschein 17:46, 13 lüi 2009 (UTC)
--Dakrismeno 07:57, 14 lüi 2009 (UTC)
--Eldomm 15:02, 17 lüi 2009 (UTC)
  • Utent
--Eldomm 15:02, 17 lüi 2009 (UTC)
  • .....
Bell anca magüt, ma in efett al è un poo "dialetal" :-) --Belinzona 14:59, 17 lüi 2009 (UTC)

Druvat[modifica 'l sorgent]

Vorrei sapere chi e perchè ha cambiato la dicitura in Druvat, visto che il consenso era maggioritariamente per Wikipedista. Se lo si ritiene un consenso troppo datato, si faccia un'altra votazione prima. Grazie. Cordialmente,--Dans 22:19, 18 set 2009 (UTC)

Ne convengo. Forse qualcuno si ha montato la testa. Altrettanto cordialmente --79.10.167.149 08:38, 20 set 2009 (UTC)
son staa mì; avevi faa 'l cambiament dal translatewiki al mes de lüi, e pöö me son desmentegaa de cambiàl, e l'è surtii fö adess. Gh'è da cunsiderà du rob pero', prima da dì che "il consenso era maggioritariamente per Wikipedista"; 1) i vut de Belinzona e Igloo i henn a dì poch "suspet" 2) un tradutur 'l gh'ha 'l duver de vultà i rob int la manera püssee "fedel" pussibil, e donca gh'è da truà o cunià una parola che la sia equivalenta a l'uriginal "user". Wikipidista, inscambi, l'è un'invenzion növa senza relazion cun "user". --Dakrismenocià ciciaróm un cicinín 12:47, 21 set 2009 (UTC)

la m'è riada in de la méi.

" Aldedogn,

Projekto Vikipedija puslapis Naudotojo aptarimas:Aldedogn buvo sukurė 12:14, 2009 liepos 3 naudotojo WikiBotas, dabartinę versiją rasite adresu http://lt.wikipedia.org/wiki/Naudotojo_aptarimas:Aldedogn.

Tai naujas puslapis.

Redaguotojo komentaras: Sveika(s) atvykęs(usi) į Vikipediją!/Welcome to Wikipedia!

Susisiekti su redaguotoju: el. paštu: http://lt.wikipedia.org/wiki/Specialus:Ra%C5%A1yti_lai%C5%A1k%C4%85/WikiBotas wiki: http://lt.wikipedia.org/wiki/Naudotojas:WikiBotas

Daugiau pranešimų apie vėlesnius pakeitimus nebus siunčiama, jei neapsilankysite puslapyje. Jūs taip pat galite išjungti pranešimo žymę jūsų stebimiems puslapiams stebimų straipsnių puslapyje.

            Jūsų draugiškoji projekto Vikipedija pranešimų

sistema

-- Norėdami pakeisti stebimų puslapių nustatymus, užeikite į http://lt.wikipedia.org/wiki/Specialus:Watchlist/edit

Atsiliepimai ir pagalba: http://lt.wikipedia.org/wiki/Pagalba:Contents "

--Aldedogn 11:08, 3 lüi 2009 (UTC)

L'è Letton. --Eldomm 11:26, 3 lüi 2009 (UTC)

Segondo mé l'è lituàno, mìa lèton. Ma che g'hét fat sö Aldedogn, sét nat a sinsigà pò a i lituani? ;-) --Ninonino 12:18, 3 lüi 2009 (UTC)
Per mì l'è Letton perchè credi che lt la sia la sigla de la Lettònia. Quella de la Lituania è lv. --Eldomm 14:11, 3 lüi 2009 (UTC)
dìzet? àda che pénse che 'l sape 'l contràre: lt=lietuva=lituania lv=latvia=lettonia. dòpo contròle che me se càe la curiozità. Ninonino
G'ho controlàt e g'ho rizù mé. ;-P
Però lètone o lituàno rèsta 'l fat che se capés dét negot. Ciào, --Ninonino 16:41, 3 lüi 2009 (UTC)
Ah, sì, adess se regòrdi anca mì. --Eldomm 17:19, 3 lüi 2009 (UTC)

Nò Nino, a mé i Lituà i me stà simpàtech, ma gh’ò mai dicc e scricc e gnà a i Lètoni. Capése mia po’ perché i Lituani o Letoni i gh’avrès de scrìem e mandàm ü link che l’ pórta a la it, che mé scrìe sö la Lmo.

Grasie a chi l’ l’à tradüsìt in inglés, ma ghe capése póch l’istès!

--Aldedogn 21:32, 3 lüi 2009 (UTC)


Voilà la traduzion dal Google:

Aldedogn,

The Wikipedia project page User talk: Aldedogn was to create a 12:14, 2009 July 3, the user WikiBotas, the current version at http://lt.wikipedia.org/wiki/Naudotojo_aptarimas:Aldedogn.

This is a new page.

Editor Comment: Hi (s) come (silently) in Wikipedia! / Welcome to Wikipedia!

Contact the editor: e-mail. e-mail: http://lt.wikipedia.org/wiki/Specialus:Ra A1yti_lai%% C5% C5% A1k% C4% 85/WikiBotas wiki: http://lt.wikipedia.org/wiki/Naudotojas:WikiBotas

More reports of subsequent changes will not be sent if neapsilankysite page. You can also disable the notification tag of your watched pages on observation of the page.

            Your friendly Wikipedia posts

system

- To change your watchlist settings, visit http://lt.wikipedia.org/wiki/Specialus:Watchlist/edit

Feedback and Support: http://lt.wikipedia.org/wiki/Pagalba:Contents "

Ciau,--79.25.128.229 17:02, 3 lüi 2009 (UTC)


Se capés piö negót[modifica 'l sorgent]

Prima méla stòrie desà che segónt ol regolamét ‘l eldomm l’ diventerà aministradùr e alura mia dù ma piö pòscc. Iér sira gh’ó dicc che per mé và bé, ‘ncö l’ dis che l’ diventerà mia aministradùr e che la zét l’ ghe dis che l’è mia teàt per fal.

Me ghe capése piö negót… l’ diventerà o l' diventerà mia aministradùr? m’ ragiuna ‘n base al regolamét o m’ và ‘n paròla tra de nóter?

Nò, dóma per capì!

Mé me dà mia fastöde se l’Eldomm l’ diènta po’ a lü aministradùr, dóma ghe dighe de parlàn piö de chi là, destemtéghei, per ol bé de la Lmo,, ma ach per ol sò de bé.

E se te sarèt aministradùr… calma… chèl che te öt fà ‘ncö spèta e fal indomà, dórmega sura öna nòcc!

E prima de scancelà pagine e blocà la zét pàrlen con l’Insubrich. Regórda che ògne laùr che se fa come aministradùr l’ pöl fa sciopà fò di casòcc!!!!

Me dà ‘nvéce fastöde se i óter i sirca de fàl pasà come öna vitima, i desmentéga che l’Eldomm l’ se difènt benone desperlü e che l’ gh’à ol so bel caraterì. Fal pasà come öna vitima … pròpe nò!

--Aldedogn 22:15, 5 lüi 2009 (UTC)

Mì sont al servizzi de la comunità. Se la comunità la me voeur come amministrador, mì el foo, sedenò pazienza. E come hoo giamò dii, mì voeuri parlàn piö de chi là, anca se fòrsi el saria mej segutà a fàll (e quell che hoo leggiuu incoeu, al qual gh'hoo avuu de respond, a l'è ona proeuva. Ah, e tant per ciarì: quella voeulta chì son minga staa mì el primm a portà l'argoment di bej temp passaa, eh! Donca ona domanda del gener la se gh'avariss de fà anca a quajdon d'alter, chì). Ripeti: mì foo quell che vorii vialter. Vorii che mì faga minga l'amministrador? Va ben a saroo on poo delus, ma la vita l'è minga semper sempliz. --Eldomm 22:27, 5 lüi 2009 (UTC)
  1. Il regolamento va rispettato, come sosteneva qualcuno: se Eldomm ha più del 75% dei voti favorevoli, è eletto;
  2. Pare corretto, comunque, per consenso, che vengano eletti solo due amministratori; pertanto il terzo sarebbe corretto si dimettesse subito dopo.
  3. Se non si volesse dimettere, però, nessuno potrebbe costringerlo (a meno che non riceva diversi voti contrari prima della fine delle elezioni)
La mia opinione è che, per la chiarezza del voto, sia bene che ciascuno espliciti anche i propri voti contrari, in modo da far si che sia chiaro chi viene eletto. Intendiamoci: nessuno di noi, qui, ha nulla di personale contro Aldedogn, Eldomm, o Dakrismeno, ma dobbiamo utilizzare il regolamento che c'è. Poi, sarà il caso di modificarlo.--Dans 17:19, 6 lüi 2009 (UTC)
Una prima revisione del regolamento è in votazione su questa stessa pagina. Termine della votazione potrebbe essere 3 settimane, dal 30 giugno, come per le elezioni. --Dragonòt 19:00, 6 lüi 2009 (UTC)
"Potrebbe"? Facciamo una cosa per volta e non incasiamoci ulteriormente, per carità!--Dans 19:06, 6 lüi 2009 (UTC)
Data e ora, com le elezion: La votazion la fines al 21 lüi 2009 ai 20:05 de sera. Tuce le elezion al seran finì de dui dì. --Dragonòt 19:16, 6 lüi 2009 (UTC)

Sono contrario ai voti contro per principio. Servono solo in casi estremi che non ravviso al momento. Nessuno sceglie una ragazzo o un amico e manda a fan... tutti gli altri! Scegliere una persona non significa affossare gli altri. --Aldedogn 22:36, 7 lüi 2009 (UTC)

E' chiaro: nessuno ha niente di personale contro gli altri, votando "no". Ma al momento è così che possiamo far funzionare le votazioni. Altrimenti resta tutto molto nebuloso.--Dans 18:36, 8 lüi 2009 (UTC)
Salve a tutte/tutti, scusate non c'entro un granché, ma mi sembra chiaro che la percentuale dei voti va calcolata sui votanti totali: p.es se ci sono 10 votanti occorrono 7.5 (7 o 8) voti per essere eletti. Se ho detto una monada... beh in tal caso la ritiro e mi limito agli auguri di buona notte. Non credo che parteciperò al progetto wikipedia, ho fatto solo un template per fare un favore a un amico. Ciao ciao & bun travaj. SP
Beh mi sembra ragionevole. E' cosí che si fanno le elezioni, le percentuali vanno calcolate sul totale dei votanti. Ciao--Igloo 21:44, 10 lüi 2009 (UTC)

In su l'esempi di alter Wikipedii e anca de 'sto sitt pensi che 'l saria bell e interessant se tucc mettessen la version del Pader Nòster in del pròppi dialett. --Eldomm 13:26, 7 lüi 2009 (UTC)

Traduzion del noeuv header[modifica 'l sorgent]

Gh'ho preparaa i dui "templates" per la traduzion in LMO di avis per l'Elezion del Consij d'Aministrazion de Wikimedia. --Dragonòt 12:13, 8 lüi 2009 (UTC)

Indove a hinn? --Eldomm 12:18, 8 lüi 2009 (UTC)
In testa a la PP, carga sura "Jütess cun i tradüzion!". Cargand sura "Board elections/2009/CentralNotice" te traduuv l'header. E poeui in de l'istessa pagina gh'è tuta la tabela. --Dragonòt 13:27, 8 lüi 2009 (UTC)
Ah, hoo viduu. Per mì el mej el sariss divides i ròbb de voltà, perchè se gh'è domà vun che 'l traduss el finiss a Nedaa. --Eldomm 15:25, 8 lüi 2009 (UTC)
Se poeul partii de l'header: http://meta.wikimedia.org/wiki/Board_elections/2009/CentralNotice#lmo. --Dragonòt 07:32, 9 lüi 2009 (UTC)

Benvegnüü e alter[modifica 'l sorgent]

Hoo nutaa cun piasè che a gh'è rivaa di druvat növ. Priam de tüt ve doo 'l benvegnüü, e pöö a vuriss fà present che gh'hum un regulament sura i urtugrafii, per evità 'l desvilüp de variant persunaj. Donca a vuriss ciamà a tüt da regurdàss da met di riferiment culegaa al template che 'l specifica i standard urtugrafich de la variant che se dröva. Per esempi, 'l template {{Posclass}} 'l gh'ha i link russ, e l'istess per l'urtugrafia int 'l template {{Ticlass}}. Menter la pagina Oberusel la gh'ha mia de template, e l'è no scrivüda in vöna di du urtugrafii principal. Mersì. --Dakrismeno 10:41, 10 lüi 2009 (UTC)


Benriàcc apò de la me part. E gràsie al Dakrismeno per ìga regordàt chèsta nòsta autoregolamentasiù perchè l'è 'mportànte tat per la serietà del nòst progèt come per rènder piö fàcil la cunvivènsa 'ndèn'ambiènt multivarietà compàgn del nòst. --Ninonino 10:56, 10 lüi 2009 (UTC)

e sés !!![modifica 'l sorgent]

m' sè riàcc a 6.000 ùs!!!!--Aldedogn 11:56, 13 lüi 2009 (UTC)

:D
in ses mis, nò? 150 paginn al mes = 5 al dì?--Insübrich 12:14, 13 lüi 2009 (UTC)
cumpliment a tüt!! --Dakrismeno 12:27, 13 lüi 2009 (UTC)
méno de sés mis, sich mis e dés dé, 6 pagine al dé. --Aldedogn 14:55, 13 lüi 2009 (UTC)
Compliment a tucc. --Dragonòt 17:40, 13 lüi 2009 (UTC)
Brài a töcc!! :D --Dans 19:13, 13 lüi 2009 (UTC)


'Me pudii vidè in di "Ultim cambiament", de nocc un quejdün (duvrat minga registraa) al s'è miss anmò cunt i bot a fà articuj: paes de la Sicilia in Ticines Classegh. Vist che per duprà i bot me par propi che la ghe vör un uturizaziun, quel che l'è sücess a l'è un prublema grand. Me piasaria sentì i voster cunsej, idej... per quela quistun chì--Insübrich 08:27, 15 lüi 2009 (UTC)

Secund mi, l'è da blucà. I bot i van autorizàdi e i g'han d'avégh un druvadùr de riferimént. L'ip l'è de vün de Milàn: http://www.ip-adress.com/ip_tracer/79.40.150.200 --Grifter72 08:55, 15 lüi 2009 (UTC)

Siete sicuri che sia un bot? --Dragonòt 09:28, 15 lüi 2009 (UTC)
Controllate le modifiche. Per me è molto improbabile che possa farle un bot. Probabilmente è solo qualcuno che butta dentro degli articoli già preparati a tavolino. --Dragonòt 09:32, 15 lüi 2009 (UTC)

Si, prubabilmént te gh'è arsòn: 3/4 artìcul al minüt. --Grifter72 09:59, 15 lüi 2009 (UTC)

bot o minga bot, me par una manera propi svelta de fà articuj. Cumpagn de quel che'l sücedeva un quaj mes fa... Dragonot, la te par una roba nurmala?--Insübrich 10:03, 15 lüi 2009 (UTC)
Io consiglio di andare sempre con i piedi di piombo. Se guardate l'IP, mi sembra che sia uno in "dialup" con la TIN, quindi è logico che non abbia voglia di lasciare giù una bollettona alla telecom. Qualche anno fa, prima dell'ADSL, e prima ancora di wikipedia, eravamo in molti che preparavamo i messaggi a tavolino e poi li buttavamo in rete tutti in una volta. Probabilmente è anche questo il caso: una cosa normale con una connessione dialup. --Dragonòt 10:24, 15 lüi 2009 (UTC)
Non 3/4 modifiche al minuto: meno di 1 al minuto, con degli intervalli anche di 3 minuti. --Dragonòt 10:32, 15 lüi 2009 (UTC)
per mi 'l gh'ha reson 'l Dragonòt; un bot l'è bon da caregà püssee de 10 edit al minüt, donca prubabilment l'è un "copia e gionta" pütost che un bot. Se gh'è un quaj prublema cun la qualità di vus l'è un'alter mestee, ma la manera da caregà la me par mia un prublema. --Dakrismeno 14:04, 15 lüi 2009 (UTC)
Sunt d'acord anca mi cunt el Dragonot e 'l Dakrismeno. E pö, desmenteghèmes no: semperpensà che vün l'è in bona fee. Ve salüdi, --Mondschein 15:47, 15 lüi 2009 (UTC)
Sì... Tecnigament a l'è minga un bot, ma a l'è una roba tropa cumpagna de quel che l'è sücess un quaj mes fa. Specium 'sa'l süced...--Insübrich 16:21, 15 lüi 2009 (UTC)

Piötòst, ghe sarèss de sindacà sö la lengua che l'dövra... Ninonino, te pödi controlà se l'è del bù Bresà? E Igloo, per ol ticines?--Dans 20:02, 15 lüi 2009 (UTC)

öna vus com'a chèsta però la me par pròpe mìa püsìbel de aprovà!.--Dans 20:34, 15 lüi 2009 (UTC)
Se'l gh'ha temp e vöja, el Ninonino ja pö met a post. Specium 'se'l dis--Insübrich 20:45, 15 lüi 2009 (UTC)
Metà de la vus l'è 'n ingles..!
E pò gh'è di chèi 'ndésse (munissipalitat anse che municipalitaa) che i me condüsì a pensà che l'dovradùr a l'utilìse un quai sistéma de tradussiù automàtica al bressà e al ticinès, e pò 'l carghe i artìcoi a mà... gh'è de staghe atèncc.--Dans 20:49, 15 lüi 2009 (UTC)
La pagina in question l'è staa cariaa el 13 setembru 2008: 10 mes fa. --Dragonòt 20:55, 15 lüi 2009 (UTC)
Dunca, la pagina in quistiun l'è stada cardada sü el 13 de setember, e mingamò sistemada...? El tuchelin in Ingles 'l gh'ha de vess traa via, pensi mi... --Mondschein 20:58, 15 lüi 2009 (UTC)

Allora, da quanto ho capito state mettendo insieme due cose diverse. Da una parte c'è la questione giustamente posta da Insübrich sull'utente anonimo che inserisce voci su comuni della Sicilia, della Turingia, ecc. Dall'altra parte ci sono articoli vecchiotti sui comuni della sicilia che sono dichiarati in bresciano, ma in bresciano non sono. I secondi non sono stati fatti recentemente dall'utente anonimo (a meno ché non mi sia scappato qualcosa).

Per i secondi via via che ne trovate vi chiederei per favore di segnalarmeli sulla mia pagina di discussione che uno alla volta li vado a sistemare. Avevo già fatto un lavoro di sistemazione ma evidentemente me ne sono scappati alcuni.

Per la prìma quistiù mé la pénse compàgn del Insübrich (Tecnigament a l'è minga un bot, ma a l'è una roba tropa cumpagna de quel che l'è sücess un quaj mes fa. Specium 'sa'l süced...). Per mé i è us preparàde 'n automàtic e cargàde sö a mà. El probléma però piötòst l'è se i è de qualità acetàbil o mìa e al momènt a mé me sömèa che le sàpes mìa gnànche fàde isé mal. G'hó dei döbe sö 'n quac vocàboi che 'l dopèra, ma 'l deciàra che l'è scriìt en Ticinés e mé só mìa la persùna piö qualificàda per criticà. Vóter ucidentài sif zamò piö vizì come varietà e püdìf fas 'n edèa piö corèta de la situasiù. Per mé l'è dré a doperà apòsta dei vocàboi atestàcc ma discutìbii, endèl sènso che magàre söl LSI i gh'è ac, ma dòpo volarès véder se i è delbù doperàde töcc i dé. Va bé, chèsto l'è 'n mé pensér isé. Adognimòdo, come che 'l g'ha dit l'Insübrich, spetóm e tegnóm i öcc deèrcc.

