Wii

De Wikipedia
(Rimandad de Nintendo Wii)
Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.
Wii

El Wii a l'è 'na console de la Nintendo presentada in del 2005 e venduda dal 2006. A l'è stada la console pussee venduda de la Nintendo e vuna di pussee venduu in la storia.

La console la pò lengg i Nintendo Optical Disc sò e del GameCube.

Caratteristich[Modifega | modifica 'l sorgent]

Canai Wii[Modifega | modifica 'l sorgent]

I Canai Wii a hinn di servizzi cont di fonzion giontiv respett ai videogioeugh, per esempi i news, el meteo, di mini-gioeugh o di possibilità de doperà on quaj element di gioeugh senza el DVD. Anca i Mii a hinn gestii cont on canal, e se pòden giontà cont el WiiWare.

Virtual Console[Modifega | modifica 'l sorgent]

Per savenn pussee, varda l'articol Virtual Console.

Virtual Console el permètt de descaregà di gioeugh iconich di piattaform de retrogaming ad on prezzi de 'n quaj Euro: A gh'è gioeugh del NES, del SNES, del Neo Geo, del Nintendo 64, del Sega Mega Drive, del Sega Master System e del Commodore 64. I gioeugh a hinn no modifegaa, foeura che per la traduzion in ingles di gioeugh sortii domà in giappones.

Periférich de contròll[Modifega | modifica 'l sorgent]

On Wiimote cont on Nunchuk

La periferica pussee importanta a l'è el Wii Remote, on telecomand a mano libera che cont on giroscopi e 'n accelerometer el rileva la soa posizion spaziala. A l'è possibil fàll pussee precis cont el Wii Motion Plus. I signai a hinn relevaa cont ona barra a infraross.

Per i gioeugh che domanden dò man a l'è doperaa on Nunchuk, anca lu cont di sensor. El Wii Remote el pò andà cont di guss, per esempi, a forma de volant de macchina per Mario Kart Wii o de pistola. A l'è possibil doperà anca on Classic Controller, senza giroscopi, per i gioeugh classich o per i gioeugh del Virtual Console.

Per i gioeugh che han de bisogn de rilevà el moviment di pee a gh'è la Wii Balance Board, nassuda per Wii Fit, che la rileva el pes e 'l baricenter.

Retrocompatibilità[Modifega | modifica 'l sorgent]

El Wii a l'è retrocompatibil cont el GameCube a nivell nativ, e 'l gh'ha besogn di sò sched de memoria e controller per fonzionà e 'l gh'ha dent 4 access controller e 2 per sched de memoria. El supporta no, però, i espansion sotta del GameCube 'me el Game Boy Player.

Cont di version modifegaa, però, a l'è possibel doperà di àlter controller e di sched de memoria virtuai.

Gioeugh[Modifega | modifica 'l sorgent]

Gioeugh che gh'han avuu success per el Wii a hinn staa:

La Nintendo l'ha desviluppaa la Serie Wii, ciovè di gioeugh che doperen proppi tant di caratteristegh di noeuv controller e permetten de imparà a doperàll. 'Sti gioeugh a hinn:

Ligamm de foeura[Modifega | modifica 'l sorgent]

Vos corelaa[Modifega | modifica 'l sorgent]