Referendum Costituzional del 2017 in Turchia

De Wikipedia
Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.
Resultaa provincia per provincia (si in verd, no in ross)

El 16 de april del 2017 gh'è staa on referendum costituzional in Turchia per decid se approvà o scassà 18 emendament a la Costituzion turca, fioeui de 'n accord in tra el partii del Recep Tayyip Erdoğan e 'l partii nazionalista turch, che scassarien la figura del primm minister, e donca avarien trasformaa la Turchia da republega parlamentara a republega presidenziala, oltra a scassà i cort militar, volzaa fiss el roeul e i poder del president e volzà a 600 i member del Parlament turch.

El referendum l'è staa in d'on clima de emergenza dovuu al Tentativ de Colp de Stat in Turchia del 2016, e donca i sò parpoeust hinn anca miraa per cavà via poder ai soldaa, che hinn garant de la laicità del Stat comè de princippi kemalista: Per esempi i omen ligaa ai forz armaa devegnen ineleggibil, e l'è pu obbligatori fà la leva militar per andà in politega.

I primm sondagg eren a favor del no, ma quej di ultem di hinn vegnuu a favor del sì, de pocch. E se i primm exit poll daven vincitor el sì de oltra el 60%, a la finn hinn staa confermaa i ultem sondagg pre-votà cont ona vittoria del sì votaa del 51,3% di elettor, e la vittoria del no ad Ankara e Istanbul.

Riferiment[Modifega | modifica 'l sorgent]