Amò 'na ròba, per el momènt en laùr che me sömèa che pödóm fà l'è sistemà i nòm de le categurìe endóche l'anònim el g'ha 'm pó spaciügàt sö. Come zà dicutìt ché e ché segóndo mé g'harèsem de doperà le dò varietà standard che g'hóm adotàt per dàga i nòm a le categurìe e quindi tirà vìa municipalitaa e fotbalör e mèter comun e giugadur de folber (scüzìm el mé ucidentàl pietùs). Apò a la parèntezi con gemeinde segóndo mé l'è de tirà vià perchè la g'ha mìa sènso 'ndèl nòm de la categurìa. E pò g'harèsem de domandàga al anònim de cunfurmàs a la nòsta pulìtica sö chèsto argomènt, isé de mìa ìga de seghetà a curìga dré a mèter a pòsto le sò spaciügàde. --Ninonino 08:00, 16 lüi 2009 (UTC)

Sia al che sia, mi adess a càreghi di pàgin giamo' fai e a som mia un bot[modifica 'l sorgent]

Voilà, mi adess avisi ch'a meti sü un 4/5 pàgin che (coma ch'al dis el Dariksmemo e el Dragonot) a ho fai offline. I ültim artícuj in Ticines sü la Sicilia i ma par fai assée ben. Chij in Bressan al savaressa mia. Ma despias da sentí parlà inscí l'Insübrigh. Salüdi, --Belinzona 08:16, 16 lüi 2009 (UTC)

Sém tüti cunténti se tel fè. Wikipedia l'è un'enciclupedìa libera. Te ricòrdi che te gh'è da druà 'na léngua e n'urtugrafìa che la esìst e che te gh'è da tacàgh el banner in s'la pagìna. Ciau --Grifter72 08:21, 16 lüi 2009 (UTC)

Mersí, ma mi a som chí da pèssée d'agn e a l'ho sempru bell e fai.--Belinzona 08:49, 16 lüi 2009 (UTC)
Belinzona 'l g'ha dit: >Ma despias da sentí parlà inscí l'Insübrigh
Perchè, che g'harèsel dit de mal?
--Ninonino 08:24, 16 lüi 2009 (UTC)
St'ossession di bot...--Belinzona 08:49, 16 lüi 2009 (UTC)
A fagh nudà che la qualitae di artícuj a l'è l'istessa di artícuj Ingles, e ch'al m'ha düraa fadiga la translatazion (vegh. LSI letra T) à man. A gh'o amo' da mett a post di parametar, e dunca par adess a desmeti. A pöl anca dass ch'a dumandaroo l'aid d'un quai amis. Cuma ch'a ho giamo' dicc, i articuj mi i a fagh föra ligna. --Belinzona 08:49, 16 lüi 2009 (UTC)
Ciao Belinzona.
Belinzona 'l g'ha dit: >e ch'al m'ha düraa fadiga la translatazion
Te cósta "fadìga" a té compàgn che a töcc i óter, e amò de piö a l'Insübrich che 'l g'ha de curìga dré a töcc nóter per sta atènto che se fàghe mìa sö rebelòcc. E tra l'àlter a mé m'è costàt en bel pó de tép e "fadìga" mèter a pòsto töte le spaciügàde che 'n quac ütènt el gh'ìa fat sö coi bot coi cümü sicilià.
Adognimòdo, de chèl che g'hó ést, i artìcoi che te g'hét apéna fat sö i cümü svìser i è inecepìbii, per cui brào e cumplimèncc. --Ninonino 09:05, 16 lüi 2009 (UTC)
E scüséem l'antipatia, ma a gh'ho da dí che a som un zich iritaa par la scancelazzion di artícuj che adess a som drée a caregä amo', parché i m'eva custaa fadiga anca alura. Ciau, --62.203.252.90 08:57, 16 lüi 2009 (UTC)
Sta sigür che se fò piö tànta fadìga a mèter a pòsto a mà a giü a giü i laùr che 'n bòt el ghe mèt poc segóncc a slambrotà. --Ninonino 09:25, 16 lüi 2009 (UTC)

Sono connesso soltanto per oggi, domani parto di nuovo, quindi quello che devo dire lo dico ora tutto d'un fiato. Ho visto quelle pagine (e anche la categoria sui fotbalör e le municipalitaa e la Thüringen, il canton Valais eccetera). È possibilissimo, come dice il buon Belinzona (e perché non credergli? Perché non dargli un aid nelle sue translatazion?) che quelle pagine non siano bot, è possibilissimo che, malgrado dei residui linguistici inglesi (ma d'altronde alcune validissime voci in forza al nostro sito, come quelle sui comuni dell'Alabama o della Provincia di Enna sono ricche di parole inglesi non tradotte, quindi perché scandalizzarsi?), quelle pagine siano molto valide e meritevoli di dignità. Però lasciatemi dire una cosa: è molto bello e apprezzabile che tutti gli anni, come dice l'Insübrich e come dice anche il Ninonino, intorno a luglio e agosto tornino le torme di articoli fatti in dieci secondi, tutti uguali, tutti con li stessi errori, tutti precisi con lo stesso template, tutti nello stesso minuto. E, aggiungo io, è sempre bello vedere come d'estate riappaiano sempre persone missing da mesi, tipo dal dicembre 2007, per fare un esempio. Non so, l'anno scorso il 10caart e OlBergomi, quest'anno Belinzona... e per carità, non ho intenzione di offendere nessuno, e meno che mai un ossessionato dai fantasmi del passato! Mi sono già scusato, sicuramente non abbastanza, col Belinzona per le male parole con cui l'ho riaccolto, e che MAI ripeterei. Però è sempre bello sapere che a volte ritornano.
Io faccio queste considerazioni. Poi vedete voi cosa trarne fuori, visto che io purtroppo non posso contribuire più di tanto in queste settimane. Ciao a tutti, ci vediamo (forse) in agosto! E perdonem se hoo minga scrivuu in Lombard, tant a hinn tanti i paginn che hinn minga in Lombard, chì! --Eldomm 10:42, 16 lüi 2009 (UTC)

Gh'ho responduu chi: http://lmo.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Aministraduur/Candidaa. --Dragonòt 16:35, 16 lüi 2009 (UTC)
Un intervento di raro equilibrio, complimenti ElDomm. E c'è una risposta anche da parte mia. Non va bene che chi che non sa gnanca cossa ch'al è al butter si permetta di giudicare la lingua di parlanti nativi. E anche quello che dice che "sci va bene c'è sul LSI eh ma fa niente tanto non si usa"...Ma l'LSI è l'uso., cosa credete che se l'abbiano inventato? --Lombard 18:52, 16 lüi 2009 (UTC)
Ah, vedo con piacere che ti piace rispondere cambiando argomento. Innanzitutto, se uno mi dice qua ta scunfundat ul bütér cun la feruvia, sinceramente credo di poter avere legittimamente dei dubbi su cosa intendesse dire: ti confondi il burro con la ferrovia?. A me sembrava strano, quindi ho chiesto se 'sto bütér significasse qualcosa in particolare. Mi scuso per la mia ignoranza, probabilmente è un modo di dire usatissimo in Lombardo. Chiedo aid a tutti quanti per il mio scarso vocabolario. Poi, visto appunto che ti piace cambiare argomento a tuo piacimento, ti faccio i miei complimenti, Lombard, per le belle pagine che hai fatto l'estate scorsa sulle municipalità dell'Alabama, ce ne ricordiamo tutti con affetto e stima. Ed è bello che anche tu sia tornato, dopo più o meno dieci mesi di totale silenzio. Non mi metto a giudicare la lingua con cui l'hai scritto, e non mi metto a giudicare il fatto che tu m'avessi chiesto di non continuare a domandare ai nuovi utenti che dialetto usavano, per non turbare la tranquillità che si era raggiunta dopo lunghe discussioni (A regordi a Eldomm, par mia turbar l'atmodfera d'armonia ch'a sa l'ha cread, de mia insist con la gent su la question dal dialett: chi ch'al vœur al le specifiga, chi ch'al vœur miga, al specifiga miga). Chiamatela ossessione, ma a me vedere sempre la stessa gente che a distanza di tempo fa le stesse cose e pone gli stessi problemi - o perlomeno le stesse tematiche, se non vogliamo parlare di problemi - non mi sembra soltanto una coincidenza (questo in risposta a Dragonòt). Ah, dimenticavo, Lombard: grazie mille per i complimenti per il mio intervento di raro equilibrio: era l'effetto che desideravo, il raro equilibrio. Merci e saludazion curdial. --Eldomm 07:47, 17 lüi 2009 (UTC)

grafia (ancamò)[modifica 'l sorgent]

pudii dà un ugiada a quela discüssion chì e dìm 'sè che ne pensee? A vuriss no vess adree a ciapà una cantunada, ma me par che 'l noster regulament l'era insì. Mersì. --Dakrismeno 13:44, 16 lüi 2009 (UTC)

Ciao Dakrismeno. Chèl che te g'hét scriìt endèla discusiù che te segnàlet l'è ezatamènte chèl che nóter g'hóm sèmper tignìt come nòst regolamènt. Se l'ütènt anònim el dopèra en óter tìpo de grafìa el g'ha de segnalàl e se 'l dis che l'è classica (intendendo classica milanese) la g'ha de corisponder a le regole ortografiche de la clasica milanéza. Ghe n'è mìa de giöedé...--Ninonino 14:43, 16 lüi 2009 (UTC)
d'acordi, ma se lü 'l seguita a fà uregia da mercant, 'sè che se pö fà? --Dakrismeno 15:00, 16 lüi 2009 (UTC)
Modificàl chèl che 'spöl, sinò blucàl e revertì i sò modìfiche.--Dans 18:22, 16 lüi 2009 (UTC)
Pian, pian. Bloccare un IP/utente per una diatriba sulla grafia? Guardate che non stiamo parlando di vandalismi, ma di un utente che deve essere solo convinto a stare più attento alla grafia che usa. In questi casi lasciate fare agli admin (o futuri admin, che sono/saranno eletti per il loro equilibrio) e non tentate di farvi giustizia da soli, con provocazioni o sfottò. --Dragonòt 19:34, 16 lüi 2009 (UTC)
D'acord cunt el Dragonòt, e ancamò n'oltra völta: bögna semper pensà che vün el sia un bona fee. --Mondschein 19:36, 16 lüi 2009 (UTC)

Se 'l fa orecia de mercànt se pöl fa 'l revert de le sò mudìfiche, se ghe spiéga con pasiensa de frà amò 'na olta che noter se regolom enden'otra maniera e se lü 'l va en nacc amò, se pöl cunsideràl vandalismo, co le conseguense che chesto 'l comporta. Se 'nvéce 'l g'ha òia de discuter se àplica la regola del consenso, tenendo prezènte che se la magiur part dei utencc la dis che 1+1 fa 3, el völ mìa di che 'l faghe 3 adilbù. so mìa se se so spiegàt. --Ninonino 20:54, 16 lüi 2009 (UTC)

template di dialet[modifica 'l sorgent]

hoo apena fat na quaj mudifega al template LOCC, per fàl saltà un poo men ai ögg ('mè che l'era prima 'l me pareva che 'l vusava..). A pudii vedel chì. Se a gh'avii nient in cuntrari, se pudariss fà istess per i alter, che i henn un poo di macarunad. --Dakrismeno 15:52, 16 lüi 2009 (UTC)

Per mé 'l va piö che bé. Però el LOCC el g'hares gnanche bizogn del template, no? --Ninonino 20:46, 16 lüi 2009 (UTC)
É! par LOCC e par LOR avevamo detto che non era necessario, che si poteva desumere dalla PP. --Dragonòt 20:52, 16 lüi 2009 (UTC)
A s'farèss comè pò a desümel e a desferensià in tra 1) pàgine LOCC-sensa-template, 2) pagine LOR-sensa-template e 3) pagine sensa template e sensa grafìa atestada, amò da categorisà? Per me l'è mej de mètega semper ergòt, anca pü picinì ma ergòt ghe völ.--Dans 21:22, 16 lüi 2009 (UTC)
S'era concordato che, visto che era attestato in PP, poteva fare da stampo per le pagine in LOCC e LOR. --Dragonòt 21:28, 16 lüi 2009 (UTC)
Capisco, ma credo sia il caso di discuterne. Come farebbe un profano, appena giunto su :lmo, a distinguere tra i tre casi che ti ho citato? (cosa intendi con "da stampo"?)--Dans 21:53, 16 lüi 2009 (UTC)
Come già scritto più volte, sulla wiki inglese nessuno si pone il problema se la voce sia in "british", in "american", in "business", in "australian" etc... Ma lo stesso sulle Wiki OC, FRP, etc.etc. Eldomm aveva portato ad esempio la Wikipedia Veneta, dove in prima pagina viene lasciata libertà di grafia. La Wikipedia è un progetto per le "lingue", come già scritto più volte, non è il caso di definire regole che valgono solo per quella lombarda. "stampo" = riferimento, falsariga, etc. --Dragonòt 05:59, 17 lüi 2009 (UTC)
Sò mìa convensìt. --Dans 18:57, 17 lüi 2009 (UTC)
ok, grazia 'l nino per avèm regurdaa la sitüazion. Per 'l Dans: a farum un lavur de "tagging" di paginn cun grafia da cuntrulà (pagine sensa template e sensa grafìa atestada). Gh'è giamò 'l template {{Da netà}}, e casomai se pudariss fànn vön püssee precis. Per la diferenza intra LOCC e LOR, gh'è la categuria abass. --Dakrismeno 09:00, 17 lüi 2009 (UTC)
per i alter template: a pudii dìm se a pödi tacà a retificàj? (föra che per 'l nino che l'ha giamò cunfermaa) mersì. --Dakrismeno 09:00, 17 lüi 2009 (UTC)
ok, vardè chì. I paginn pöö i andarann diretament in quela categuria chì, insì a pudum avèghi tüt insema. --Dakrismeno 09:28, 17 lüi 2009 (UTC)
Nisùn problema, per mi, per i template bergamàsch. --Dans 18:57, 17 lüi 2009 (UTC)
T'hee faa un bel laurà. I template piscinit a hinn püssee bej--Insübrich 16:50, 17 lüi 2009 (UTC)

Grafia mia atestada[modifica 'l sorgent]

'Mè che se pö ved da quela discüssion chì, 'l druvatt igloo l'è adree a druvà una grafia cumasca per scriv int una varianta di Grisun, e l'è mia anmò staa bon da dà di riferiment per dimustrà che l'è no un spusalizzi inventaa da lü medesim. Donca mi a diriss da met quej paginn li' intra quej da netà, speranda che 'l se decid a andà adree a la vuluntà de la cumunità. --Dakrismeno 10:16, 17 lüi 2009 (UTC)

Son d'accòrdi. --Eldomm 10:40, 17 lüi 2009 (UTC)
So dacorde po a mé. --Ninonino 11:26, 17 lüi 2009 (UTC)
Dacòrde.--Dans 19:05, 17 lüi 2009 (UTC)

La Lengua la respira cumpagn d'un Pulmùn[modifica 'l sorgent]

Meti chí un cument a na diatriba intra l'Igloo e l'Eldomm parchè pensi che'l pòda vess d'interess per tücc: Scüséem së më meti in mèzz anca mí: Eldomm, òciu, chë të séet drée a fà 'n puu dë cunfüsiùn intra Léngua e Grafía. La u a la fín de la paròla int i dialèt "volt lunbárt" 'l representa un funéma (a speri chë la sia giüsta chëla paròla chí, Dakrismeno jüdum tí!) chë int i nost band (Milan) nüm a gh'èm nò. Anca in Milanes, cunt la grafia classega, la u in "guerra" e la së parnunsia "u" e minga "ü", inscí cuma la "u" in "sangu" la representa nò una "ü". Per quel chë'l revarda l'articul, tí të gh'héet resùn së të parlët dë'l Milanés, ma minga resùn quand chë të parlët dë'l Pus'ciavin e dë òlter dialèt Vòlt Lunbard: quij hín sí di dialèt Insübregh, Milanes, ma minga pròpi inguaj; sí cumpagn de'l Milanés ma cunt denter un bèl puu de Rumantsch: hín di lenguagg che scüsen dë "puncc" intra i parlad Insübregh e quij Rumantsch, chë, in di secuj andáa, eren bén püssée vesín chë a'l didincö. Pö quel chë l'ha díi l'Igloo a l'è propi vera: inanz che la Lunbardía l'ha përtucáa a l'Italia, ël Milanés l'era la "LENGUA" dë la gént Insübrega, la "Lengua Franca" dë tüt 'l teritòri insübregh chë druaén tücc e chë tücc vurévën druà (cunt l'anessiun a l'Italia 'l Milanes l'ha desmetüü dë vess una "Lengua" e l'è devegnüü un "Dialèt"; la Lengua Franca adasgin adasgiòt l'è devegnüda 'l Talian). Una lengua l'è un puu 'ma un pulmùn, chë'l së spantega e 'l së stréng... Int i secuj passáa 'l Milanes 'l s'è sí "iradiáa" fín a la Valtulina e la Val Pus'ciaf, e.i.v., ma a l'è anca vera chë la gent dë la Lunbardía Vòlta l'è semper gnüda a Milàn e l'ha purtáa paròl, grammatega, e möd dë dì di sò band ch'han lassáa drée na bèla "eredidáa" in dë'l parlà de Milàn. Anca perchè la püpart di tusàn chë vardaven i bagáj gniven për l'apünt dë la Volta Lunbardía, inscí ch'i bagáj dë Milàn l'han imparáa anca lur una lengua chë la "spüssava" dë paes, chë la "spüssava" dë muntagna e la gh'eva minga tròp dë fà cunt la lengua "leterada" e "colta" dë'l Porta e dë'l Cherübini, për esempi, i quaj han sempër vardáa i puarít e'l sò parlà cuma na ròba "dë pòch", dë "ridegh adrée" e dë dësfesciassën, së l'éra pusibël. Pö int i 100 e passa agn dë partenensa a l'Italia, l'è stáa 'l Talian a "mètegh 'l bèch" int i nòst parlád, inscí 'ma 'dess cunt la "renassida" di lengh lucaj (anch i bagáj int la Germannia dë'l nord adess imparen 'l "Platt" - lengua püssée vesina a l'Ulandés ch' a'l Tudesch Standard - int i scör dë Lübèca, Rostock, e.i.v.), l'è ciar chë'l parlà Insübregh 'l sia drée a gnì 'ncamò vesín ai parlád Vòlt Lunbárd e Rumantsch: a Milàn 'l Milanes 'l së parla pü!!! L'è na quistiun dë nümër dë gént chë'l parla e anca dë'l möd chë la gént 'l parla!!! Për fà un esempi bèl semplis d'una paròla 'ncamò druáda dëpërtüt: anch a Milàn la gént la dis pü incö cunt la ö larga, föra ch'i vegg de 80 agn, e la dis incö cunt la ö strecia in sül fà di Briansö, e.i.v.... chess chí mí a l'eva giamò lengiüü in sü'l "Milione" e olter enziclupedij, giamò int i agn 70-80... Vë salüdi a tücc. PS Quel ch'huu díi vün 'l pò lengël in sü'l "Milione", la "Grammatica Milanese" dë'l Nicoli, i diziunari dë'l Cherübini... Inscí chë'l DANS 'l më vegna nò a dì l'è tüta roba ch'huu inventáa mí dë për mí dë sana piènta.... --Mondschein 16:54, 17 lüi 2009 (UTC)

? No, l'unica cosa che ti chiederei è perchè usi le ë--Dans 19:09, 17 lüi 2009 (UTC)
Chinscí hu druaa una grafia "funetega", inscambi de quela ünificada u de quela classega Milanesa, perchè voreva vess ben segür de vess cunprendüü de tücc e düü. --Mondschein 19:25, 17 lüi 2009 (UTC)
Merci Mondschein, al è... bel e ciär, pär la dir à la Bargajòta --Igloo 01:02, 19 lüi 2009 (UTC)
sum d'acordi che i lenguv i cambien, 'l le met in dübi nissön. 'L prublema l'è che 'na grafia classega l'è, per definizion, un sistema grafich stabil. Mi in talian a disi "gnente", ma a scrivi l'istess "niente", perchè i regul de l'urtugrafia i disen che gh'è da fà insì. L'è istess in tüt i lenguv del mond. Se vön 'l dröva un'urtugrafia funetica (e donca dialetala) 'l scriverà cume 'l parnonzia i parol, ma se vön 'l dröva una grafia classega/stabila, e donca cun di regul ch'i se sposten da la funetega, 'l gh'avarà de scriv seconda 'sti regul. Per la "u in fin de parola", l'è un son che i dröven int l'insübrich volt per evità da finì i parol cun i sequenz cunsuanntich cume "br" o "rn", indè che alter sit de l'ibnsübria i meten una vucala intra 'sti cunsunant, cume in "liber". A me par che 'l sia mia un funema perchè l'è int uan pusizion specifega, ma quel li' l'è secundari. 'L prublema l'è che me par che 'l gh'ha reson l'Eldom, perchè 'l Monti 'l scriveva "corno" e "destro" (parn. /cornu/ - /destru/) propi cume int 'l milanes "brao", "s'ciao" etc. Donca se Igloo 'l vör scriv funeticament ghe le impediss nissön, pero' 'l gh'ha da tö via 'stu benedet template che 'l dis che 'l scriva int la grafia del Monti, o fà fö i so reson cun di docüment indè che 'l Monti 'l scriveva cun "œu' e cuna la "u" in fin de parola. --Dakrismeno 11:52, 20 lüi 2009 (UTC)
Te rngrazzi, Dakrismeno, de vegum sciaríi i idej in sü la quistiun de "funema" u "minga funema", ma mi pensava che la "u" pus`ciavina in "desastru" l'era minga una "u" cuma quela de bravo (pr: brau), ma na "mezza u" inscí de lassà no crudà l'ültema silaba a la fin de la parola, un puu cuma "sangu", "cinqu", e.i.v. Pövess che me sunt sbajaa ... Suu gnanca mi se dì... Sperèm che 'l ghe sia un vargün che'l ghe faga lüm in sü chela quistiun chi... Un salüd a tücc, --Mondschein 15:41, 20 lüi 2009 (UTC)

Nuvel Mudel[modifica 'l sorgent]

Salüdi a tücc, al è a disposizion al nuvel mudel template:Infobox City IT, ch'al gira desuramai par ben. Al è in Lumbard ucidental "generich" in grafia "clàssiga" (a vöri dí che i term là cuntegnüü i sa scrif grosso modo in l'istessa manera in tücc i urtugraféj clàssigh). Buna nòit, --Igloo 01:02, 19 lüi 2009 (UTC)

Grassie, l'è ü bèl laùr.--Dans 10:22, 19 lüi 2009 (UTC)
mersì; hoo vultaa la grafia in LOCC, che l'è vöna di du variant de servizzi. --Dakrismeno 13:53, 20 lüi 2009 (UTC)

Un ringarziament a tüta la cumünità per avem fat andà sü cume aministradur. Speri da fà di bej mestee. --Dakrismeno 09:27, 20 lüi 2009 (UTC)

Bon laurà a te e a l'Aldedogn. --Dans 16:57, 20 lüi 2009 (UTC)

Duvratt problematich[modifica 'l sorgent]

Ho preparato una pagina (Wikipedia:Duvratt/Problematich) dove si potranno segnalare eventuali comportamenti scorretti da parte di utenti (come provocazioni, attacchi personali, trolling, etc...). Ricordiamoci che la Wikimedia ci da questo spazio per comporre una enciclopedia (la più grande possibile) in lombardo, e non per fare sfoggio della parte peggiore di noi stessi. --Dragonòt 19:39, 21 lüi 2009 (UTC)


Ho visto da più parti un certo nervosismo ultimamente. invito tutti e quando dico tutti, intendo tutti, belli e brutti, alla calma.

invito ad evitare polemiche basate su motivazioni personali ed invito tutti a limitarsi ai fatti, alle pagine, a come sono fatte, alla sostanza.

invito tutti a rispettare le regole della Lmo, a portare rispetto agli altri utenti, a tutti gli altri utenti e a non alimentare polemiche a non rispondere ad eventuali polemiche, non trasformate una divergenza di opinioni in una guerra mondiale, cercate un accordo, una mediazione: è la soluzione migliore.

spero che la pagina dei duvrat problematici resti vuota, però sia chiaro non mi farò scrupolo alcuno, se sarà necessario la farò dieventare zeppa di nomi, belli e brutti.

il cagnaccio della Lmo.--Aldedogn 22:45, 21 lüi 2009 (UTC)

ps e qui sotto non voglio vedere gente che viene a dirmi, ma è stato lui a cominciare... vedo anch'io, assieme a Insubrich e Darkrismeno, vedo anch'io. --Aldedogn 22:45, 21 lüi 2009 (UTC)

