Nation building

De Wikipedia
Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.

El nation building (espression inglesa che la gh'ha el significaa de costruzion de la nazion) l'è la costruzion o la definizion ciara de 'n identità nazional, fada tipicament de 'n Stat o de on moviment independentista, per i nazion senza stat.

Fonzionament[Modifega | modifica 'l sorgent]

Tipicament i Stat sovran doperen la coscrizion e la propaganda in di scoeur, despess cont on'unificazion lenguistega; inveci i moviment independentista tenden pussee a standardizzà l'identità che la gh'è, segond i canoni che gh'è al moment, come la Lega Nord che l'ha doperaa 'me eroe nazional padan l'Albert de Giussan o i partii catalanista che fonden l'ideal de lotta per la libertà in su la Guerra dels Segadors.

Esempi[Modifega | modifica 'l sorgent]

El nation building el consist, in pratega, in del creà o stabilizzà 'n identità, cont el trovà 'na bandera nazionala, on inn nazional, ona festa nazionala, di mit nazionai o anca di element pussee banai 'me el stadi nazional o la compagnia aerea de bandera.

On esempi de nation-building recent faa de on Stat l'è l'istituzion de la Festa Nazionala Svizzera, fondada in su 'n fatt real, e scernuda perchè la Svizzera l'era vun di pocch Stat senza la soa festa.