Standardizà i categurij[modifica 'l sorgent]

giamò che cambià i nom di categurij l'è un rebelot (se pö mia cambiàj utumaticament, gh'è da cambià 'l nom sura tüt i paginn ch'i ciamen una categuria!!) i druvat növ i henn pregà da scriv Cumün inveci de municipalitaa, e de la inveci de da, giamò che l'è una roba generala, e donca la duvaris vess int una varianta de servizzi. Mersì. --Dakrismeno 11:52, 22 lüi 2009 (UTC)

a sun d'acordi. E minga dumà la categuria ma anca el titul--Insübrich 12:47, 22 lüi 2009 (UTC)
Non potete. Non esiste niente del genere che una "variante di servizio". Attenti, siete nell'ambito della ricerca originale, che è vietata in modo non negoziabile su wikimedia. Se continuate su questa strada diventate nuovamente facile preda come l'anno passato. Vi ricordo che vi hanno tentato di chiudere proprio per questo motivo. Vi ripeto, fate molta attenzione a questo terreno scivoloso. Vi suggerisco di lasciare le categorie nel dialetto dei primi articoli scritti in quella categoria e poi di mettere gli articoli successivi nella categoria già formata: non c'è niente di male a mettere un articolo in milanese in una categoria in Bergamasco. Ma vi ripeto, fate molta attenzione, siete a rischio!!! Cordiali saluti, --79.6.11.20 18:14, 22 lüi 2009 (UTC)
Mi spiego meglio: non potete inventare una "lingua standard", neanche per le categorie. Spero di essere stato chiaro. Spero sia anche chiaro che questa è una voce amica, ma che non potrà più aiutarvi se continuate su questa strada. Se in un dialetto si dice da e non de la non potete farci niente, dovete tenervelo. Cordiali saluti, --79.6.11.20 18:19, 22 lüi 2009 (UTC)
Bun che te feet ciar in sü chela quistiun chi, però perchè te se firmet no? Curdiaj salüd, --Mondschein 18:38, 22 lüi 2009 (UTC)
prima de tüt, la ricerca uriginala l'è per 'l cuntegnüü di articul, e mia per la manera de laurà. Second, nün sum adree a inventà un bel nagot (al cuntrari de i agn indree); la grafia in quistion l'è stada metüüda in pee da un'urganizzazion che la gh'ha nient da fà cun la wiki, e donca la sariss mia ricerca uriginala l'istess, anca se 'l to prim argument 'l füdiss mia una cantunada.
«non c'è niente di male a mettere un articolo in milanese in una categoria in Bergamasco»
d'acurdissim, ma irilevant. La cumünità l'è liberissima de scernì cume ciamà i so categurij. Tüt i wiki i gh'hann di [cunvenzion per i nom] che i druvat i gh'hann de rispetà. Mersì per 'l to interessament, e se te gh'è temp magara scriv anca un quajcoss. --Dakrismeno 11:54, 23 lüi 2009 (UTC)
Ci mancava un "amico" che ci avvertiva di un "rischio". Cosa vi ricorda? ;-))) Vorrei rassicurare la "voce amica": quando ci fu la proposta di chiusura della Wikipedia Lombarda, si risolse a tutto danno di chi l'aveva proposta e sostenuta, che si ritrovò ad aver fatto una figuraccia davanti alle wikipedia di tutto il mondo. Per rassicurare ulteriormente la "voce amica", dirò che ormai conosciamo abbastanza bene i nostri diritti come comunità e che se dei troll provassero a taroccare un'altra elezione, sarebbero prima bloccati e poi portati alla conoscenza di tutte le wikipedia (come abbiamo imparato che si può fare). --Dragonòt 20:51, 25 lüi 2009 (UTC)
Però 'ma l'è bel vegh di amis... Inscí a veghen, 'l se disea na völta... E l'è cumè che'l disea 'l "püssee Talian de tücc"? "Degli amici mi guardi *io, che dei nemici mi guardo io." E sí, a l'eva anca blasfem, e minga numà baüscia, 'l düs di mee stivaj!!! :-D--Mondschein 16:25, 27 lüi 2009 (UTC)

cume l'ha dit 'l ninonino, quel articul chì 'l pudariss vess staa caregaa sü da un bot. Sicume che i bot senza auturizzazion i henn vietaa e i gh'hann de vess blucà imediatament, a ciami a l'anonim de fàss inanz e spiegà. --Dakrismeno 12:59, 22 lüi 2009 (UTC)

in tücc i sò articuj l'ha anca scriüü "references" inscambi d'una parola in lumbard--Insübrich 17:10, 22 lüi 2009 (UTC)
Raga, quell'IP lì (79.16.128.90) ha fatto 32 edit dalle 01:55 alle 02:36 (41 minuti). Se guardate ci sono caricamenti di pagine nuove e modifiche (anche multiple) a pagine appena caricate ... i bot non sono ancora in grado di fare queste cose. Si tratta solo di un nottambulo. --Dragonòt 20:19, 25 lüi 2009 (UTC)
I paginn gh'hann de spess i istess erur. Erur che vün che 'l ghe staa adree a una pagina ja fa nò --Insübrich 20:38, 25 lüi 2009 (UTC)
Su questo non ci piove. Ma non scriviamo che è stato un bot (il condizionale nel titolo non c'è) altrimenti poi la gente ci crede ;-) --Dragonòt 20:42, 25 lüi 2009 (UTC)
@dragonot: "'l pudariss vess" l'è cundiziunal. --Dakrismeno 16:29, 27 lüi 2009 (UTC)
@dakrismeno: io infatti avevo specificato nel titolo non c'è  ;-) --Dragonòt 17:43, 27 lüi 2009 (UTC)
Per via di esperienz passaa che hinn staa la causa d'un gran rebelot in de la nostra wiki, i duvrat che careghen sü paginn in d'una manera che la pudaria vess utumatega, i gh'hann de dagh una spiegaziun a la cumünità. El ligam a la pagina di regul a l'è Wikipedia:Pulitica_e_regulament#Cuntrib.C3.BCzion--Insübrich 16:19, 27 lüi 2009 (UTC)

I cità de l'alabama i fann schivi, cun i paginn tüt svergulaa perchè ghe cala un toch de sintassi. Se gh'è un qujdün che 'l capiss 'l mutiv, magara se pö fà sü un bot per cumudàj. Mersì. --Dakrismeno 13:10, 22 lüi 2009 (UTC)

Ci posso dare un'occhiata io. Non prometto nulla, però. Cordiali saluti, --79.6.11.20 18:08, 22 lüi 2009 (UTC)
Hoo giuntaa a 4 paginn el template: "de netà". Semper che l'esista, el dialet a l'è minga segnaa. Despess a l'è anca mes'ciaa cun l'ingles o alter lenguv. --Insübrich 08:34, 25 lüi 2009 (UTC)

La Gent de la Bassa (na gran brüta Rassa... :-D)[modifica 'l sorgent]

Amis Wikipedista, mi a gh'huu na dumanda: se l'è che fem cunt la parlada de la Bassa, de Vughera e de l'Olterpo Paves, inscí de vess püssee ciar, a l'è na parlada insübrega u minga? De na banda gh'em el nost Dakrismeno, Wikipedista süper ativ e anch aministradur, però de l'oltra gh'em una carta in sü la pagina dedicada a l'insübregh indua 'l la parlada de l'Olterpo Paves l'è tajada föra de l'Insübria Lenguistega... Se fem alura? Slargum la carta u metum 'l nost Dakrismeno a l'üss? :-D Gh'em de fà un quejcoss. Già gh'em di pagin in tüt i lengh e grafij pussibej, già duarium vess una Wikipedia in Lengua Lunbarda ma l'è ben impienida cunt 'l parlà de'l Dante, già sem in quater gat ma tacum briga tücc i dí u asquas... Un Saüd a tücc, --Mondschein 16:41, 22 lüi 2009 (UTC)

a l'era staa giamò spiegaa una völta che quela carta là la fa riferiment ai temp che el Vugares a l'era cumpagn de l'emilian. Al dì d'incö a l'è pü inscì. Varda la pagina Paves-Vugares.--Insübrich 16:43, 22 lüi 2009 (UTC)
E ti varda anmò 'l me post, Insübrich, già ch'huu faa na dumanda ben precisa: slargum la carta u sbatum föra 'l Dakrismeno? Ergo: la carta in sü la pagina de l'insübregh la va u slargada u traa via, sedenò ne ciapum anmò de stüped! --Mondschein 16:50, 22 lüi 2009 (UTC)
e slarghela, alura! :)--Insübrich 16:54, 22 lüi 2009 (UTC)
E bun slarghemla chela carta chí, però già che sem dree a slargala, mi la slargaría anch a nord: Mi eva semper saüü che'l Livegnasch l'è un dialet intra l'insübregh e 'l Rumanc, almanch in di agn passaa, e 'l Burmín l'è un dialet insübregh che'l "spüssa" un puu de Rumanc anca lü... --Mondschein 17:07, 22 lüi 2009 (UTC)

Mi ghe son vizìn. Ve pödi dì che ind'la me upiniòn l'è insübrica. L'ünica roba che la mé par emiliàna l'è l'acént. El rest l'è tüt lumbàrd. Ociu a cal video chi: http://www.youtube.com/watch?v=6VwUNTAXR2E --Grifter72 17:10, 22 lüi 2009 (UTC)

ciau Mondschein. La cartina per mi l'è mia sbagliada int 'l sens che la ciapa denter l'insübrich che 'l gh'ha tüt i carateristegh insübrich; pöö gh'è i variant de cunfín, che i henn in "limbo". I cartínn i henn una semplificazion, e i isugloss i henn püssee cumplicaa di linei d'una cartina. Donca vün che 'l parla una varianta de passagg 'l pudarà decid lü cun che lengua identificàss, seconda mi (e quest 'l var anca per i Burmín). Ma se la cumünità la pensa che a duvarissi vess caciaa via, alura a faroo sü i me strass e morta lì. --Dakrismeno 17:26, 22 lüi 2009 (UTC)
Bun dí, Dakrismeno, te preferisset fà sü la tua bela valisa de cartun e turnà 'ncamò 'ndree a respirà la "mala aira" de la bassa, infestada de muschít, tavan, e.i.v. inscambi de slargà una carta? :-D :-D Mi slargaría la carta... --Mondschein 17:52, 22 lüi 2009 (UTC)

La mapa l'è no precìsa: http://lmo.wikipedia.org/wiki/File:Distribuzione_Insubre.GIF

Pruém a elencà tuti i prubléma, insì la sé pöd disegnà mèi.

  • La pusisiòn dé Crema l'è miga giüsta. L'è püsè vizìna a Lòd.
  • Taja föra el Bas Ludesàn.
  • Fa no distinsiòn tra Ludesàn, Pavés e Nuarés.
  • Cunsìdera miga la léngua urientàla e i so dialèt.--Grifter72 08:45, 11 ago 2009 (UTC)

...

Sicilia, bot e nuovi utenti[modifica 'l sorgent]

Buonasera a tutti, io temo invece di non essere una voce amica, ma pazienza. Mi giunge voce che ostacolate in ogni modo l'arrivo di nuovi utenti. Questo è un comportamento del tutto inaccettabile, vi trovo francamente insopportabili. Inoltre, chissà perché, vi fissate su chi fa degli articoli sulla Sicilia (che sono peraltro tra i mogliori che vedo qui) e questo è altamente sospetto: non è che è la solita cosa di avercela coi terroni? La scusa dei bot non regge, non esistono bot anonimi. Cercate di piantarla. --79.40.152.60 19:59, 22 lüi 2009 (UTC)

che bel ved che gh'è insì tant druvat anonim che i henn interessaa a la lmo.wiki. Da druvat növ, forsi te see mia che i atach persunaj i henn cuntra 'l regulament, donca te gh'avaree da cambià manera de fà. Tuta la gent che la gh'ha vöja da lavurà seriament e rispetand i regul de la cumünità i henn i benvegnüü. I bot, inscambi, i l'henn no, cume del rest sura qualsivöja wiki. Hoo apena scrvüü la pagina pulenta cume anonim, e a capissi mia perchè m'è no stat ciamaa da met denter la parola de verificazion. Donca gh'hoo pagüra che i bot anonim i pöden funziunà. Se l'ütent anonim in quistion 'l seguita a caregà paginn in utumategh mi 'l blucariss, anca se i paginn i parlen de büzeca, pulenta, e panetun. Ciau. --Dakrismeno 11:32, 23 lüi 2009 (UTC)
Questo prova che ti sei montato la testa appena montato in scragno, e che parli a vanvera di cose che non sai. I bot non possono lavorare anonimi, e questo è tutto. Cerca "python" e te lo trovi scritto in mille salse: serve un account. Ne consegue che un anonimo non può essere un bot, fine del discorso. E il tuo comportamento danneggia l'enciclopedia. D'altra parte è difficile prendere sul serio chi dice, come ho visto, che "oe" senza legatura è diverso da "œ" con legatura: una cretinata simile... come dire che "Times New Roman" è una ortografia diversa da "Sans Serif" o che se scrivi "ff" con o senza legatura fai due ortografie diverse! Ma per piacere! --79.16.137.29 00:47, 27 lüi 2009 (UTC)
mersì per 'l to contribüt, ma la prossima völta legia prima chì. --Dakrismeno 10:39, 27 lüi 2009 (UTC)

Mudifegh al Regulament[modifica 'l sorgent]

Publicaa i mudifegh al Regulament: http://lmo.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Aministraduur/Regulament . Publicaa ach la stòria di version del Regulament. --Dragonòt 21:05, 25 lüi 2009 (UTC)


Bot e anonim[modifica 'l sorgent]

Gh'hoo apena avüü cunfermaa che 79.40.152.60 e 79.16.137.29 i hann ciapaa una cantunada; Vist che gh'hum mia 'l CAPTCHA i bot i pören benissim caregà paginn senza fà 'l log in. Alura, giamò che i püssee tant wiki o i lassen mia caregà paginn növ da i druvat mia registraa, o i gh'hann 'l CAPTCHA da impinì, mi diriss che 'l minim che pudarissum fà l'è mètess al pass cun i alter wiki, e donca hoo vert una pagina chi indè che a ciami la vostra upinion per pudè andànn a vöna cun 'sta storia. Feev sentì. --Dakrismeno 11:37, 27 lüi 2009 (UTC)

adess ho descuert che anca 'l CAPTCHA 'l ferma mia i bot anonim, perchè se pö scrivel a man una volta, e pöö laurà in utumategh. Donca l'è no una solüzion. Vurà dì che a se regulerem a segunda di cas, cuem l'ha dit l'insübrich chì de sura. --Dakrismeno 16:26, 27 lüi 2009 (UTC)

Cuaciuna e Gioanì[modifica 'l sorgent]

Scrivo in toscano così mi capite tutti perfettamente. è mia intenzione procedere allo sblocco degli utenti Cuaciauna e Gioanì ingiustamente bloccati dalla precedente gestione. è ovvio che posso garantire sulla loro identità e sulla lora buona fede e che fin da ora mi assumo ogni eventuale responsabilità che dovesse derivare da questa mia decisione.

In ogni caso attenderò un po' di giorni prima di agire così che se qualcuno ha dei dubbi e delle riserve possa esprimerle liberamente e si possa ragionare assieme sulla qustione. Qualcuno tra coloro che fanno parte delle Lmo...

--Aldedogn 22:29, 1 ago 2009 (UTC)

Ah, mì son d'accòrdi. Se tì te garantisset per lor, mì ghe vedi nissun problema. --Eldomm 08:37, 2 ago 2009 (UTC)

Anch'io ti rispondo in 'taliàn. Ho letto i trascorsi sui guest e sul grott. Sono d'accordo.--Grifter72 08:43, 2 ago 2009 (UTC)

El Gioanì podrà scriv de Andersen in Bergamasch ... Ottimo anche il metodo: parlarne in pubblico. --Dragonòt 17:10, 2 ago 2009 (UTC)

Decorde pò a mé. --Ninonino 08:23, 3 ago 2009 (UTC)

va ben--Insübrich 09:24, 3 ago 2009 (UTC)
va püra inanz. --Dakrismeno 10:24, 3 ago 2009 (UTC)


Grasie a töcc --Cuaciuna 11:09, 7 ago 2009 (UTC)

Pr quel mes chì, per evità de vegh un erur ins la pagian principla, o de vegh semper l'istess articul de dü mes adree, hoo decidüü mì 'se metegh. Per 'l mes che 'l vegn, se a vurii partecipà a la decision a pudii fàl cun i voster vut, chì. Se ghe sarà mia de vut, alura a scerniroo mì ancamò. Se la roba la ve va mia ben alura scrivèm un messagg --Dakrismeno 11:21, 4 ago 2009 (UTC)

Cancelasiòn Imàgin Pruìnce[modifica 'l sorgent]

L'è adré a sucéd quést: http://commons.wikimedia.org/wiki/User_talk:Abigor (in fünd ala pagìna). http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Deletion_requests/Italian_CoA. --Grifter72 06:36, 7 ago 2009 (UTC)

a capisi mia perchè la wiki taliana gh'i ha anmò 'sti stema chì, presempi quel de Pavia e Messina che da nün i henn sparii. --Dakrismeno 10:14, 7 ago 2009 (UTC)
E' stata fatta una richiesta di cancellazione da Commons (da parte di contributori della wikipedia ital). La wikipedia IT li ha caricati in proprio, scrivendo che si è in attesa di autorizzazione. Ricordiamoci che la tendenza è a semplificare, non per niente è stato istituito un ministero per la Semplificazione, non a complicare. --Dragonòt 10:27, 7 ago 2009 (UTC)
ok, ma a cosa ti riferisci con "a tendenza è a semplificare, etc." ? --Dakrismeno 12:53, 7 ago 2009 (UTC)

vediamo se ho capito giusto: la it ha questi stemmi, pur non avendo i permessi di caricarli è in attesa di averli, (un po' come l'inno di Mameli che è restato provvisorio per 50 anni circa) però ha chiesto che venisse impedito a noi di utilizzarli. ovviamente quelli di meta o non so chi hanno detto ubbidisco e cancellano gli stemmi solo a noi giusto? ho capito giusto? è così che funziona?

si può anche sapere chi ha promosso la richiesta?

--87.14.76.141 15:24, 7 ago 2009 (UTC)

Calma. Grifter72 ha già messo all'inizio di questa discussione i link relativi. La discussione è avvenuta su Commons, la decisione è stata presa laggiù. Le immagini sono rimosse da Commons, e ovviamente chi puntava a queste immagini "comuni" non le vedrà più. CommonsDelinker è un bot che rimuove anche i link, che adesso apparirebbero rossi. Il problema delle immagini è grosso, e Wimimedia non vuole avere problemi di diritti. Quello che dicevo io con "semplificare" (per rispondere a Dakrismeno) è che non credo che ci fosse bisogno di avere l'autorizzazione di un ente pubblico per riportare il suo stemma in un articolo che descrive lo stesso ente pubblico. --Dragonòt 15:49, 7 ago 2009 (UTC)
Siccome una soluzione come questa non sarà applicabile dato che gli stemmi sembrano non essere PD in Italia, progongo caricare le immagini qui e creare un template come questo. --Kazu89 16:00, 7 ago 2009 (UTC)
mersì de la solüzión! siccome il mio 'napulitano non e' molto buono, non ci sarebbe una versione in en. o it, che lo faccio subito? --Dakrismeno 16:44, 7 ago 2009 (UTC)
Penso di no. Traduzione: "Questa immagine mostra un gonfalone o stemma comunale./ Si crede che questa immagine potrebbe essere mostrata su Wikipedia in base al concetto di "fair use" presente nelle legge sul copyright statunitense." (Spero che il mio italiano si capisca ;-) --Kazu89 17:20, 7 ago 2009 (UTC)
In en ce n'è a iosa, basta cercare "fair use". Non è detto che sia una soluzione, perchè gli Azzeccagarbugli dell'UCAS ribatteranno subito che sotto la leglislazione nostrana il "fair use" non è ammesso, ma potremo sempre dire di andare prima a trollare sulla NAP. --Dragonòt 18:07, 7 ago 2009 (UTC)

De vulgaris[modifica 'l sorgent]

«Finora abbiamo creduto che il senso pro­fondo di quell’unità (dell'Italia) non fosse in alcuna con­traddizione con l'amore altrettanto profon­do che ognuno di noi porta alla propria cit­tà, al proprio dialetto, parlato ogni giorno ma spontaneamente e senza alcuna posa ideologica che lo falsifica. Proprio chi è pro­fondamente legato alla propria terra natale, alla propria casa, a quel paesaggio in cui da bambino ha scoperto il mondo, si sente pro­fondamente offeso da queste falsificazioni ideologiche che mutilano non solo e non tanto l’Italia, quanto soprattutto i suoi innu­merevoli, diversi e incantevoli volti che con­corrono a formare la sua realtà. Ci riconosce­vamo in quella frase di Dante in cui egli dice che, a furia di bere l'acqua dell’Arno, aveva imparato ad amare fortemente Firenze, ag­giungendo però che la nostra patria è il mondo come per i pesci il mare.»

Mi permetto di portare alla vostra attenzione le belle parole di Claudio Magris.([4])--Dans 20:27, 7 ago 2009 (UTC)

Non mi sembra il caso di citare tale articolo, visto lo scopo di dileggio che aveva. Sarebbe meglio che il Magris e soci si leggessero la Carta Europea delle Lingue Regionali. --Dragonòt 20:44, 7 ago 2009 (UTC)
Dess nüm ne manca numà l' "eja,eja, alalà!" e pö gh'em propi tüsscoss! Rob de credegh no... Me piasaria ciamagh al nost amis Dans sa l'È che chel articul chi 'l gh'ha a fà cunt la Wikipedia Lombarda. --Mondschein 21:05, 7 ago 2009 (UTC)
Des per me, a l'è ün artìcol che l'dìss che l'amùr che gh'avèmm per i noster dialècc e i noster patrie locali l'è mìa in contradissiù con l'amùr per l'Italia, l'Europa e l'mund; che i identità i è mai esclusive, ma semper i se fond e i giönta 'nsèma. Ma óter sìf lìber de vèss mìa dacorde.--Dans 21:10, 7 ago 2009 (UTC)

il passo citato sembra conciliante, "perchè farsi la guerra, bene l'italiano, bene le lingue locali, possono convivere". chi potrebbe obiettare qualcosa a parte il fatto che in nome dell'italianità da decenni si son sacrificate e massacrate le lingue locali... un po' tardi per porgerci il ramoscello d'ulivo se però caro Dans riportavi tutto l'articolo e non solo un estratto ne avremmo avuto tutti un'altra impressione.

chi ha letto tutto l'articolo o quasi come è successo a me che non sono riuscito ad arrivare alla fine perchè mi nauseava, sa per certo che è un articolo terribilmente derisorio per tutti coloro che come noi scrivono sulla lmo, per quello in cui noi crediamo e per quello che noi facciamo. quell'articolo ci getta in faccia montagne di ... e tu lo proponi come un ramoscello d'olivo teso a noi?

a parte che noi non siamo in guerra con nessuno, ci basterebbe lavorare in pace sulla Lmo, da bravi lombardi, ma sembra che proprio non ci vogliano lasciare stare e l'articolo del magris lo conferma...

è un articolo grondate razzismo e disprezzo ad ogni riga, ad ogni singola parola. è semplicemente una vergogna, ricorda certi filmati dell'istituto Luce che magnificava la superiorità della razza italica.

ti piace l'italia... buon per te. nessuno te lo vieta, ma, per favore, non dar più spazio ai nemici di tutto ciò che noi, tu compreso, rappresentiamo. credo che ne abbiano già fin troppo.

--Aldedogn 22:16, 7 ago 2009 (UTC)

io non ho nemici, e sono felice di aver postato questo pezzo se ho potuto fartene leggere la conclusione. --Dans 22:39, 7 ago 2009 (UTC)

meno male che tu non hai nemici, anche io non ne ho, anche noi ne ne abbiamo, sono altri che ci vedono come nemici, solo perchè esistiamo. ne ho letto la conclusione, ma ciò non cambia la mia idea sull'articolo visto tutto quello che viene prima della conclusione.

mi sembra inoltre che concluda così solo per paura, sai comè, la vittima torturata per decenni potrebbe avere una certa voglia di vendetta dovesse riuscire a liberarsi... e siccome forse sta iniziando a liberarsi il buon magris cerca di portarsi avanti e allora ci propone di convivere, ma per non smentirisi prima ci umilia ancora una volta...

--Aldedogn 22:59, 7 ago 2009 (UTC)

Te se sentet "ümiliaa" di parol de chel Magris chi ti? Mi propi no. L'è dumà un pruvucadur... El Prublema l'è che chel articul chi a l'è n'articul pulitegh e minga lenguista: perchè metel dent? --Mondschein 23:10, 7 ago 2009 (UTC)

@Dans, per piasè va mia a tirà a man di pruvucazion, e ricordet ceh la wikipedia l'è mia un forum. --Dakrismeno 09:27, 11 ago 2009 (UTC)

Te gh'è resù che l'è mìa ü forum e me me scüse, però me ölì provocà pròpe nisù, e pò l'éra öna discussiù ègia de 5 dé ormai, perchè tràla föra amò?..--Dans 03:41, 12 ago 2009 (UTC)

La Felix Austria[modifica 'l sorgent]

Già che sem in OT, vardeves un puu la cansun chinscí desuta: mi a ve invidi tücc a "dagh a trà ai bej parol" dij Edlseer! Un salüd a tücc! --Mondschein 21:17, 7 ago 2009 (UTC)

Hier mitten in Europa liegt a wunderbares Land
durch das wörtchen "Austria" auf dieser Welt
bekannt!

Chinscí int 'l bel mezz de l'Uropa gh'è na tera bela de murì
cugnussüda a chel mund chí cunt 'l parulín "Austria"!

Mit Bergen steht's dem himmel nah
so unbeschreiblich schön und wer
es kennt kann unseren stolz darauf
mit sicherheit verstehen!

Cunt i munc l'è arent a'l ceel
inscí bela che vün la po gnanca descrif
e quij che la cugnussen poden il nost urgöj
de segür cunprend!

Rot, Weiß, Rot sind die Fahnen für das Schöne ÖSTERREICH!

Rôss, Bianch, Rôss hin i bander de la bela ÖSTERREICH!

Mpiz, blocco[modifica 'l sorgent]

Salve sono Mpiz, attivo anche su it.wiki, uno dei tanti bloccati da Fabexplosive l'anno scorso. vorrei sapere se è possibile essere sbloccato o quantomeno capire realmente se centro in prima persona in quello che è successo. grazie--78.14.186.25 16:28, 9 ago 2009 (UTC)

Mpiz ha più di 17.000 edit sulla IT: http://toolserver.org/~purodha/sample/dbswithuser.php?usr=Mpiz e ne aveva già migliaia nel settembre 2008 quando è stato bloccato. Bloccato solo perché aveva votato in modo contrario a Fabexplosive e soci. Propongo di sbloccarlo, chiedendo scusa (come previsto in Wikipedia) a nome di chi lo aveva bloccato, perché probabilmente si guarderà bene dal farlo. --Dragonòt 16:45, 9 ago 2009 (UTC)
Scusate se mi autorispondo. Vedo adesso, dai contributi di Utente:Mpiz dell'anno scorso, ad esempio che in Airion c'è il termine "maire". Il termine "maire" è stato uno dei cavalli di battaglia dei sostenitori dei blocchi. Mpiz, per favore, puoi spiegare come mai c'è sto termine? (ti scrivo anche sulla IT) --Dragonòt 16:56, 9 ago 2009 (UTC)
in pratica ero stato contattato alla mailing list del movimento giovani padani, dove si parlava di un sondaggio tipo sulla chiusura del progetto o qualcosa di simile. quindi un utente, non chiedetemi chi non ricordo, aveva passato a tutti un file in word con diversi comuni francesi da copincollare per avere il numero minimo di edit per votare. l'unica cosa che ho fatto è stata quella di copiare le voci da quel file ed incollarle qui, piu altre singole voci create su quel modello. in cui chiaramente c'era il maire, ma di tutta la storia a seguire non so nulla. non ho piu guardato l'account fino ad oggi--78.14.186.25 17:03, 9 ago 2009 (UTC)
difatti se osservate i miei edit sono tutti comuni con la stessa identica struttura ed il voto nel sondaggio--78.14.186.25 17:06, 9 ago 2009 (UTC)
Ma tu conosci il lombardo e adesso sei in grado, anche con riferimento ai 17000 edit sulla IT, di mettere a posto i tuoi edit dell'anno scorso? --Dragonòt 17:08, 9 ago 2009 (UTC)
non benissimo, ma basta sapere come sistemare e sarà fatto. se ci sono anche altre pagine nessuna problema--78.14.186.25 17:11, 9 ago 2009 (UTC)
l'utente di cui parlavo prima è Utenre:Lombard, non so se sia il Lombard attuale--78.14.186.25 17:30, 9 ago 2009 (UTC)
Sentiamo cosa dicono gli altri, certo che nel tuo caso l'accusa di meatpuppet è sostenibile. Mi dà però da pensare la tua esperienza sulla IT. --Dragonòt 17:35, 9 ago 2009 (UTC)

in pratica l'accusa quale sarebbe, cosa avrei fatto in poche parole--78.14.186.25 17:37, 9 ago 2009 (UTC)

Bisognerà poi sentire anche Lombard. Lo avviso sulla sua pagina per dirgli che qui si parla di lui. Mi da sempre da pensare la tua grande esperienza sulla IT. --Dragonòt 18:38, 9 ago 2009 (UTC)
Io consiglio di sbloccare. Come consiglio di sbloccare molta altra gente: l'anno passato si han fatto nient'altro che dei processi franchisti. Perciò chi ha fatto il copia incolla come si dice qui sopra è solo da ringraziare. Ricordo la condizione di emergenza che c'era l'anno passato con questa wikipedia in preda ai 4 cavalieri dell'apocalisse.--79.24.133.19 18:49, 9 ago 2009 (UTC)
Buongiorno anonimo, il tuo consiglio sarà preso in maggiore considerazione quando ti sarai loggato.--Dans 18:55, 9 ago 2009 (UTC)
Non mi sembra una frase improntata alla "civility". --Dragonòt 19:06, 9 ago 2009 (UTC)
Buongiorno Mpiz, in pratica hai cercato di ottenere il diritto di voto bypassando le modalità normali, come tu stesso hai descritto qui sopra. Un amministratore potrà darti maggiori specifiche normative sulla questione.
se posso domandare, di dove sei? In che variante di lombardo puoi contribuire alla nostra wiki? Ne sei interessato?
per quanto mi riguarda, sarei anche d'accordo nel darti una seconda opportunità, ma solo a condizione che: a) ci spieghi per filo e per segno ciò che sai di quanto avvenuto l'anno passato (verità è riconciliazione); b) ti dissoci da quanto fatto e ti impegni a seguire il regolamento di wikipedia e a ricercare il consenso in questa comunità; c) sistemi i tuoi edit passati, correggendo lessico e grammatica e specificando la variante linguistica utilizzata tramite l'uso di template come facciamo tutti noi, per garantire la qualità del lavoro di questa wiki (cosa che puoi iniziare a fare già adesso). A risentirci, --Dans 18:55, 9 ago 2009 (UTC)
mi pare evidente che l'utente Lombard debba intervenire qui perchè quello che è emerso è grave. Riguardo Mpiz, io sono con Dans: per il punto (c) magari valutiamo insieme la cosa, ma cmq a sun d'acordi. --Insübrich 19:08, 9 ago 2009 (UTC)
Ma qui non è "emerso" un bell'accidenti... C'è qualcuno che fa delle dichiarazioni, è una cosa diversa. Quanto alla "civility" di Dans, se gli spulciate le contribuzioni, ne vedrete delle belle. --79.24.133.19 19:35, 9 ago 2009 (UTC)

Chi se véd che Mpiz l'è stai blucàd quand Fabexplosive n'ha blucàdi tanti, tüti cun la mutivasiòn de "sockpuppeteers":

http://lmo.wikipedia.org/w/index.php?title=Speciale:Contributi&offset=20080919124649&target=Fabexplosive

http://lmo.wikipedia.org/w/index.php?title=Speciale:Contributi&offset=20080917175620&target=Fabexplosive

Par mi, se'l vor laurà ins'la wiki lumbàrda e se'l parla lumbàrd, se pöd sblucàl.

Quést l'è quél che l'èva fai prima dal bloch: http://lmo.wikipedia.org/wiki/Speciale:Contributi/Mpiz

'Me sém mis chi cun el Check User? El funsiùna? --Grifter72 19:53, 9 ago 2009 (UTC)

Certo che è strano. Come ha fatto notare l'anonimo, Mpiz scriveva sulla pagina Discussione:Utenre:Lombard che non è una pagina di discussione utente, mentre le pagine di discussione utente hanno questo formato: Discussioni utente:Grifter72. --Dragonòt 20:27, 9 ago 2009 (UTC)
A mio parere un semplice errore di digitazione, che non è stato notato da chi ha proseguito ad utilizzare la pagina. --Dans 22:09, 9 ago 2009 (UTC)
si ammetto il sicuro errore nella pagina di discussione di cui mi sono reso conto anche io stasera. per rispondere a Dams, sono di Malnate; a) come gia detto, dalla mailing list dell'MGP era arrivata una richiesta d'aiuto in quanto, stando a quello che si diceva (e a quello che ricordo), si voleva far chiudere l'enciclopedia in lombardo e si chiedeva di raggiungere i 50 edit necessari per votare nel sondaggio. per far questo era stato creato il progetto delle municipalità francesi, da creare prendendo spunto dalla fr.wiki, poi era stato consegnato anche un file word con le voci da copincollare. fatti gli edit e dato il voto non so assolutamente più nulla di quanto è successo, tant'è vero che solo oggi, a quasi un anno di distanza, scopro di essere stato bloccato; b) mi dissocio da quanto fatto ma, c), posso correggere gli edit fatti senza problemi ma non contribuire attivamente alla scrittura non essendone in grado. ero tornato qui per correggere la fonte nella voce Pica! che non è più attiva. vedete un po' voi che fare, un "pericolo" per il progetto vi posso assicurare di non esserlo--78.14.191.17 00:09, 10 ago 2009 (UTC)
Il fatto è che Discussione:Utenre:Lombard non è una "pagina di discussione", e l'utente Lombard non poteva rispondere né chiedere spiegazioni. Ed è stata usata 2 volte da Mpiz, un utente con 17000 edit. --Dragonòt 05:44, 10 ago 2009 (UTC)
che "spiegazioni" avrebbe dovuto chiedere lombard? --78.14.187.191 08:11, 10 ago 2009 (UTC)

dissociarsi serve a poco, sia chiederlo, che farlo. io direi che visto che non sai scrivere in lombardo e che hai in mente di fare una sola modifica sulla pagina pica! basta che dici come vorresti fare la modifica, la faccio io così siamo apposto e non se ne parla più.

al momento io personalmente non ti ritengo un pericolo, ma visto tutto quello che candidamente e onestamente hai dichiarato, sbloccarti potrebbe essere un problema per la Lmo.

potresti però metterti d'impegno e imparare il varesotto, impare a scriverlo, andare dai tuoi genitori, nonni, dagli anziani del tuo paese e piano piano impararlo; dato che hai dichiarato di essere del mgp e visto cosa propone il tuo partito in questo periodo non credo sia una proposta strampalata!!!!!!!

a quel punto se tu potessi contribuire con buone pagine in lombardo sbloccarti potrebbe avrebbe un senso anche perchè avresti dimostrato di essere veramente interessato al buon funzionamento della Lmo e alla tutela dalla nostra lingua madre.

altri utenti della Lmo hanno seguito questa strada, se ti impegni non è difficile.

--Aldedogn 15:23, 21 ago 2009 (UTC)

Da quello che hai raccontato, il blocco che ti era stato inflitto aveva le sue buone ragioni (meatpuppeting). Però visto che hai deciso di raccontare con sincerità la tua versione, se partecipare al nostro progetto è una cosa a cui tieni davvero, io sarei d'accordo per sbloccarti. Come dice Aldedogn per essere più costruttivi sarebbe utile che ti mettessi ad imparare al meglio il lombardo, ma siccome anche altri utenti qui dentro il lombardo lo conoscono un po' approssimativamente e ciò non impedisce loro di essere comunque utili al progetto, per me questo non dovrebbe essere considerato un ostacolo. Se commetterai errori nello scrivere, te lo faremo notare, e questo potrebbe essere anche un modo per imparare più rapidamente. Se commetterai infrazioni al nostro regolamento i nostri admin ti sculacceranno ;-).
In conclusione: vista l'onestà con cui ti sei ripresentato, io sono favorevole al tuo sblocco.
--Ninonino 15:29, 25 ago 2009 (UTC)

Problema analogo: Villa[modifica 'l sorgent]

Bondi' a tucc, anca mi (Villa) a son staa blocaa ingustament l'an passaa e voraria turnaa a contribuí. Coma podii vidé, mi a eva tentaa domà de mett a post di artícoi scritt int ona manera on poo strania (ma sedenò ben faa) e hoo faa nagòtt compagn dal Mpiz. A podaria siguttà coma Villa2, ma voeuri nò, a voraria vess pienament reabilitaa, perchè a son staa acusaa ingiustament. Mi son de Milan, ma a scrivi in lombard occidental sensa fà tanti distinzion. Scrivi in grafia classiga o anca fonetica. In general a respeti el dialett giamò present int on articol. De quand in quand, a foo on poo de confusion, ma in fond l'è nurmal. Mi a sont (seri!) atif dumà su quest wiki. Grazia a tucc. Còbia da chesta istanza a la pagina del Villa2. --Villa2 09:06, 10 ago 2009 (UTC)

El regulamént de wikipedia el diz che se te sè stai banàd, te gh'è no da creà un'alter Druvadù, ma te gh'è chiéd par la riamisiòn. Son sémper püsè cunvìnt che gh'è da ativà el Check User anca ins'la wiki lumbàrda, par evità el rebelòt sücès in dal pasàd. --Grifter72 09:20, 10 ago 2009 (UTC)

In sostansa, l'è chel ch'hoo faa (creaa o no, hoo dii ciarament che el cunt növ al doperi nò, se a son minga desblocaa: e a l'è quell ch'el cunta, in fond). E donca a foo amò questa istansa. El checkuser al m'aveva assolt con formula piena. Sul check user chí a son d'acordi: ma poeu se dev respetà i resultaa e nò decid a cas. --Villa2 10:15, 10 ago 2009 (UTC) PS ("chied" cossa l'è???)
Grifter72 'l gh'ha reson. De surapüü, la storia di edit de Villa la me cunvens mia. --Dakrismeno 14:37, 10 ago 2009 (UTC)

gnà a mé. --Aldedogn 15:26, 21 ago 2009 (UTC)

Non esistono wikipedie in dialetti ma soltanto in lingue[modifica 'l sorgent]

Questa frase, che dovrebbe essere lapalissiana in Wikipedia, anche perché deriva direttamente da quello che c'è scritto in questa pagina http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia#License_and_language_editions, non è mia.

Sapete da dove proviene? Dalla Wikipedia IT, ed è scritta nella motivazione della sentenza di cancellazione di una pagina http://it.wikipedia.org/wiki/Discussioni_utente:Sentruper#Cancellazione . "Non esistono wikipedie in dialetti ma soltanto wikipedie in lingue. Quelli che tu chiami dialetti sono lingue riconosciute come tali, al pari dell'italiano e dell'inglese". Finalmente! --Dragonòt 12:20, 12 ago 2009 (UTC)

a sumija che adasi adasi i tachen a capìl un poo tüt... --Dakrismeno 13:04, 12 ago 2009 (UTC)
Ma ci sono certi eccezioni come per esempio la Wikipedia in tarantino. Saluti, Kazu89 13:23, 12 ago 2009 (UTC) Edit: Vedo che c'è scritto qua...

Wikipedia Taliana[modifica 'l sorgent]

Me piasaría ciamàgh aj olter Wikipedista se l'è pö inscí impurtant quel ch'hin dree fà in sü la Wikipedia Taliana. El nost amis Dans 'l n'ha faa nudà che a lü dij articuj scriüü in chi dí chí ghe sumejen de vess minga trop "enziclupedegh" e che olter articuj, scriüü de la medema man, in sü la Wikipeida Taliana hin staa scanzelaa, anca tre völt(!!!). La mia dumanda l'è: nüm ne fà se l'è ch'hin dree a fà in sü la Wikipedia Taliana, Tudesca, Inglesa u Spagnöra? Curdiaj salüd a tücc, --Mondschein 18:52, 12 ago 2009 (UTC)

l'è mìa de vèss ensiclopedègh (mej: ach), i èren di interwiki rotti! --Dans 19:01, 12 ago 2009 (UTC)
Buona domanda quella di Mondschein. La risposta io non ce l'ho. Sicuramente quello che si fa sulla wikipedia EN, la prima e la principale, può essere preso d'esempio. Ma anche loro commettono errori. Comunque, se guardate questa discussione (sempre riferita alla EML) http://it.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Pagine_da_cancellare/Wikipedia:Sondaggi/egl.wikipedia_e_rgn.wikipedia sembra che la wikipedia IT non voglia più interferire con le altre wikipedie. Probabilmente Dans deve ancora abituarsi a questo nuovo corso. --Dragonòt 19:04, 12 ago 2009 (UTC)
Ribadisco che non devo "abituarmi" proprio a niente (e non amo questo tono). Se guardate bene erano interwiki che rimandavano a pagine inesistenti, e come tali andavano levati. Dimostrami il contrario. --Dans 19:11, 12 ago 2009 (UTC)
Sculten ben, car el nost Dans, fà pür quel che te vöt tí. A l'è pacifegh ch'i interwik sbajaa vün 'l scanzela, però mi su no se'l sia propi 'l cas de stà semper lì a trà 'n bal chela ben... Wikipedia Taliana chí. Numà quist. Curdiaj salüd, --Mondschein 19:29, 12 ago 2009 (UTC)
Bon. Pertanto ho fatto bene. La prossima volta, per par condicio, segnalerò che la pagina non esiste neanche sulla wiki tedesca. Cordiali saluti,--Dans 19:44, 12 ago 2009 (UTC)
Suu pü se dì, fiö. Suu propi pü se dì... --Mondschein 22:07, 12 ago 2009 (UTC)
Ma a me sembra che il Dans sia ancora a livello primordiale: deve ancora imparare a stare in mezzo ad altra gente, tutto qui. --79.40.150.102 21:40, 12 ago 2009 (UTC)
Basta cunt i atach persunaj.--Insübrich 23:00, 12 ago 2009 (UTC)
A ben guardare, la pagina citata (http://it.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Pagine_da_cancellare/Wikipedia:Sondaggi/egl.wikipedia_e_rgn.wikipedia) testimonia di una svolta epocale, in tutti gli interventi, ragion per cui ne citerò uno solo: "La comunità di it:wp non ha alcun diritto di sancire o bocciare l'esistenza di wikipedie in altre lingue". E pensare che solo qualche mese fa, lo steward Nick1915 aveva tentato di sostenere (http://lmo.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Grott/Archivi/6#Risposta) che il reclutamento tra wikipedie era ammissibile: "la frase che tu riporti non parla di reclutamento interno, ma esterno". E' ipotizzabile che d'ora in poi le interferenze, essendo fuori dallo spirito di wikipedia, siano lasciate alle responsabilità personali di chi magari lo farà tenendosi al coperto. --Dragonòt 11:40, 16 ago 2009 (UTC)

Personalmente ho il massimo rispetto per la it che tra l'altro è una delle wiki più grandi, così come ho altrettanto rispetto per tutte le altre wiki anche le più piccole che anzi hanno tutta la mia simpatia. quattro gatti che si impegnano per la loro lingua in fondo sono più simpatici di una esercito di scrittori e poeti.

detto ciò, sulla it possono fare tutto quello che vogliono compreso scrivere da destra a sinistra e adottare caratteri cirillici, ma nulla di ciò che accade sulla it ha un benchè minimo valore per la Lmo.

La Lmo è la Lmo, la It è la It, due mondi distinti, due cose diverse.

--Aldedogn 15:09, 21 ago 2009 (UTC)

Ps: l'ho scritto in italiano così mi capiscono bene tutti, anche i nostri appassionati lettori della It.

Siamo tutti d'accordo Aldedogn, ma con Mondschein ci siamo già chiariti. La questione non aveva niente a che fare con quel che fa it:wiki (anche se io continuo a pensare che dovremmo farci delle domande sull'enciclopedicità degli ex wrestler), ma con il fatto che quei wikilink erano rotti, proprio perchè it:wiki aveva cancellato le pagine. Alègher,--Dans 16:15, 21 ago 2009 (UTC)
Alegher, Aldedogn e benturnaa! :-) Alura, de na banda te gh'heet desegür resun: la it. l'è la it. e la lmo l'è lmo: a l'è pacifegh; però de l'oltra banda i noster vegg diseven semper: in del vardà quel che fan ij olter 'l se impara a fà ben el fat sò. Pö per quel che'l revarda la relevanza u minga de articuj in sü ex wrestler, giügadur de balun de la dumenega, müsegh de'l lela, e.i.v. ... Ma, suu no gnanca mí se dì... Inscí impurtant hin desegür no... A bun cünt, vardèm un puu la situaziun a chela manera chí: se l'è che podum fà nüjolter per la cumünedaa? Nüm a sem ben piscinít e podum minga fà cuncurenza ai Wikipedij püssee gross 'ma la en., la fr., la it. e la de., e chess chí a l'è ciar e patent. Mí se vöri truà un vargot in sü 'l Konrad Adenauer, paresempi, mí a vardi in sü la Wiki Tudesca e minga in sü quela Bavaresa u Alemàna, anca se sunt un member de tüt e do. Però i Wikipedij püssee piscinít poden gnì bun quand che gh'è de truà un quejcoss de spezifegh, un quejcoss de "lucaa"; a ve fuu n'esempi: l'Articul in sü l' Alberto Sordi, paresempi, 'l saraa desegür püssee bel e grand in sü la Wiki Taliana, però la Wiki Lumbarda la se po crüzià de rob lucaj che revarda i noster munc, la nosta cüsina, i noster sít, i noster vesín, e la nosta gent ben püssee in detaj dij olter wiki, inclüsa quela Taliana. Se'n pensee violter? Curdiaj salüd a tücc, --Mondschein 16:53, 21 ago 2009 (UTC)
Fatto salvo che cos'è Wikipedia (l'enciclopedia libera a cui tutti possono contribuire) e la mission dettata da Jimbo Wales ("affinché ogni persona sul pianeta possa avere accesso alla totalità della conoscenza umana nella propria lingua"), ogni contributore può contribuire negli argomenti che conosce di più, siano essi locali o generali; gruppi di contributori possono collaborare nei "Progetti", siano essi locali o generali. --Dragonòt 17:43, 21 ago 2009 (UTC)

penso che il sapere, se è enciclopedico riguarda tutto lo scibile umano. a me dei wrestler non interessa assolutamente nulla, ma se le info contenute nelle pagine sono corrette per me le pagine vanno bene anche se quei wrestler hanno combattuto in tendoni da circo alla perifieria di canicattì. con le loro pagine testimoniamo un fenomemo socio culturale minore, che però è comunque esistito, diamo informazioni è questo è il nostro compito. la storia, la vita, il mondo lo fanno ognuno di noi, giorno dopo giorno, non sono solo i grandi della terra a fare la storia.

per la Lmo penso che debba scrivere di tutto di più; certo dovrebbe avere tante cose ben fatte relative al suo territorio, ma personalmente ho fatto pagine di botanica o di letteratura che esistevano solo sulla en o sulla fr e che quindi non c'erano sulla it, nè sulla de, ecc.

vedi chantecler

penso quindi che siano pagine che ci diano grande prestigio. quadri di Pisanello (ne esistono 2 al mondo) si trovano solo all'Accademia Carrara e al Louvre, la pagina Chantecler solo sulla lmo e la fr.

non male per i quattro gatti della Lmo! anzi ti invito a fare una pagina su Konrad Adenauer sulla Lmo ricca come quella sulla de e ti invito ad arricchire quella bavarese rendendola simile alla de.

è questo che rende la sfida esaltante...

--Aldedogn 17:45, 21 ago 2009 (UTC)

E chinscí gh'hii resun, Dragonòt e Aldedogn: Cultüra de prima categuría e Cultüra de segunda catguría, ghe n'è minga, inscí 'ma gh'è minga saè de prima e saè de segunda categuría. E l'è propi per chela resun chí che scrif roba lucala, che pö föra di noster band la cünta ben poch, a l'è, in fin de la fera, minga la fin del mund, anca se pö mi medem m'en fà negot di giügadur amaturiaj e müsegh de la dumenega. La vera l'è scrif, scrif, scrif: tücc quel ch'è bun de fà. A l'è propi per chela resun chí che mí al Dans ghe l'huu díi püssee de na völta de scernì föra un tema che ghe pias a lü u che l'è prategh e scrivegh sü n'articul, qualsessia l'argument: relaziun internaziunaj, balun, butanega, tir al piatel... Tüsscoss. La butanega, Aldedogn, la me sumeja un bun argument de desvelüpà chinscí parchè ij arbur, i pient, i animaj hin rob propi lucaj: vün 'l se pò minga specià la wiki Napuledana de scrif n'articulun in sü i pesc (minga i pess, nè) ma la wiki Lumbarda de bun, e a l'istess temp, i pign maritem hin cugnussüü de bun a Napul ma in Lumbardia gh'en minga... Desegür faruu sü 'n bel articul in sü l'Adenauer, però se mi gh'huu dumà temp de fà n'articul incö, dumà vün, alura a preferissi fàn vün in sü'l Furmigun che l'è lumbard, u magara in sü`l Durnwalder u 'l Silvius Magnago ch'hin Tirules, che in sü l'Adenauer che l'è nassüü e chersüü a Culogna.... T'heet capíi? Curdiaj salüd, --Mondschein 18:20, 21 ago 2009 (UTC)

Contributi di 79.17.130.180[modifica 'l sorgent]

Speciale:Contributi/79.17.130.180: "W, citè dal stat da X in la region da Y, distreit da Z. Abitanc ... al 200x" Che linguaggio è? Qualcuno lo riconosce? Sarebbe utile una modifica seriale in una variante attestata, altrimenti consiglierei la rimozione.--Dans 05:56, 13 ago 2009 (UTC)


ho sistemato le voci adesso sistema i template che sei più bravo di me.

--Aldedogn 15:13, 21 ago 2009 (UTC)

Ciao Aldedogn, bentornato. Insübrich ha già cancellato tutte le altre voci automatiche; per il resto, a quali template ti riferisci? Grazie,--Dans 16:19, 21 ago 2009 (UTC)

Burbach e Pirna. Ó sbaiàt, i è mia template ma infobox; i è mia ‘n bergamàsch, ma se sistemai l’è ü laùr tròp complicàt, lasa pèrt, che mi scancèla e bòna, però m’ mèt l'istès la someansa de l’istèma del cümü.

Te salüde.

--Aldedogn 17:37, 21 ago 2009 (UTC)

Ci vorrebbe qualcuno che traducesse Template:Infobox Town DE in Milclass. Altrimenti procedo io in Bergduc. --Dans 18:08, 21 ago 2009 (UTC)

se non è difficile e se non ci vuole tanto tempo fai pure tu in bergduc, tanto io ho già messo il testo in bergducsemp. ciao e grazie. --Aldedogn 18:15, 21 ago 2009 (UTC)

Fet Fat!--Dans 06:49, 22 ago 2009 (UTC)

Ciao a tütt. Ho creàd incö vùs chì. L'é l'Urdin del qual fò part. Ho sbagliàd a scrìv el tìtul. Quel giüst el sarés http://lmo.wikipedia.org/wiki/Urdin_Patriarcal_dla_Santa_Crùs_de_Gerüsalém. Per piasé, ci me üta a curégel? Cume se pidarés fà?

Gràsie a tütt

Rei Momo 21:58, 13 ago 2009 (UTC)

Die freie Schweiz[modifica 'l sorgent]

Ciumbia ue, però chela Cunfederaziun Elvetega chí, gent, che gran Naziun, che gran Paes... Sera dree a dà na svardada ai növ del Telesguard Rumantsch in sü l'Internet... Rob de chredegh no, una Televisiun indua 'l se parla la lengua del lögh!!! Insuma, sí, l'Engadines a l'è minga propi ingual a l'Insübregh, però vün 'l capiss ben benun! E pö quand che intravisten la gent che la parla 'l Bargajot... A l'è propi 'l nost parlà, gent!!! Che gran Naziun che la Sgüissera chí: minga numà rulosg e sciculàt ma anca Libertaa, Respecc, e Urgöj!! Curdiaj salüd a tücc e sperèm ch'un bel dì ghe la faga anca la Lunbardia a fà na roba cumpagna, --Mondschein 00:00, 28 ago 2009 (UTC)

ma qual è el video in engadines e bargajot? Gh'en è un bel poo de telesguard in del sit--Insübrich 09:17, 28 ago 2009 (UTC)
Tücc i dí ghe n'è vün növ de Telesguard! U pövess anca düü u tríi, suu no mí. Jer l'eva la redassiun de'l Telesguard in di band de'l Malögia dree a fà un intravista a gent che la se rampega sü in muntagna, e un para de quij gniven de la Val Bargaja. Pö l'olter dí, per esempi, han faa n'intravista a di Bargajot e gh'han dumandaa 'se 'n pensen lur de la füsiun di cinch cumün. Gh'huu besogn d'una man per i registrassiun di vus lumbard (a l'è 'l Firewall che'l bloca i mee registrassiun), Insübrich, scrium na mail, se te ghe n'heet temp. Te salüdi, --Mondschein 15:22, 28 ago 2009 (UTC)

Aiuto di traduzione[modifica 'l sorgent]

Ciao! Per favore, potrebbe qualcuno tradurre una breve novella al lombardo, per il mio compagnero linguista dalla Wikipedia ungherese, la versione italiana è qui: http://hu.wikipedia.org/wiki/Szerkeszt%C5%91:Eino81/Novell%C3%A1m_sz%C3%A1miul#Me_stesso_.28olasz_v.C3.A1ltozat.29

Grazie mille con antecipazione. --El Mexicano plática 13:18, 28 ago 2009 (UTC)

Ok, huu vultaa tüsscoss in Insüber, e adess? --Mondschein 15:51, 28 ago 2009 (UTC)

Adess l'huu traa dent: gh'è numà besogn de 'n Link Üngares e de na bandera Insübrega. Curdiaj salüd, --Mondschein 22:52, 29 ago 2009 (UTC)


Parlom on poo de num[modifica 'l sorgent]

Per 'sto mes, che articol mettom? Come l'è che se fann i candidadur? I ròbb hinn minga tròpp ciar, sora quell argoment chì. --Eldomm 21:10, 6 set 2009 (UTC)

per la pagina ucidentala, mì metaria el tò articul di Elio e le Storie Tese. Per quela urientala, soo nò, magara vün de butanega --Insübrich 21:20, 6 set 2009 (UTC)
Ah, ma mì avevi capii che l'era ona ròbba domà sora la Lombardia... --Eldomm 22:00, 6 set 2009 (UTC)

Donca semm tucc d'accòrdi? A bon cunt mì mettaria l'istess articol sia per LOCC che per LORI. --Eldomm 21:26, 7 set 2009 (UTC)

mì pensavi a vün per variant per cuerenza cun la pagina principala--Insübrich 21:28, 7 set 2009 (UTC)
Sì, certo, ma fina ad adess l'è minga staa inscì, me par. Voeuri dì, el mes passaa l'articol in vedrina l'era Brèsa sia per LOCC che LORI. Però se cambiom quella tendenza chì per mì gh'è minga problema. --Eldomm 21:38, 7 set 2009 (UTC)
'dess hoo miss Elio e le Storie Tese / Botanica. Al va ben?--Insübrich 15:58, 8 set 2009 (UTC)
Perfett! --Eldomm 21:39, 9 set 2009 (UTC)
'l soo che "I ròbb hinn minga tròpp ciar, sora quell argoment chì", ma gh'hoo vüü poch temp per lauràgh. Per adess gh'è un sbozz de regulament chì. Per la storia de LOCC e LORI me par che avevi ciamaa cunsili, però son pü bon de truà ladiscüssion e alura pödass che me la son imaginaa.... A bon cünt se gh'avii di cunsili scrivèj chì suta, e mi cercheroo da giuntàj int 'l regulament. Mersì. --Dakrismenocià ciciaróm un cicinín 12:38, 17 set 2009 (UTC)


iér i gh'éra 6479 pagine, 'ncö l'eldomm ol nino e l'insubich e mé m'à facc di pagine ma ol contör l'è 'ndacc doma a 6480... al chèl laùr lé o al mia? --Aldedogn 23:10, 8 set 2009 (UTC)

hoo scancelaa mì una quaj pagina de rüera, paginn vöj--Insübrich 08:25, 9 set 2009 (UTC)
Brào ét fai bé! --Aldedogn

6500 articoi[modifica 'l sorgent]

Compliment a tucc! E tirom innanz! --Eldomm 13:27, 10 set 2009 (UTC)


Snowdog desysop[modifica 'l sorgent]

L'amministraotre Snowdog ha effettuato l'ultima modifica il 9 marzo 2009, pertanto dalla sua ultima modifica sono passati più di sei e mesi e pertanto, come previsto da regolamento vigente è da considerarsi decaduto dalle sue funzioni di amministratore. se non ci sono obbiezioni, chiederò il suo desysop ufficile ad uno stewart entro pochi giorni, oppure se basta un burocrate... insubirch avanti!

Aldedogn 23:20, 12 set 2009 (UTC)

D'acòrd (Support)--Aldedogn 21:37, 14 set 2009 (UTC)

D'acòrd (Support) Mì son d'accòrdi. --Eldomm 23:52, 12 set 2009 (UTC)

D'acòrd (Support) Ok --Grifter72 08:14, 13 set 2009 (UTC)

D'acòrd (Support) soo nò se pödi fal mì, ma sun d'acordi.--Insübrich 19:46, 13 set 2009 (UTC)

D'acòrd (Support) --Dragonòt 20:14, 13 set 2009 (UTC)

D'acòrd (Support) A l'e propi vura che'l ne faga la curtesia de desfesciàn la nosta Wiki, 'l Snowdog. Pö 'se lè un snowdog? Un can de la niv che'l parla talian? Alura duaría vess "snowdogguh"!!! :-) --Mondschein 19:39, 14 set 2009 (UTC)

<pms>Sercoma 'd mantnisse sempe ant ij lìmit dla cortesìa, im arcomando.</pms> --Dragonòt 21:25, 14 set 2009 (UTC)
E chinscí te gh'heet resun, Dragonòt, ma di völt, cunt vün che'l par che'l sia semper staa lí numà a meten 'l bastun intra i röd... Però "desfescià" l'è minga n'insült. --Mondschein 21:43, 14 set 2009 (UTC)

D'acòrd (Support) và bee, ma se 'l regulament el parla ciar, perchè vutà? --Kibira 19:07, 14 set 2009 (UTC)

Parchè nüm Lumbard fem tüsscoss do völt insci de vess püssee segür anmò! :-) --Mondschein 19:39, 14 set 2009 (UTC)
D'acòrd (Support) --Dakrismeno 16:29, 15 set 2009 (UTC)

D'acòrd (Support) : Aisebé che se 'l regolamènt el dis 'na ròba ocór mìa votà amò 'na ólta. Se vignìa fò che sìem mìa decórde che fàemei? Ghe nàemei cùtra al regolamènt o ghe nàemei cùtra a la otasiù? E pò, per el Mondschein, quand'él che 'l Snowdog el g'harès mitìt i bastù 'ntra le röde a chèsta wiki? --Ninonino 07:39, 16 set 2009 (UTC)

Ciàpe l'ocaziù per fàga i cumplimèncc sincér ai nòst aministradùr per come che i g'ha gestìt la situasiù endèl més de óst. Crède che mèi de isé la püdìa mìa nà. Ciao a töcc, --Ninonino 07:39, 16 set 2009 (UTC)

Cuncordi cunt 'l Nino, bravissem a tücc! :-)
Tè, Nino, töj l'ucassiun per salüdat, e te disi, ma, suu no gnanca mi, mi me fidi de la tua parola, però a dagh a trà ai discüssiun passaa, el Snowdog 'l sumeja propi vün di quej che l'ha zabetaa fess e lauraa poch, e int i mee ögg chel lí a l'è un möd de fà de vün che'l met i tarej intra i röd a la gent. A bun cünt, desfesciàn la baraca, desfesciàn la cà, e.i.v. a Milan l'è minga un parlà de brubru... Per quel che'l revarda i regul: ma, mi me par che di völt i regul se müden, se ghe n'è besogn. A bun cünt, vün che'l se fà pü sentì e pü vedè a l'è mej che'l vaga. Curdiaj salüd a tücc, --Mondschein 15:37, 16 set 2009 (UTC)
<pms>Jë steward, da procedura, a preferisso avèj sia 'l "local confirmation link" che 'l "local policy link" (http://meta.wikimedia.org/wiki/Steward_requests/Permissions#Removal_of_access), për nen avèj sorprèise da eventuaj troll. Scond mi as peul procedse ... </pms> --Dragonòt 10:29, 16 set 2009 (UTC)
<pms>I l'heu fàit l'arcesta ëd desysop ambelessì: http://meta.wikimedia.org/wiki/Steward_requests/Permissions#Snowdog.40lmowikipedia.</pm> --Dragonòt 21:05, 18 set 2009 (UTC)

Lengua e Grafia druada int i pagin de servizzi e messagg de servizzi[modifica 'l sorgent]

  • Paresempi: Cusinna (Milanes classegh) u cüsina (grafia unificada/muderna)? Al mument quela categuria chi la se ciama "cusina"...
  • Inscambi de "discüssiun", gh'è "discussione" e "discussioni utente"... Parchè?
  • Na mota de olter rob.

Bögna propi fà un vergot. Boeugna proppi fà on quejcoss.

Un salüd a tücc, --Mondschein 19:57, 14 set 2009 (UTC)

Cusina l'è giust, in Milanes classich: la n dobbia la se dopera minga tant, al dì d'incoeu. Per el rest a son d'accòrdi, gh'emm de voltà on bell poo de ròbb. --Eldomm 20:04, 14 set 2009 (UTC)

El Porta, el Balestrieri, el Cherubini, e.i.v. scriven "cusinna"... I vucabulari de'l didncö disen pü cusinna ma cusina? E alura fa'l cumè vün a capì che la "i" in cüsina l'è cürta e serada? --Mondschein 20:09, 14 set 2009 (UTC)

Sì, i vucabulari de'l didncö disen pü cusinna ma cusina. E vun el capiss minga che la "i" in cusina l'è curta e serrada. --Eldomm 20:22, 14 set 2009 (UTC)

Parlèm ancamò de grafia[modifica 'l sorgent]

Reporti chinscí na discüssiun intra l'Eldomm e 'l Dakrismeno, cunt giuntaa i mee dumand:

  • Per i esempi che t'hee fat, la me idea la sariss:
    • scriv tüt "quel" (parnunziaa /kul/, /kwel/ e /kel/ a seconda di variant), ma 'l soo che Mondshein l'è mia d'acordi.
Dumanda: già che la püpart de la gent in Insübria la dis chela chi e minga quela hi, parchè no scriv chel e pö vün se'l vör 'l dis quel inscambi de chel?
  • perchè mì pensi che quand che "quel" a l'è deperlüü la püssee part di insübrigh la dis "quel".
Chess ci l'è segür anca mi disi "quel" quand che l'è lü deparlü. --Mondschein 22:10, 14 set 2009 (UTC)

--Insübrich 21:25, 14 set 2009 (UTC)

    • scriv "ón" in fin de parola, parnunziaa pöö /on/ o /un/ a seconda de la varianta.
Dumanda cumpagna de quela de sura: già che "un" l'è püssee druaa, parchè no scriv "un" e pö vün 'l po anca dì "ón"?

Ma ón a l'è dupraa?--Insübrich 21:25, 14 set 2009 (UTC)

D'una quej banda sí, però 'l se dröa ben püssee de rar de "un". --Mondschein 22:10, 14 set 2009 (UTC)
    • second/segund: la vus intervucalega l'è un prublema perchè gh'è di cas indè che sum tüt d'acordi (fadiga e MAI *fatiga o *fadica) ma anca di cas indè che gh'è variazion (dupi/dubi - second/segónd, etc.). Mi diriss che quij chì i henn cas cume "aiuola/aiola", e donca a speciariss per ved qual'è la furma che la "venc".
Chinscí a gh'huu negot de dì.
    • Mondschein 'l dröva anca "uu" int la prima persona ("fuu" inscambi de "foo" etc.), mì de solit a lassi perd pechè vöri mia fà 'l pedegh, ma la grafia de la Vus de l'Insübria la cerca de druvà semper "-oo" (a la "milanesa classega") per via del fat che la variazion de parnonzia la se senta anca denter de Milan (/fu:/ /fo:/) e donca l'è adiritüra "suta-dialetala".
Parchè no "uu" e pö vün se 'l vör 'l dis "oo"?
  • bela dumanda. El prublema a l'è che el passagg "o" -> "u" a l'è quel che'l süced in insübrigh, pütost de l'incuntrari. I variant püssee cunservativ tegnen i "ó" induè che a andà vers Milan quij ó chì divegnen di "u".
E chess chi l'è vera, però alura gh'em de dì anca "problema" e minga "prublema", u no? --Mondschein 22:10, 14 set 2009 (UTC)
    • per del/de'l a son indecis, forsi l'è 'l cas de ved 'sè che süceda quand che püssee gent la dröva la LOCC. Anca per quest a son cuntent che te vor esperimentà anca tì.
E pö 'ncamò: parchè no scriv ss e s e pö se vün 'l vör 'l dis "zz e z", già che la püpart de la gent la dis "ss e ss"? Un salüd a tücc, --Mondschein 20:27, 14 set 2009 (UTC)
anmò perchè el passagg "zz", "z" -> "ss", "s" a l'è cumplicaa de men per vün che'l legg. Al va adree a 'me che l'è müdada la lengua--Insübrich 21:25, 14 set 2009 (UTC)
Ma sem segür che'l sia inscí? --Mondschein 22:10, 14 set 2009 (UTC)


andà adree a quel che se dis int la "püpart di dialet" l'è una pussibilità. 'L sistema che hoo discütüü mi 'l me par però püssee parsimunion e püssee "demucrategh". Lassem dì prima de tüt che l'è no una mia invenzion, ma l'è una metudulugia fess druvada int i sistema che i vören unifurmà senza avantagià un dialet pütost che un'alter ('l cuntrari del sistema giacubin, per intendess..), che seconda mì l'è 'l spirit che duvariss vegh qualsia tentativ de ünificazion grafega che 'l met tüt i variant sura l'istess pian. Questa idea la mena a quela solüzion chì: marcà püssee cuntrast pusibil (asca magara per qui che i henn propi rar). E donca se marca 'l cuntrast intra /dZ/ e /s/ anca se a Milan 'l s'è pers, idem per 'l cuntrast intra "-oo" e "-uu", etc. Quest a pudariss dà l'impression de svantagià i milanes, ma l'è no ver, perchè a l'istesa manera 'l cuntrast intra /Z/ e /z/ l'esista dumà a Milan, ma 'l "principi del massim cuntrast" 'l dis de marcàl, e donca se scriverà "pes" e "pesg", anca se föra da Milan i henn tüt dü [pez]. 'L bel de quel sistema chì l'è che l'è demucrategh, perchè l'esista mai un dialet che 'l gh'ha tüt i cuntrast di alter dialet. L'è semper 'l cas che un quaj dialet 'l gh'ha di contrast che i alter i gh'hann no, ma pö ghe cala di alter cuntrast che i alter dialet i gh'hann; e donca se dà vantagg a nissön. Gh'è anca la cunseguenza che fasenda insì tüt i parlant de l'insübrich i gh'hann de imparà a marcà di cuntrast che esisten mia int la so varianta de lur, e donca i imparen un quaicoss sura i alter variant de la so lengua. L'è no l'ünega solüzion, ma l'è quela che seconda mì l'è la püssee "armuniusa".
P.S. de cunseguenza, se scriva mia "problema" perchè in pusizion atonega 'l cuntrast intra [o] e [u] 'l gh'è per nissön. Questa l'è la diferenza intra "etimulugia mutivaa" e "etimulugia tant per fà etimulugia". --Dakrismeno 09:04, 15 set 2009 (UTC)
Me spias ma mi huu minga capii.... Alura: l'è qualè la difarenza intra /Z/ e /z/? /Z/ = s in "pleasure" e /z/ = s in "those"? Pö, "pes" (weight, peso) a Milan 'l se dis "pées" cunt la "e" lunga e sarada, e "pesg" (worse, peggio) 'l se dis "pèsg" cunt la "e" cürta e overta... --Mondschein 16:36, 15 set 2009 (UTC)
Pö, se vem dree a'l "principi del massim cuntrast", alura bögna anca scriv "plü" e "flüm", e pö vün se'l vör 'l dis "pü" e "fiüm", "plü" e "flüm", u "piü" e "fiüm"... U me sbaj?? --Mondschein 16:40, 15 set 2009 (UTC)
"E donca se marca 'l cuntrast intra /dZ/ e /s/ anca se a Milan 'l s'è pers" . /dZ/ e /s/ Podet fam di esempi de chel cuntrast chi, per piasè? Huu minga capii... --Mondschein 16:46, 15 set 2009 (UTC)
1) si, /Z/ = pleasure - /z/ = those. La lüngheza de la vucala la se pö discüt, ma l'è una storia separada.
2) l'è per quel lì che hoo dit "asca per quij cuntrast che i henn propi rar", ma sariss una pussibilità.
Bun, asca, ciuè anch, u me sbaj??? Asca a Milan 'l vör dì: "e de suramaross", "senza desmentegass de", "e in olter parfin anch..." e.i.v.... Difarenz dialetaj, pövess? --Mondschein 17:26, 15 set 2009 (UTC)
3) erratum: intra /ts/ e /s/. Milan: /rasa/ - Brianza e tisin: /ratsa/.

--Dakrismeno 17:03, 15 set 2009 (UTC)

riferimènt per ragiunà 'nsèma[modifica 'l sorgent]

Ó ragiunàt sö la questiù “sbòsa sé” e “sbòsa nò” e mé só domandàt cóme se pöl fà a capì ‘ndóe la fènes öna sbòsa e ‘ndóe la cumincia öna pagina DOC. Desà che só mia ü profesùr e me se ciame mia Treccani ó ciapàt ön enciclopedéa de chèle doc e ó ardàt quat i è lónghe i vus che i pöl mia certo ès ciamade sbòse, desà che i è stace stampade nìgher sö biànch e metide ‘n vèndita.

Gh’è vus che i tè vià di pagine ‘ntréghe, ma ghe n’è tate bele córte, ma pròpe córte, ön esèmpe:

Grande dizionario enclopedico Utet, volume IX, Nav – Pie, pagina 166,

Nictalopia. Buona capacità visiva nell’oscurità. Può essere un fenomeno patologico o altrimenti essere fisiologica.

14 paròle, 91 caràter, 103 co i spasi.

E la us

Nicot, Jean de Villemain, ibidem, pagina 165, l’è mia tat piö lónga, 51 paròle.

Ve salüde.

--Aldedogn 21:51, 14 set 2009 (UTC)

Dunca, la Wiki Rumantscha la definiss na "sbossa" tücc quij articuj che gh'han manch de 5 fras (4 u ncamò de manch), ma se un articul 'l ghe n'ha 5 u ncamò püssee alura l'è pü na sbosss ma un articul de bun. Mi me par che'l sia na bona ideja. Se'n pensee violter? Un salüd a tücc, --Mondschein 22:05, 14 set 2009 (UTC)
segund mì a l'è migna question de numer: un articul el pò veggh 3 fras e vess cumplett, un oltru veghen 50 però el diss poch, a gh'è di argument che i necesiten de pochi paroll, e gh'è di oltri che a l'è mei spartii adiritüra in tanti pagin se de no i finisen piü. però prima besugna dì che la wp l'è migna una enciclupedia de carta cumè la Utet che una volta fada a l'è fada, ma a l'è dinamica e la pò vess sempru migliurada e ampliada. quindi un sbozz a l'è una pagina che la gh'ha gemò dent una buna quantitaa de infurmazion enciclupedegh, l'è migna dumò una piata definizion, però la necesita de vess ampliada e perfeziunada e sviscerada per andà a capì el cuntest, la causa, i efett ecc. Besugna anca dì che wp a l'è un'enciclupedia, migna un diziunari, quindi una vus la gh'ha de veggh queicoss püsee de una definizion. per esempi, quela vus chì a l'è menu de 'n sbozz e magari la duaress andà sül lmo.wikitionary, se 'l ghe füdess, ma de sicür la pò migna restà chì. certament i ütent i gh'hann de vess incuragiaa a fà di pagin oltru che ben faa stilisticament, anca cumplett de cuntegnüü. salüdi --Kibira 17:34, 15 set 2009 (UTC)
Ma, dunca, mi 'l to ragiunà 'l capissi de bun, però bögna anca dì che chinscí sem propi in poch e podum minga fà tüsscoss. Propi per chela resun chí mi a huu tolt l'esempi de la Wiki Rumantscha, parchè l'è anca lee ben piscinína. Podum minga metes cunt i Talian, i Tudesch u ij Ingles. Pütost cunt i Rumantsch, i Bavares, ij Aleman, e.i.v. Bögna paragunà pum cnut pum e naranz cunt naranz... Chilè pö che 'l fà 'l gendarm de la LMO e 'l decid se un articul 'l gh'ha assee u minga? Se'n pensee violter? Cudiaj salüd a tücc, --Mondschein 17:42, 15 set 2009 (UTC)
Mì son d'accòrdi cont el Kibira su tutta la linea. E voria dì anca che gh'emm de confrontàss cont i miglior, perchè sedenò restarom semper on'enciclopedia on poo defilada, on poo de serie B. E num gh'emm di paginn che hinn i miglior trai vari version di vari wikipedi: basta pensà a quella sora el Lombard occidental: quella italiana l'è minga inscì completa. Donca, anca se semm pòcch (ma l'è minga esclus che on dì el sarà divers), num pòdom e devom pensà in grand, perchè ghe n'emm el potenzial.

I gendarm pòden vess tucc: se vun el passa in su ona pagina e 'l ved che l'è tròpp curta, el mett el template. Se poeu quajdun l'è minga d'accòrdi se fa ona discussion e via inscì. On salud a tucc. --Eldomm 17:54, 15 set 2009 (UTC)

semm in pochi, però bei infularmaa e gh'hemm de paregiass propi cun nisün. el vunciass i man el gh'ha de vess la preocüpazion de tücc, migna per fà i carbügner, ma per vütass vün cun l'oltru e per puntà sempru a una qualitaa migliur e sempru cul spirit culaburativ dela wikipedia. Insema, adasi adasi e bee. --Kibira 18:33, 15 set 2009 (UTC)


Nò kibira, m’ se sé capìc nò, pròpe nò!

Prim de töt l’è singulàr che tè te ciàpet öna pagina scrica da ü mé amìs, sö 6500 vus de la Lmo, pròpe öna di dò del Jmark, và che caso!!!!

Per turnà a la pagina, ol jmark l’è ü de chèi blocàcc dal grant aministradùr de la it che l’ fàa di dagn sö la Lmo, ü di mé amìs che i ghe entràa negót e che i à piö ölìt iscrìf. Magare l’ l’avrès pò slargada chèla pagina lé se i l’ la bötàa mia fò!!!

Metìt apòst chès-ce dù laùr, me par che ‘l problèma l’ rèsta, desà che ‘l problèma l’è che l’ tò vunciàs i mà l’è mia ol mé unciàs i mà. E cambia mia dóma la V.

Per capìs, pasà per i pagine e mèt ol template sbòsa o pès amò de scancelà l’ sèrf a negót e a nisù, l’è tép bötàt vià!

Unciàs i mà l’ völ dì che se te tróet öna pagina compàgn de enigma te se un ùncet i mà a slargala, slongala, ‘mbelila, chèsto l’è unciàs i mà!

Se fà isè per fà dientà bèla la Lmo.

Ghe de dì po’ ergóta söl “scancelà”: tó dicc pròpe iér che la mé linea l’è chèla de scancelà negót, i pagine i si sistéma, se laura, se fa fadiga, ma se scancèla negót. Te l’ó dicc iér e te söbet a mét che gh’è de scancelà, ma che caso, per de piö la pagina de ü me amìs, ma va che caso do ólte!

Se te öt fà ergóta de bù, te se ùncet i mà e te slónghet la pagina, mèt méla template l’ sèrf a negót, l’è mia unciàs i mà.

Per eldomm: cèrto che m’ gh’à de ardà chi brae e mia chi àasen, ma m’ s’è ‘n vòt e gnà se m’ pasès töt ol dé che sö la Lmo m’ ghe ria a tègnega tèsta a la it. Però m’ pöl dientà de piö, chèl sé. E dim tè se la pagina enigma con ol template scancelà l’è mèi de prima, dim tè se ü che l’ la lès l’ n’à sà de piö sö chèl che l’ völ dì enigma? Dim tè se l’ pènsa mia che l’è de scancelà, desà che l’è sbaiada?


Ve salüde.

--Aldedogn 22:12, 15 set 2009 (UTC)

Grazzia 'l ciel che l'è gnüü chi l'Aldedogn a parlà Bergamasch, e intendi minga la sua lenguamader nè, ma pütost "parlà bergamasch", ciuè parlà ciar e s'cet, indua'l bianch l'è bianch e'l negher l'è negher. Sunt 100% d'acord cunt l'Aldedogn. Pö per quel che'l revarda 'l mirà volt: sí, desegür, ma bögna anca restà realistegh! Inscambi de quater gat adess sem vot, ma smeper ben poch. Curdiaj salüd a tücc, --Mondschein 22:28, 15 set 2009 (UTC)

On poo de ròbb:

  1. Aldedogn, nissun l'è contra el tò amis. Se te penset che ghe sia stada ona volontà persecutòria in di confront del Jmark te sbagliet.
  2. I articoi sbozzaa de persònn casciaa, bloccaa ò scappaa hinn tant: quest però l'impediss minga de migliorài. Mì l'hoo faa, e anca alter. I articoi hinn minga de proppietà de chì je comincia.
  3. Quand che parli de "competizion" cont i miglior, parli minga de numer de paginn, ma de qualità e completezza. E per quest l'è minga necessari vess 85000 utent. Basta che vun el se dedica ai sò articoi per migliorài semper pussee. E mì son realistich, quand che disi che num pòdom mirà in alt: ne semm capazz.

Ciao, adess voo a mangià, tornaroo pussee tard. --Eldomm 11:01, 16 set 2009 (UTC)

calma e gess fiöö. anca mì a gh'hoo queicoss de giuntaggh:
  1. mì tì te cugnusi migna, e tantu menu cugnusi i töö soci. stess discurs per el grant aministradùr, i soo gnanca chi i sien.
  2. ogni ütent el gh'ha el diritu, anzi el duver, de intervegnì sü una pagina senza vardà chi l'ha scrivüda, un anonim, l'amis del Aldedogn o el president dela repüblica.
  3. el vunciass i mann a l'è una indicazion dela wikipedia lmo, migna la mia che la ciamaresi unges i man.
  4. quell che te m'hee dì l'oltru dì a l'è la tua upinion e mì a t'hoo dì la mia. quela dela wikipedia te podet vedela chì, e chì e anca chì.
  5. se te voret migna scancelà una pagina, almenu questa te gh'hee de eliminala, se de no a cusa servisela a cusè? a fà cunfüsion e basta.
  6. stess discurs per i pagin cun la pulitega de wikipedia, nascundi, l'è inutil mett un regulament e pö fà oltrament.
  7. me meravigli che quela linea lì la sia quela de 'n aministraduu.
  8. speri che un quai oltru aministraduu o un burocrat 'l intervegna a ciarì queicoss.
  9. adess la vus enigma a l'è propi bela e cumpleta. cumpliment! categurizada, wikificada, disurfanada, tanta biugrafia, interwiki cumplett, ligamm interni e esterni, nutazion ....
  10. adess puess cumenci a capì perchè semm trii gatt.

Varda Aldedogn che a l'è migna a vusà in grasett che se podet utegnì la reson se te vöret migna fà vegnì de ridd te gh'hee de purtà mutivazion valid. mì prima de mett un template hoo legiüü i pagin de aiütt e gh'è scrivüü sü tütt el cuntrari de quell che te diset tì, se i regui i henn cambiaa, besugna agiurnà anca i infurmazion. e basta tirà föra la storia di trii gatt che umenti l'hoo capida che l'è dumò la scüsa per restà a quell livell chì de mediucritaa. Inveci se pò mirà un poo püsee in volt, anzi se gh'ha! salüdi --Kibira 15:29, 16 set 2009 (UTC)

Ciau, Kibira, cum vala incö? Ben? Speri de sí. :-) E 'dess parlèm un puu de la nosta Wikipedia: mi vöri minga gnì int 'l meret se ti te gh'heet resun u no, però dì che la nosta Wikipedia la gh'ha un nivel "mediocher", mi me par un puu darüsc, u no? Se pö mi fuu na batüda e disi che te seet dree a fà "cumpliment a drissa e a manca", gh'è propi de maravejass? :-) Alura, che podum fà de mej, a l'è segür e patent, peró mi me par no che la nosta Wiki la sia inscí mediocra... Te salüdi, --Mondschein 17:28, 16 set 2009 (UTC)

Domà ona gionta: l'è dumò la scüsa per restà a quell livell chì de mediucritaa. Per mì adess semm minga mediòcher: l'è per quest che disi che pòdom vess mej de tant alter. Trai wikipedii regional pensi che num a semm i miglior, segond fòrsi domà ai Piemontes. Ve saludi. --Eldomm 15:49, 16 set 2009 (UTC)

Ue, gent! El Kibira l'ha daa di cunsej bun. Gh'em un bel poo de rop de fà e una culpa a l'è la situaziun grama ch'em ereditaa. A l'è anca per quel che gh'em di mediucrità: la lmo a l'è minga nassüda cun nünch, manchen tanti rop e gh'em de met a post la situaziun. Gent, a l'è mej che se la ciapum minga e se metum a laurà.--Insübrich 19:29, 16 set 2009 (UTC)
Té, Insübrich, mi a gh'huu minga dii a'l Kibira che i so cunsej hin minga bun, gh'huu numà dii che se lü 'l dis quel che'l gh'ha de dì a chel möd chí alura pö gh'è minga de maravejass s'un vargün 'l pö 'l pensà che'l faga un puu 'l ganassa. L'è propu inscí che nassen i malintes. Dumà quel. Però me la sunt minga ciapada: cadavün la sua upiniun, u no? :-) Curdiaj salüd a tücc, --Mondschein 15:58, 17 set 2009 (UTC)

in toscano così mi capiscono bene anche fuori Lmo...

partendo da quello che dice Insubrich direi che invece è il caso di chiarire subito la cosa e di tagliare la testa al toro... è un modo di dire, non una minaccia... e adesso facciamo il punto della situazione.

partiamo da una basilare nozione, si è soliti ritenere che scrivere su internet in STAMPATELLO significa gridare, il grassetto serve solo per dare rilievo. Punto primo, quindi non ho gridato con te, non ne ho bisogno, ho la forza delle idee dalla mia parte.

punto secondo il mio messaggio riguardava due aspetti:

1)una visione globale relativa alla gestione della Lmo, 2)il tuo atteggiamento nei riguardi della Lmo e dei suoi utenti.

per il primo punto non ho molto da aggiungere: le centinaia di pagine che ho fatto, sistemato e corretto e le migliaia di modifiche che da più di un anno a questa parte ho redatto testimoniano una linea che porta avanti qualità e quantità e testimoniano una linea di rispetto per chi scrive su questa wiki, anche per chi scrive una sola pagina, una sola riga. il mio è rispetto per la persona ed è rispetto per il sapere, dato che anche una sola scarna riga è sapere. ripeto, se scritte in buon lombardo e con info corrette, le pagine non si cancellano, si sistemano, anzi anche se sono sgrammaticate si sistemano.

il secondo punto: grazie kibira, veramente grazie, perchè il tuo pirotecnico messaggio toglie ogni ombra di dubbio e mostra il tuo comportamento quale è.

ora cerchi di farti passar per vittima sperando che qualcuno prenda le tue parti, dici che ho gridato, (ho già dimostrato che è falso), ma non sei vittima di nulla. prima che tu arrivassi eravamo in quattro gatti, ma andavamo d'accordo e ci andiamo tutt'ora, nonostante le tue provocazioni!

hai iniziato dicendo che le enciclopedie si scrivono in italiano, facendo capire che non si scrivono in lombardo;

poi però ti sei fermato... tant per giugà.

quindi ti sei lanciato in personali, pesanti e sopratutto estemporanee opinioni politiche.

sei libero di dire quello che vuoi e alla fine ti spiegherò perchè, però sono libero di dire che le tue sono provocazioni, che abbiamo deciso più o meno in tacito accordo di non raccogliere, anzi insubrich ti ha accolto benevolmente.

proseguiamo, sarà un caso, ma hai anche tentato di reintrodurre il termine "dialetto", che non è bandito, ma che è considerato da molti di noi dispregiativo.

poi ha iniziato a fare il contrario di quello che sostenevo io, sembra quasi per dispetto. dico di non cancellare le pagine, ma di lavorarci, di far fatica e tu proponi subito di cancellarle.

non credo alle coincidenze per principio e ho tutto il diritto di ritenere che sia alquanto strano che tra 6500 voci tu sia andato a prendere proprio quella voce, di quella persona e me l’abbia indicata come da cancellare.

lo so che non ci sono intenzioni persecutorie su jmark, l'obiettivo è un altro, e te lo dirò alla fine, lo so che la pagina non è mia o di jmarck, lo so che la pagina è della comunità ed è per questo che non va cancellata, fa parte del nostro mediocre patrimonio.

però, sai com'è, questi erano solo sospetti, fondati ma sospetti, quindi grazie per il tuo messaggio sopra le righe, perchè mi hai dato la conferma:

il tuo obiettivo iniziale è provocare e dividere la comunità.

si vede dalle tue risposte:

è una provocazione chieder di cancellare la pagina del template da cancellare

è una provocazione dire che adesso la pagina enigma è bellissima, magnifica, ecc; Mondschein che ha fatto aggiunte ci ha perso tempo, ci ha lavorato e per questo merita rispetto, non il tuo sarcasmo.

è una provocazione dire che adesso inizi a capire perchè siamo in quattro gatti, alludendo a me... sappiamo bene tutti di chi è la colpa...

è una provocazione e un'offesa dire che la Lmo è mediocre, perchè se la Lmo è mediocre, anche chi la scrive e chi la gestisce è mediocre; ma te lo voglio chiarire subito:

ninonino è in gamba e non è mediocre, eldomm è in gamba e non è mediocre, insubirch è in gamba e non è mediocre, mondschien è in gamba e non è mediocre, dakrismeno è in gamba e non è mediocre, rei momo è in gamba e non è mediocre, dragonot è in gamba e non è mediocre, grifter72 è in gamba e non è mediocre, Dans è in gamba e non è mediocre e mi scuso con chi ho dimenticato.

ti sei accorto che dall'elenco manco io?

già perchè come dici tu è preoccupante che un amm segua la mia linea e allora tu speri che intervenga qualcun altro amministratore... sei arrivato presto all'obiettivo. te lo dicevo sopra che ti avrei svelato alla fine il vero obiettivo. sono io l'obiettivo, lo so che do fastidio, da prima che facessi dimettere il grande amm della it, che non ti ho mai accusato di conoscere, cosa che però ti sei subito premurato di negare... excusatio non petita...

non vado bene come amministratore vero? già... perchè scrivo, perchè tengo alla lmo, perchè ci metto tempo, anima e passione? già... andavano bene quelli che cancellavano e basta, quelli che per mesi non facevano una modifica, quelli che davano ordini e basta... bei tempi quelli vero?

mi manca esperienza, sto piano piano conoscendo il mondo wiki e su questo è facile attaccarmi, ma non hai, non avete altro.

ma poi tu chi sei per permetterti di dire che non sono all'altezza come amm, che siamo dei mediocri? dov'eri tu quando tiravamo avanti la carretta e pur di farlo accettavamo di prendere palate di m... in faccia? Insubrich, che sei il veterano, digli cosa hai passato e subito, diglielo cos’era la Lmo.

chi sei tu per dare giudizi a destra e a manca? che meriti hai acquisito sul campo, che cosa hai fatto per la Lmo?

ancora ad agosto io, insubrch e dakrismeno abbiamo risolto una situazione di grave tensione, in un modo decisamente soft e guarda caso proprio oggi ninonino ci ha fatto i complimenti, perchè sa di cosa si trattava e sa cosa abbiamo fatto, tutti e tre.

alla fine ti devo ancora un dettaglio, sai perchè tu sei libero di dire quello che dici? perchè c'è stato un amministratore incapace e inadatto come me che quando era un semplice utente si è fatto un mazzo enorme per riportare questa wiki alla libertà, quella stessa libertà che ti consente di provocare e di insultare senza subire blocchi ad infinito come avveniva in passato.

vuoi continuare a mettere ordine nelle categorie... bene, fallo pure, ma smettila di provocare e smettila di insultare.

Un grazie a tutti quelli lavorano e si impegnano scrivendo anche solo una riga.

Adesso lascio a loro il giudizio, perché ho perso fin troppo tempo a rispondere e vado a scriver qualcosa.

ve salüde.--Aldedogn 21:48, 16 set 2009 (UTC)

Prima di tutto si chiama Italiano e non Toscano.
Poi: non mi sembra che il Chibira sia un provocatore. Sta facendo un buon lavoro, anche se è qui da poco. Non condivido la parola mediocrità, ma ammettilo, Valdizogno, io e te abbiamo fatto delle sparate molto più grosse negli ultimi anni. Riguardo a questa situazione, voglio fare mie le parole dell'Insubrico: Gh'em un bel poo de rop de fà e una culpa a l'è la situaziun grama ch'em ereditaa. A l'è anca per quel che gh'em di mediucrità: la lmo a l'è minga nassüda cun nünch, manchen tanti rop e gh'em de met a post la situaziun. Di questa situazione grama fa parte anche la questione delle categorie fatte un po' alla cavolo, e il Chibira sta facendo un'ottima cosa nel sistemarla. Io non ci avevo mai pensato, per esempio. E poi, dai, sappiamo come agiscono i provocatori: fanno bizzeffe di pagine che non posso definire in alcun modo se non con la parola mah e quando uno o più chiedon loro il perché di tutto ciò cominciano a invischiarsi in pirlate sempre più contorte e dannose. Dovresti saperlo, visto l'eccellente lavoro che avete fatto tu, l'Insubrico e il Dacrismeno quest'estate (e di cui non v'ho fatto ancora i complimenti: complimenti!!). E Chibira non mi sembra proprio che rientri in questa categoria. E ti critica perché ha palesemente un'idea diversa dalla tua rispetto alla storia degli sbozzi, ma non è il caso di trasformare tutto ciò in una guerra, una faida! ti ricordi cosa dicevi a me, cosa dicevate tutti a me, ti ricordi perché non sono stato eletto amministratore? Perché ero troppo violento verbalmente, troppo manicheo, troppo impulsivo: ecco, a volte tu mi ricordi il me da te e dagli altri dipinto. E credimi, ti prego, non sono contro di te, non voglio metterti in difficoltà! Voglio solo parlare con te, soltanto che se ti arrocchi così non è facile, e tutta la comunità potrebbe soffrirne, come ha sofferto durante i miei "bollori estivi"!
Tornando all'argomento principe di questa discussione io non ho niente contro gli sbozzi, anzi, molto spesso li metto io personalmente alle mie stesse pagine, perché so che posso migliorarlo ancora e ancora. O semplicemente perché è una pagina lunga e non l'ho ancora finita per vari motivi (non so, una vita sociale fuori da wp, lo studio, la cena). Bisogna però avere tutti le idee chiare su 'sto argomento, perciò proporrei, per non dilungarvicisi troppo qui sul Gròtt, di spostare 'sta discussione in altra sede. Tipo la pagina di discussione del Template:Sbozz.
Ciao a tucc, bòna nòtt. --Ilduomo 23:18, 16 set 2009 (UTC)

So decórde col l'Aldedogn sö la pulìtica de sercà de mìa cancelà le ùs ma ardà se se pöl fa vergót per migliuràle, però pense apò che gh'è negót de mal (ànse l'è ütil) segnalàle. Dòpo se völóm fal col template sbozz o col template de migliurà o col template tisiocaiosempróne, decidómel ensèma. Ma 'l sènso l'è mìa sbagliàt.
Pò, come só sincér quan che fó i cumplimèncc per la gestiù dei problémi del més de óst, só sincér apò a se dìze che la ricustrusiù che 'l g'ha fat l'Aldedogn la me cunvìnce mìa e me se ritróe mìa. Segóndo mé 'l Kibira el g'ha apéna ispunìt le sò edèe che giü 'l pöl contestà o nò, però rinfaciàga a giü de provocà, bezognarès fal condèn pó de cautéla. En pràtica l'è compàgn de acuzàl de éser en malaféde e chèsto 'l me somèa mìa 'l càso.
Aisebé che sèrte afermasiù le m'è mìa piazìde tat pò gne a mé (l'enciclopedia se la scrif en italià; sóm che per giügà) spére che 'l Kibira 'l gàpe òia de nà aànti col mestér che 'l s'ìa ambiàt a fà perchè 'l me par fondamentàl (l'è pròpe dré a rasiunalizà le fondamènte de la nòsta wiki, no?) e tral'alter lè apò 'n mestér tidiùs e se lü 'l s'ìa mitìt de bùna léna a fal ghe sarès piötòst de dìga gràsie.
--Ninonino 06:52, 17 set 2009 (UTC)
'l Kibira 'l gh'ha reson che gh'hum anmò tant laurà de fà, e i cunsili i jüten a vegnì grand, ma me par che la manera püssee bona per dà una man a la lmo la sia quela de scriv paginn növ, met in ton quij che gh'è giamò, e slungà quij cürt. 'L template {{scancelà}} l'è per i paginn mia enciclupedich, i dubión e.i.v, mia per i paginn cürt. I paginn cürt i esisten perché stum chì a discur inscambi de andàj a slungà. --Dakrismenocià ciciaróm un cicinín 12:21, 17 set 2009 (UTC)
ciau cari amis. hoo legiüü i voss intervent. pürtropp podi migna respunduv adess perchè a gh'hoo de scapà de cursa. puess rüisisaroo a respund dumò duman de sira. desculpemm e mersì a tücc. --Kibira 13:10, 17 set 2009 (UTC)


quello che dovevo dire l'ho detto e credo di esse stato fin troppo chiaro. aggiungo solo per eldomm che so per certo che non è contro di me, ci siam trovati spesso su posizioni diverse e ce le siama anche allegramente cantate, ma l'abbiamo fatto per il bene della lmo. in questi mesi ho potuto constare, che nel bene e nel male, il tuo interesse per la lmo è sincero, le tue motivazioni sono sincere, valide anche se diverse dalla mie. credo anch'io di aver dimostrato di amare la lmo ed è per questo che tra me e te possono esserci strilli, ma c'è rispetto.

per le provocazioni: tu ti riferisci soltanto a certe provocazioni, quelle che più conosci e più ti preoccupano e di cui hai sempre parlato, fino a poco tempo fa. A proposito ti faccio i complimenti perchè è tantissimo che non ne parli più! Certo kibira non è uno di quelli cui tu ti riferivi, io ritengo abbia provocato in più occasioni, ma in modi e forme totalmente diverse da quelle cui tu sei abituato.

per tutti: come amministratore non stupitevi se ci sono andato giù pesante, nel mio programma l'ho detto chiaramente che avrei lasciato ad insubirch la gestione ordinaria della lmo, perchè lo rintengo più che in gamba come amm e non credo ci sia da insegnargli granché, a maggior ragione ora che anche Dakr gli sta dando un valido aiuto.

ho detto anche che sarei stato in prima fila qualora avessi visto minacce alla tranquilla esistenza della Lmo e che mi sarei messo letteralmente a ringhiare.

così ho promesso e così ho fatto e così tornerò a fare, se sarà di nuovo necessario.

kibira non voleva provocare? tiene davvero alla lmo? bene, allora ha solo iniziato con il piede sbagliato e ha avuto la sfortuna di toccare tutti i temi a me cari e di scegliere la pagina sbalgiata su 6500 pagine, bene se è così ha tutto il tempo per dimostrare la sua buona fede e il suo valore; se così è, non ci sarranno più problemi.

stiamo a vedere.

--Aldedogn 23:01, 17 set 2009 (UTC)

scusate se rispondo in ritardo e anch'io in tagliano.
non intendo rispondere alle ridicole e farneticanti accuse che mi vengono rivolte ed in una maniera così violenta. è la prima volta in wp che mi succede una cosa del genere. sulla pagina dei miei contributi si può vedere quello che ho detto e quello che ho fatto, gli insulti e le provocazioni e anche la propaganda che ho condotto.
ringrazio tutti degli interventi e dei pareri espressi, mi sembra che il nocciolo della questione sia stato visto con chiarezza, non si riferisce ad una semplice divergenza di opinioni su ordinarie attività tra due utenti, ma è molto più sostanzioso.

wikipedia ha delle regole, poche, puittosto generiche ma non sindacabili. si fondano sul consenso e sulla collaborazione degli utenti. nessuno può mettersi al di sopra di queste norme. nessuno può dire: la mia linea è questa e si fà così. nè un utente, tantomeno un amministratore che queste norme le deve far rispettare. chi si comporta così si pone al di fuori di wikipedia. e tutto per cosa? perchè e stato messo un template alla pagina scritta da un amico! ma siamo seri per favore. e non spargiamo la voce senò diventiamo la barzelletta di wp. è normale che un amministratore minacci un utente di blocco perchè risponde alle accuse mosse proprio dall'amministratore stesso? può un amministratore mettersi a ringhiare? ma io che sono l'ultimo arrivato vorrei sapere se queste cose sono normali sulla wp lmo.

queste regole solitamente vengono adattate dalle varie wp a seconda delle situazioni. anche wp lmo ha i suoi problemi mi dite: siamo in pochi, l'eredita del pasato, le frequenti liti ... ho visto però che anche wp lmo ha qualche pagina di regolamenti e norme specifiche. prima di fare dei lavori io le ho lette e quindi le ho applicate. perchè mi si accusa di essermi comportato male? è una provocazione attenersi alle norme? perchè se ci sono dei template di manutenzione non si possono usare? perchè se wp non è un dizionario, le semplici voci con solo una definizione non possono essere cancellate come dicono le pagine di aiuto e come fanno tutte le wp del mondo? può un amministratore mettersi al di sopra di queste norme e al di sopra della comunità che le ha decise?

il lavoro di manutenzione è fondamentale, bisogna vegliare continuamente sulle pagine. tutte le wp utilizzano un metodo consolidato. capita spesso che si inizia una pagina e magari la si abbandona. c'è chi fa patrolling e pattuglia le voci mettendo i template. c'è chi va alla categoria:sbozz e sbozza la voce, chi va alla categoria:voci orfane e disorfana e così via. qui sembra che mettere un template sia un'offesa. non è così! non deve essere così! è solo un metodo di lavoro, una maniera di sporcarsi le mani in modo sistematico e non disordinato. molte mie pagine me le sono ritrovate con template. e allora? si discute. altre cancellate, la comunità ha voluto così. questa è wp. se si vuole fare un lavoro di qualità bisogna organizzarsi. questo lavoro è un compito specifico degli amministratori ma può essere svolto in maniera parziale anche da tutti. penso che anche la wp lmo debba codificare queste procedure, decidere cosa è enciclopedico e cosa no, cosa deve essere cancellato subito e cosa in differita con votazione, altrimenti ragazzi si litigherà sempre, ogni tanto arriva qualche kibira, lo si aggredisce perchè mette una parola sulla sua pagina personale, quando fa qualcosa lo si mangia e avanti il prossimo. mi sembra che siete abituati, no? non si può organizzarsi per prevenire un po'? per rendere più bella wp lmo? chi vuole veramente bene a wp?

la mediocrità.... innanzitutto non ho mai detto che un utente è mediocre. questa è una vigliacca calunnia bella e buona. ho detto che siamo pochi però ben motivati, che abbiamo tutte le risorse necessarie per migliorare wp, nessuno può mettermi in bocca una cosa del genere. e poi sono io il provocatore. ho solo detto che dobbiamo puntare in alto, nella qualità, che dobbiamo alzare il nostro livello. e poi basta andare solo qui sopra in questa pagina e siete voi stessi a dire che wp lmo è di serie b, di seconda categoria, confronto agli altri dobbiamo pedalare ..... siamo obiettivi, finchè ci saranno pagine come enigma, prima e dopo le correzioni, possiamo solo scrollare la testa.

il dialetto... è un'offesa? i mee gent mi hanno sempre insegnato a chiamarlo così. faccio fatica a chiamarlo altrimenti.

ancora il gioco .... basta guardare i miei interventi per vedere il gioco che ho fatto. gioca meno chi fa pagine come enigma?

sì cari amici, torniamo a lavorare, torniamo a fare pagine, ma di alto valore però, di sapere. ma anche questa vicenda ci deve insegnare qualcosa. non alziamo le spalle facendo finta di niente. non aspettiamo che arrivi un altro Kibira qualsiasi a portare un'altra rivoluzione, anche se mi sembra di capire che siete abituati. il bene di wp lo si costruisce anche ponedo regole e facendole rispettare, organizzandosi, creando un clima di accoglienza e di armonia. anche questo è lavoro. vi ringrazio dell'attenzione --Kibira 17:36, 18 set 2009 (UTC)

Vi prego, d'ora in poi se vogliamo dilungarci in sì dotte discussioni, facciamolo a) nelle nostre pagine di discussione, così possiamo ammazzarci senza troppi rimpianti (e poi tanto qui tutti si fanno gli affari degli altri e quindi tutti leggono comunque i messaggi e quindi tutti sanno cosa sta succedendo) opuure b) sulle pagine di discussione dell'argomento in questione come quella sugli sbozz. Tanto per non riempire troppo il Gròtt delle nostre orazioni ciceroniane. E tornom a parlà e scriv in Lombard, sedenò mì come l'è che foo a imparàll? Ve saludi. --Eldomm 17:52, 18 set 2009 (UTC)

E, dèm a trà a'l nost Eldomm, e turnèm (tornom = indicativ) anmò a parlà Lumbard. L'eva anca vura. Mi m'insugneria mai de parlà tudesch in sü la Wiki Bavaresa... --Mondschein 18:02, 18 set 2009 (UTC)
: E pö regurdemes, car amis wikipedista, che vün in sü la sua pagina persunala 'l met quel che'l vör lü: vün 'l po dervì un "cünt" in sü la Wiki taliana e lí in sü la sua pagina persunala scriv che "un enciclupedia la duaria vess scriüda int una lengua seria, 'ma l'ingles, 'l tudesch, 'l franzes, e.i.v. e minga in italian, però tant per giüga una wiki taliana la va ben. Pensee un puu che bel'ucasiun che l'è la wiki taliana per scriv articuj che parlen de "pizza", "mamma miiiiiiiiiiiia", "viva italia", "mafia", "viva il ducio mussolino", "eja, eja, alalà", etc." Pö vün chí in sü la Wiki Lumbarda, in la sua pagina persunala, 'l po met un simbulin che'l dà n'ideja che vün i nazista, i fascista, ij infermee, i rassista, e i pedofuj ghe stan propi in sü scatuj! :-) Curdiaj salüd a tücc, --Mondschein 19:18, 18 set 2009 (UTC)
se pudaress fà una sutt-pagina Wikipedia:Grott/Riferimènt --Kibira 19:04, 18 set 2009 (UTC)
[Aldedogn]: ho detto anche che sarei stato in prima fila qualora avessi visto minacce alla tranquilla esistenza della Lmo e che mi sarei messo letteralmente a ringhiare. così ho promesso e così ho fatto e così tornerò a fare, se sarà di nuovo necessario. Mi auguro davvero di no--Dans 22:04, 18 set 2009 (UTC)

chiudendo la questione noto che kibira scrive che l'avrei minacciato di blocco, è normale che un amministratore minacci un utente di blocco perchè risponde alle accuse mosse proprio dall'amministratore stesso? mi ribalto dal ridere, dato che sanno tutti cha aborro i blocchi e tutta l'estate ho lavorato per evitarli. dove ho scritto che ti blocco? direi che questa è una vera calunnia e questa è malafede.

poi ha conlusione del suo lavoro è arrivato al punto: io sono fuori dalla lmo, sono fuori dalla wiki, perchè non volgio cancellare. ma davvero? ma lui che ha letto tutte le regole non ha letto il grott, che caso, guardate poco sopra (contör) cosa ho detto ad insubrich che aveva cancellato delle pagine. per me parlano i fatti.

e fate caso che nel mio primo messaggio con i grassetti mi sono fermato al merito della questione, rileggetelo, cancellare o sistemare, kibira come risposta è passato al personale 8dicendo che faccio ridere, ecc, ecc) e io ho risposto a tono e non me ne pento.

e adesso vi chiama "cari amici", vi chiama a raccolta contro aldedogn il mostro...

te lo ripeto: vuoi sistemar le categorie... accomodati non sarò io a bloccarti. --Aldedogn 23:26, 18 set 2009 (UTC)

Car amis Wikipedista: de 'dess anca i wikipedista Bavares e Rumantsch cugnussen la nosta bela Wiki. :-) Curdiaj salüd a tücc e inans insema che ghe la fem! :-) --Mondschein 17:57, 15 set 2009 (UTC)

Bavares e Rumantsch[modifica 'l sorgent]

Alegher amis Wikipedista, a la nosta lista dij olter lengh gh'em de giuntagh in nost amis e vesin Bavares e Rumatsch. Mi la pagina a l'è blucada... Gh'è n'aministarradur che'l pò fal, bidde, per plaschair? Curdiaj salüd e ve rengrazzi giamò, --Mondschein 18:17, 15 set 2009 (UTC)

faa!--Insübrich 20:43, 15 set 2009 (UTC)
Te rengrazzi de cör. Adess ghe saria anca besogn de püssee etichet int'l Wiki Babel: mi, paresepi, gh'huu tre lengh ch'huu imparaa fin de piscinin, però l'ünega lengua che mi dröi a nivel prufessiunal l'è l'ingles. Pö gh'huu anca de dì che vöna di mee lenghmader a l'è pütost 'l Bavares e minga 'l Tudesch. Mi 'l Tudesch in de la scöra l'huu mai stüdiaa... Curdiaj salüd, --Mondschein 20:53, 15 set 2009 (UTC)
fa inscì: ciapa el codes del template in d'un altra wikipedia e cobiel chì--Insübrich 21:01, 15 set 2009 (UTC)
A gh'huu giamò pruaa ma'l fünsiuna minga... :-( --Mondschein 21:08, 15 set 2009 (UTC)
dam el link al template che te vöret --Insübrich 07:30, 16 set 2009 (UTC)

Messagg de Servizzi[modifica 'l sorgent]

  • Messagg atüal = "Ultim cambiament". Nöa ideja = "Ültema Müdada/Müdaziun/Mudifega" Messagg atüal = "Legenda: N - nuova pagina, m - modifica minore, b - modifica bot." Nöa parposta = "Legenda: N = "Nöf Articul/Növ Articul/Nöa Pagina, M - Mudifega de poch, B - Mudifega a un Bot"
En bresà 'l sarès: ölteme mudìfiche o öltem cambiamèncc, però mé starès söl ucidentàl e farès argót come: ültim mudìfich (g'hói fat giöst? Col Ucidentàl tàche sèmper béga... ;-) ). --Ninonino 07:53, 23 set 2009 (UTC)
ültem mudifegh 'l va benun.
  • Messagg atüal = "ATTENZIONE: Questa pagina è lunga 161 kilobyte; alcuni browser potrebbero presentare dei problemi nella modifica di pagine che si avvicinano o superano i 32 KB. Valuta l'opportunità di suddividere la pagina in sezioni più piccole." Nöa ideja = "OCIU/ATENZIUN: Chela pagina chi l'è lunga 161 kilobyte; gh'è di Browser che pudarien vegh di prublema in del mudà/"fà mudifegh a" pagin püssee grand de 32 Kilobyte. Pövess che'l sia vura de s'cepà/divid la pagina in tuchelit püssee piscinit."
ATENZIUN e Fa mudifegh. El rèst el me somèa acatàbil. S-cepà el me somèa föra regìster e per nóter el se avicìna piötòst a spacà che nó a divìder. E doprà separà? --Ninonino 07:53, 23 set 2009 (UTC)
s'cepà 'l vegn de "break", che pensi che la sia la parola uriginala, anca se sunt minga segür. Numà quel. --Mondschein 16:50, 23 set 2009 (UTC)
  • Messagg atüal = "In chesta pagina a inn evidenziaa i cambiameent püssee receent al wiki lumbaart." Nöa ideja = "In chela pagina chi gh'è na lista di müdad/mudifegh/müdaziun püssee fresch a la Wiki Lumbarda"
Tra müdad, mudìfegh e müdaziun, catarès fò mudìfegh (mudìfich nò?), ma fórse mé farès cambiamènt. --Ninonino 07:53, 23 set 2009 (UTC)
mudifegh, l'andaría anca ben in Milanes/Insübregh, ma "cambià" in de la nosta parlada, l'è na roba che vün 'l fà cunt i "danee", sedenò nüm dröum "müdà", ergo: "müdaziun" e "müdada" hin ben mej de "cambiament" (Cher. Vol 1 pag. 191). --Mondschein 16:50, 23 set 2009 (UTC)
  • Messagg atüal = "Fà vedè i ultim 50 | 100 | 250 | 500 cambiament in dij ultim 1 | 3 | 7 | 14 | 30 dì Scund mudifich menu impurtaant | Famm vedè i bot | Scund üteent anònim | Scund üteent cunèss | Scund i mè mudifich Fà vedè i noeuv cambiament a partì de 16:49, 18 set 2009" Nöa ideja = "Fà vedè ij ültem 50 | 100 | 250 | 500 müdad/mudifegh/müdaziun in dij ültem 1 | 3 | 7 | 14 | 30 di Scund i müdad/mudifegh/müdaziun manch impurtant | Fà vedè i bot | Scund i Wikipedista/Druat anonem | Scund i i Wikipedista/Druat cunetü | Scund i mee müdad/mudifegh/müdaziun Fà vedè i nöf/növ müdad/mudifegh/müdaziun a scumenzsa di 16:49 vur, de'l 18 set 2009"
Per la paròla duvràt/druvàt/druat g'hó zà dit la mé piö sùra. La fùrma -at en Bresà la g'ha mìa 'na corispondènsa dirèta. Se pödóm stà söndèn vergót che se 'nsomèa a dopradùr l'è mèi. A vülì ardà bé, apò a dopradùr el sarès en neologìsmo ma alméno el g'harès de le corespondènse (möradùr, laoradùr, curidùr, sotradùr, ecc.). La fùrma piö spontànea per mé la sarès ütènt. --Ninonino 07:53, 23 set 2009 (UTC)
sì, dopradùr 'l saris un neologismo (istess cuem "wikipedista" e "ütent") ma almanch 'l gh'avariss una curispundenza cun la parola uriginala, che l'è "user". A capissi che ütènt 'l pö vess "spontaneo", però giamò che a tirum in pee un neologism fumel in lumbard, no? --Dakrismenocià ciciaróm un cicinín 10:26, 23 set 2009 (UTC)
Sé, sé, Dakrismeno, per mé dopradur l'è la propòsta piö sensàda. ütènt l'ho tiràt fò apéna per completà 'l mé pensér, ma la vülìa mìa véser 'na propòsta. Scüzem se só mìa stat ciàr. Ciao, --Ninonino 11:09, 23 set 2009 (UTC)
Druat e druadur hin quij che la wikipedia la dröen, ciuè la lengen. Quij che la Wiki la fan hin i Wikipedista. A bun cünt Dupradur u druadur però van ben anca lur. --Mondschein 16:50, 23 set 2009 (UTC)

Magüt/Géometra/Architèt (User/Administrator/Burocrat) rimàn la mè prupòsta. S'el va miga bén, 'pogi "druadùr/druadù/dopradùr" scrivüd in dél mod püsè cumün.--Grifter72 13:54, 23 set 2009 (UTC)

Magüt/Géometra/Architèt... la me par una nomencladüra di massun :P Gent, se vörum fem un'altra vutaziun--Insübrich 15:39, 23 set 2009 (UTC)
Desmenteghemes no de la parola Ütilizzadur... --Mondschein 18:49, 23 set 2009 (UTC)
se 'n disuv dela parola Bocia? 1) la esprimm l'idea del laurà 2) l'è capida da tücc i parlad lumbard 3) L'è migna un neologismu 4) la và bee per el maschil che per el feminil 5) l'è simpatica e alegra. A mi me par che 'l saress mei truà una parola che la se dupera e che la sia cumprensibila da tücc i parlad lumbard, dopradur, duvratt, in cumasch e in laghee (e credi anca in ticines e vultulin) la vöö dì propi nagutt. (Stess descurs per Grott che a l'è el plüral de "grota", ma se capiss migna quell che la vöö dì. I mai pensaa de cambiala?)--Kibira 16:00, 23 set 2009 (UTC)
Bocia mi l'huu mai sentüü, mai vedüü, mai lengiüü. La parola boggia, a Milan, (parnunziaa "bògia") l'è chela roba che in de la bela lengua de'l Dante se ciama palla. 1. La fà pensà a l'ideja de'l laurà la palla? Ma... 2. Minga vera. 3. E chi te gh'heet resun, Kibira, la palla ghe l'em giamò de secuj nüjolter :-) 4. La palla l'è na dona. 5. Desegür: la palla la va, la gira, la rotola: me sumeja anch a mi che la sia piena de ligria. :-) --Mondschein 16:50, 23 set 2009 (UTC)
Bocia da mi el gh'è: el vör dì, picinìn, fiulìn (el bocia, el buciarlìn). L'è vira che a Milàn el sé dröva no: di volt m'han chièst s'el vurèva dì. In inglés el pudarés es newbie.--Grifter72 19:30, 23 set 2009 (UTC)
Gròtt l'è la version ticinesa de Cròtt, che l'è 'l nòmm di cavità natural che se troeuven in de la provincia de Sondri, indove on temp el se conservava el mangià e indove faseven di ostarii. On loeugh indove mangià e parlà. L'è come dì "bar" però in d'on moeud pussee complicaa (font: wp italiana). --Eldomm 16:06, 23 set 2009 (UTC)
Propi vera: i prim Wikipedista de la LMO eren asquas tücc tesines. --Mondschein 16:50, 23 set 2009 (UTC)

Domà ona ròbba: a me el va anca ben vedè el nòmm template tradòtt in Mudel, però pensi che 'l saria staa mej dì: "Gent, voria cambià template in mudel. Sii d'accòrdi?". Perchè poeu sedenò se creen precedent per fà di ròbb arbitrari pussee pericolos. El ripeti, son minga contrari a 'sto mudament (me faseva on poo schivi template, el gh'ha on nòmm che 'l someja on comun de la Brianza!) , figuress!, ma me saria piassuu pussee se la còssa la fuss stada fada sòtta la lus del sô. Per fàlla vess legal al 100% e approvada de la comunità. --Eldomm 16:06, 23 set 2009 (UTC)

E chinscí te gh'heet propi resun. --Mondschein 16:50, 23 set 2009 (UTC)
mi l'hoo mia fat in mala fed gent, 'l translatewiki 'l gh'ha 5.000 messagg de vultà, se pö mia ciamà cunsili per ogni parola, mi hoo pensaa de fà un poo quel che me sumija giüst, e pöö se gh'è di prublema se pö cambiàl; dop de tüt 'l translatewiki l'è una wiki anca lü, donca i rob i se pören discüt anca dop avèj fat. Per 'l Grott: in tisin 9 usterij sü 10 i se ciamen Grot (o "grotto" in talian lumbardizaa), donca la me sumija una parola püssee che legitima.
Un ciariment: mi hoo no "cambiaa template in mudel", la parola template la gh'aveva mia de tradüzion, e mi ghe n'hoo metüü vöna. --Dakrismenocià ciciaróm un cicinín 17:04, 23 set 2009 (UTC)
Sì, certo, el soo che te l'heet minga faa in mala fed! Però gh'emm tucc (mì, tì, i alter) de stà attent a fà minga di ròbb tròpp unilateral, per el futur. --Eldomm 17:16, 23 set 2009 (UTC)
el bocia a l'è l'aprendista, el fiöö ch'el cumencia a laurà e el fà i facc püsee ümil, credevi che l'eva una parola püsee cugnusüda. sì, grott intüisi quell che el pò vurè dì, i crott gh'i hemm anca nümm: a Stazona al mes d'utubra a gh'è la sagra di crott. in laghee el crott a l'è una cantina natüral, i grott i henn i caverni, i tann. --Kibira 17:12, 23 set 2009 (UTC)

Magra se pò archivià quajcòss... 'se 'n disii, vialter? --Eldomm 17:53, 18 set 2009 (UTC) si. --Dans 22:23, 18 set 2009 (UTC)

Fem pür un bel archivi. --Mondschein 22:29, 18 set 2009 (UTC)

I paròle de Kibira contra Mondschein[modifica 'l sorgent]

Tróe mia i paròle per dì quat l’è bröt chèl che ol Kibira l’à scricc iér sö la pagina del Insübrich. Nò, mia per i catièrie che l’à dicc cóntra de mé, nò, responderó prèst e töt in d’öna ólta come gnà lü l’ se spètà, chèl che l’è pròpe bröt, piö de bröt, l’è chèl che l’à dicc söl Mondschein.

Se l’gh’à ü problema con mé, l’tache béga con mé, l’ se la ciape mia co i óter per sfogàs, l’ se la ciape mia co i óter desà che con mé l’ghe rìa mia a fa e desfà chèl che l’völ e mé ghi cante!

E pò chèl che l’è piö bröt amò, l’è che l’è ‘ndacc sö la pagina de ün óter a dì töte chèle cetiérie lé, se l’gh’à ergóta de dì al Mondschein ghe l’dìghe mia de dré a la schéna, ma ciar e nèt söl mus ‘ntàt che l’ la àrda ‘n di öcc, come ó fai mè con lü sö la so pagina prima e söl gròtt adès, come i fa chèi che i se ciama òmegn!

Preòcüpìs mia che rie, in chi dé che gh’ó mia tép, ma rie!

--Aldedogn 22:37, 22 set 2009 (UTC)

La grafia in O[modifica 'l sorgent]

Non sono lombardo ma vorrei fare delle osservazioni.
Molte parole dell'area latina che presentano la volale O, in Lombardia sono pronunciate con la /u/ (io la chiamo O iper-chiusa). Il fenomeno è molto consistente nella variante insubre (specialmente a Milano mi pare di capire) mentre si attenua spostandosi verso oriente.
Sto attualmente facendo ricerche su tutte le parlate romanze per cercare di capire come si differenzino tra di loro. Il fenomeno della O iper-chiusa è molto frequente, oltre al lombardo si trova anche in emiliano, ligure, piemontese, occitano, catalano, portoghese, arpitano e francese. Mi pare di poter dire (dalle mie ricerche) che il fenomeno della O iper-chiusa sia il vero tratto distintivo delle lingue gallo-romanze; il cui epicentro è l'occitano, non il francese come pensano in tanti! In tutte queste lingue il fenomeno e più o meno marcato e in certe lingue si verifica solo sulle O atone (catalano, portoghese) mentre in altre si verifica anche sulle O toniche (occitano, lombardo).
Tutte queste lingue utilizzano la "grafia in o" cioè scrivono O e pronunciano /u/ (con l'eccezione del francese e dell'arpitano che utilizzano la "grafia in ou"). Per esempio occitan in occitano si legge /uzità/.
La "grafia in u" esiste solo in Italia e secondo me è da eliminare perchè non è etimologica, crea incomprensioni profonde e inutili differenziazioni. Per esempio in lombardo si è costretti a scrivere lumbard per la variante occidentale e lombard per quella orientale. Si chiama "urtugrafia ünificada" ma mi pare che crei un sacco di divisioni inutili! :)) Quando invece si potrebbe scrivere semplicemente "lombard" specificando che il suono della O chiusa oscilla a seconda delle varianti tra la /ó/ italiana e la /u/ italiana.
In Piemonte per esempio la "grafia in u" è decisamente rifiutata e rimane reclusa nell'ambito volgare di chi parla il piemontese ma non lo sa scrivere.
Insomma secondo me la "grafia in o" e più comprensibile, più etimologica, più colta e più comune nell'ambito gallo-romanzo. --Cit vësco 23:39, 22 set 2009 (UTC)

cara Cit vësco, mersì per 'l to messagg. Ciò che hai riportato per quanto riguarda le lingue romanze d'occidente è buono e giusto, e sono d'accordissimo con la tua analisi riguardante la situazione della /ó/-/u/ nella lingua lombarda. La tua affermazione che la "urtugrafia ünificada" crei delle divisioni tra OR e OCC non è corretta però, perché implica che esista un'ortografia unificata tra le due varianti, e ciò non è vero. L'unica urtugrafia ünificada in uso qui (e l'unica esistente per quanto ne sappia io) è questa, e i suoi creatori si sono limitati a voler unificare il lombardo OCC. Ricordiamoci poi che le "inutili differenziazioni" sono create dalla gente, non dalle grafie. Un'esempio ce lo abbiamo qui: esiste una grafia occidentale unificata, ma solo due/tre utenti la usano (e nemmeno questi la usano in maniera consistente!) perché molti trovano giusto marcare le loro diferenze dialettali oltre al livello permesso da questa grafia. Da linguista, se spettasse a me sviluppare una grafia unificata per tutto il lombardo non ho dubbi che seguirei ciò che hai fatto notare tu, perché è palese che sia l'unica strada da seguire se si vuole scrivere in "lingua" piuttosto che "nei dialetti". Però poi la grafia non basta, ci vuole anche la gente che la usi. --Dakrismenocià ciciaróm un cicinín 10:40, 24 set 2009 (UTC)
Ciau, Dakrismeno, mi sunt chi che pröi a capì quel che gh'huu de fà cunt quela grafia chi. Ma i mee articuij ti t'i podet semper cureg. Te salüdi, --Mondschein 19:51, 24 set 2009 (UTC)

Mersì Dakrismeno. In effetti ho fatto confusione sul significato di "urtugrafia ünificada", non mi aspettavo che l'unificazione si riferisse solo alla variente occidentale! Effettivamente la "lingua lombarda" è un po' un'invenzione dal momento che le lingue lombarde sono -almeno- 2. Una si può chiamare "insubre" l'altra... non so... lingua d'ö. Forse tu mi stai dicendo che la "grafia in u" più facilmente consente ai parlanti di avvicinarsi alla scrittura. Può darsi. Però credo che il mio discorso resti valido. Grazie per la chiacchierata! Te saludi --Cit vësco 18:16, 25 set 2009 (UTC)

Almeno due sarebbe? Perchè la terza mi sfugge proprio... (posso comprendere che qualcuno consideri lombardo occ e ori due lingue diverse, anche se io non mi trovo d'accordo). Il tuo discorso, Cit Vësco, non è che sia sbagliato. Secondo me bisogna considerare però che adesso come adesso una grafia con le ü e le ö è usatissima. Si pensi alla svizzera o tutto quello che non è città di Milano e (chissà poi quanti) dintorni.--Insübrich 19:10, 25 set 2009 (UTC)
<ita> Scusa, ho messo "-almeno- 2 lingue" perchè talvolta ho sentito parlare anche di una variante alpina (valtellinese) e di una meridionale (transizione con l'emiliano). Secondo me sono 2, ma forse mi sbaglio. ""Chi vuole può rispondermi in lombardo, mi pare di capirlo abbastanza"" </ita> --Cit vësco 13:12, 26 set 2009 (UTC)
anlora it scrivo an lombard :P. I dialet che se parlen in di muntagn (e suratüt in di sit püssee sperdüü) a hinn magara un poo strani ma a bun cünt lumbard ucidentaj (pensi la püssee part), e te'l capisset se t'ja leget. Lassum perd un mument i dialet de transiziun, 'me quel famus de la Val Bargaja che l'è una transiziun cunt el rumancc. I dialet meridiunaj a hinn anca lur lumbard ma cunt una quaj influenza emiliana e piemuntesa. Però, scüsem, tì te seet un piemuntes... ma dim minga che el piemuntes a l'è tüt piemuntes de Türin? Porca miseria, gh'è di diferenz ma a l'è tüta una storia (per fà del mal) quela che cun quater diferenz in crüs se fan sü tücc di lenguv diferent!!

Ue, respundem anca in piemuntes che'l legi vulentera e'l scrivi un cicin (i l'hai studià la gramatica del Camilo Brero)--Insübrich 14:56, 26 set 2009 (UTC)

<pms> Ël piemontèis a l'ha 'dcò chiel soe variant. Ma an piemont a-i é staje la dominansa dël turinèis a livel literari. Costa-sì a l'é diventà la lenga regional conossùa an tut ël Piemont, fin-a 'nt le valade ossitan-e. La wiki-pms a l'é preparà për scrive an tut ij dialet piemontèis, ma gnun a-j dòvra, tuti a dòvro 'l turinèis - ch'a sarìa mej dì "koinè piemontèisa". An tute manere i l'hai capì tò dëscors e adéss i dirai: "le lenghe -al màssim doe- lombarde". Ahah ah! Opura s'it preferisse "la lenga lombarda"! </pms> Saludi :)) --Cit vësco 14:41, 28 set 2009 (UTC)
Ciau, Cit vësco, quel che te seet dree a dì ti a l'è minga sbajaa, per caridaa, ma nüjolter chinscí gh'em un para de prublema: i vost vesin (ij Ucitan) dröen anca lur la grafia in o (sensa ü e ö), ma i nost de vesin (Tesines, Rumantsch, Ladins) dröen tücc ü & ö. Ij ünegh a druà la grafia in o (sensa ü & ö) hin i Milanes, ma de Milanes che parlen 'l Milanes a'l didincö ghe n'è propi pü, pürtrop, e quij poch che'l parlen, de solet 'l scrien no e gh'han nissüna ideja de cumè scriel.... Te salüdi, --Mondschein 19:34, 25 set 2009 (UTC)
"Gh'huu capì 'l prublema, mersì - te salüdi" --Cit vësco 13:28, 26 set 2009 (UTC)

Però l'è vera che i Ticines, se vorarissen, podarissen scriv con l'ortografia in o. Foo on esempi: la fras

  • Lügan [...] l'è la püssée granda cità del canton Tesin, Svízzera. Al gh'ha 50.840 abitaant (2007), pressapoch 124.000 se cüntum tüta l'area meterpulidana, e al s'afascia in sül lach da Lügann: ul Ceres.

La pò vess scritta anca inscì senza problema:

  • Lugan [...] l'è la pussee granda cittaa del Canton Tesin. Svizzera. Al gh'ha 50.840 abitant (2007), pressapòcch 124.000 se cuntom tutta l'area meterpolidana, e 'l s'affascia in sul Lagh da Lugan: ol Ceres.

E per quella fras chì:

  • Castèll Vecàna [...] a l'è un comün lumbaart de la pruincia de Varés sü la costa d'ul Lach Magiur. Ul comün a l'è nassüü in d'ul 1928 cunt la fusiùn di antigh comün de Castèll Travàia e de Vecàna.

gh'è minga tròpp complicazion a scrivella in 'sto moeud:

  • Castell Veccana [...] a l'è on comun lombard de la provincia de Vares su la còsta dol Lagh Maggior. Ol comun a l'è nassuu in dol 1928 con la fosion di antigh comun de Castell Travaja e de Veccana

E del rest, el nòster car amis Igloo s'ha mostraa, anca se cont effett negativ (per mì), che l'ortografia classica la pò vess doprada anca per i dialett svizzer. El problema per mì hinn i dialett de la Bassa, quij là sì che hinn pussee complicaa de rend con l'ortografia in o (giamò a partì di nòmm di paes, come hoo vist in quij di chì, menter s'eri dree a fà sù i modei di comun lombard)! E l'è per quest che credi che quella de dopràlla per tutt el Lombard Occidental la sia on poo on'utopia. --Eldomm 19:58, 25 set 2009 (UTC)

Fàn un puu un esempi indua la grafia classega milanesa l'andaría minga ben in de'l scriv i parlad de la Bassa, per piasè. Mi pensi che la classega l'andaría ben per tücc ma pürtrop i nümer (de la gent che la scriv) hin cuntra de lee. Curdiaj salüd a tücc, --Mondschein 20:05, 25 set 2009 (UTC) PS (Se vörel dì "s'ha mostaa"?)
In realtà vorevi scriv l'ha mostraa, ma hoo sbagliaa a fàll. On error de distrazion. --Eldomm 13:20, 26 set 2009 (UTC)
la grafia classega l'andaria ben sì per scriv i alter dialet dumà se dem minga impurtanza a la diferenza intra "u", "ò" e "ó", che scrivarem semper "o". Minga la grafia classega milanesa d'incö ma quela d'almen cincent agn fa.--Insübrich 20:29, 25 set 2009 (UTC)
Compagna de quella del Varon Milanes (1610). Eh, sì, l'è ona ròbba on bell poo antiga. --Eldomm 21:01, 25 set 2009 (UTC)
U quela drada del Porta e del Balestree... La classega d'incö l'huu mingamò capida. Te, Eldomm, parchè penset che la vaga minga ben per la parlada de la Bassa, ti? --Mondschein 21:09, 25 set 2009 (UTC)

Mah, menter per i parlad settentrional me someja che ghe sien tanti affinità, con quij pussee a sud l'è complicaa: a sud gh'hann di sòn, di desinenz e ròbb simel che pòden minga vess ben rappresentaa con l'ortografia milanesa. Ma l'è domà on'opinion, eh! Se vorii scriv tucc compagn de me, sont anca content, eh! --Eldomm 06:46, 26 set 2009 (UTC)

la grafia classega d'incö a l'è la grafia classega adatada al dialet de Milan. A l'è buna dumà per scriv in milanes. Pöö gh'è la quistiun di dubi, che l'è mej lassala stà, ma che l'è un altra resun che la tegn luntana i gent de quela grafia chì.--Insübrich 09:31, 26 set 2009 (UTC)
Certu, però l'urtugrafia classica la pò vess adatada anca ai alter dialet, se se vör. Vün el pò scriv vòlta se l'è de Milan, voeulta se l'è un puu de föra. E isncì via cun quest/chest, semper/sempro, pòdi/poeudi, de/da/ad, bon/bòn, staa/stai/stad. Quel che credi che 'l sia impurtant ribadì però credi che la sia la libertà de ciaschedün de duprà l'urtugrafia STANDARDIZADA E CUN FUNT che 'l preferiss. I impusiziun in del cas lumbard gh'avarissen de vessegh minga. --Eldomm 13:20, 26 set 2009 (UTC)
alura te müdet la grafia rispet al standard milanes d'incö...--Insübrich 14:59, 26 set 2009 (UTC)

Hinn tornaa[modifica 'l sorgent]

Hinn tornaa i anònim che scriven i paginn sora la Sicilia. Pòden vess bloccaa? Ò gh'emm inveci de sopportài? --Eldomm 05:23, 24 set 2009 (UTC)

Bah, Eldomm, ardóm en puzitìf. El g'ha sbosàt zó 'na bèla bràca de artìcoi, de gròs problémi de ortografìa n'ho mìa éscc. L'ünic laùr de sistemà ripetitìf l'è la prepuzisiù da che 'l nòst anònim el se ustìna a mèter quan che 'l scrìf pruvincia da xxxxx. Ghe sarès de nàga dré a curigìl. A vülì fà le ròbe bé ghe sarès apò de mèter la categorìa e i link interwiki. Cèrto el cuntenùto del artìcol le poarì poarì, però l'è mìa gne l'ünic che 'l fa i artìcoi isé neh.
Pò a vülì blocàl che blòchet chi? El dopèra ogna ólta 'n IP diferènt. Te otegnarèset negót. Ciào, --Ninonino 07:07, 24 set 2009 (UTC)
<pms>La posission ëd Ninonino a më smija rasonèivola. Tension: a l'é minga un bòt. A fà dle coression a man. L'ùltima vòta le pàgine a son stàite scanselà an scrivend che a l'era un bòt, ma a l'era na motivassion pa giusta.</pms> --Dragonòt 07:20, 24 set 2009 (UTC)
Ho visto ho visto: non fa niente: si rifanno. E chi che le ha cancellate, è un vandalo. Questo Insubrich mi sembra avere una testa molto piccola.--79.25.209.203 20:02, 29 set 2009 (UTC)
Certo Dragonòt che però, pò a lü 'l nòst anònim, zà che l'ìa dré, el püdìa mitìga 'n brizinì de 'mpègn e fài giöscc sté artìcoi, perchè, apò a se i è póc laùr de sistemà, fal per töcc i artìcoi che 'l g'ha fat, l'è ac sèmper 'na bèla bügàda. Lü 'l i ha cargàcc sö 'ndèna mezurèta ma a sistemài ghe öl en bèl tòc de piö dòpo.
En robot l'è mìa, ma 'na sèrta automatizasiù 'ndèl preparài la gh'è, perchè i erùr i è sèmper i stès. --Ninonino 09:40, 24 set 2009 (UTC)
Varda, Dragonot, al t'ha respundüü el Ninonino. --Insübrich 09:58, 24 set 2009 (UTC)

Dò domande:

l’è sigür che “da” l’è sbaiàt? Mè se regórde che ol Dakrismeno ghe l’éra zamò dicc, però me se regórde mia se l’anonimo l’éra respondìt che lü l’iscrìf isé o se la mai respondìt.

‘n töte i manére se l’è sbaiàt, menimà de stà lé a sistemale pagina per pagina s’ pöl mia dovrà ü bot per pasà da “da” a “de”? me par che alméno per sistemà i erùr se pöderès dovral.

Per blocà l’anonimo, a parte che ghe basta cambià l’ip e l’è amò ché, sirchì de faga caso che pò l’anonimo l’à migliuràt i sò pagine, adès m’ s’è dré a parlà de öna lètera, öna “a” al pòst de öna “e”, ‘mpó de tèp fà l’éra töta ‘n ótra stòria.

Se pò se parte co i blochi, alura ghe sarès de blocà ach i vandali e fòrse mia adóma chèi…

Ve salüde e buna nòcc. --Aldedogn 23:06, 25 set 2009 (UTC)

a l'è minga che "da" a l'è sbajaa ma per dagh una quaj unifurmità a la nostra wiki em decidüü de scriv i nom di categurij cun "de". Dumà quela roba chì...--Insübrich 09:36, 26 set 2009 (UTC)
ad ogni modo non è neanche detto che sia sempre lo stesso. Grottesco è peraltro Ninonino che da giudizi sulla qualità, egli che disprezza i libri. --79.25.209.203 19:53, 29 set 2009 (UTC)