Lengua araba

Articol di 1000 che tucc i Wikipedie gh'hann de havégh
De Wikipedia
Lombard Quest articol chì l'è scrivud in lombard, con la Noeuva Ortografia Lombarda


I part del mond indoa se parla arab.

La lengua araba o arabina (الْعَرَبيّة al-ʿarabiyyah o semplifegad a عَرَبيْ ʿarabī) l'è ona lengua semidega, del grup central, imparentad cont el ebraegh e l'aramaegh, che i vegnen tute sgiò de la lengua proto-semitega.

Dialet[Modifega | modifica 'l sorgent]

In di pais arab se parlan tanta variant diferent de la lengua araba, che de sovent i gh'hann anca di diferenze bei marcade.

Anca se l'esista un arab ufizial e standard che l'è drovad in di scrit e in situazzion formal, in d'la comunicazzion de tut i dì la gent la droeuva i vari dialet, o lengue ch'i parlen indue i stann.

Quej dialet chì i poeuren anca vesser no comprensibil in tra de lor, a seconda dai region arab. In particolar i dialet del Maghreb, che in Arab voeur dì Ucident i enn considerad fess divers da l'Arab standard. La conosenza de l'arab ufizzial la dipenda fort dal nivell d'istruzzion, sgiamò che l'è 'na lengua che la gh'ha mia de parlant nativ, e donca l'è imparad domà a scoeula.

Al dì d'incoeu el dialet egiziàn e quell sirian-libanes i enn tra i pussee cognossud e di volte i enn drovad come lengua franca da la sgent che la parla dialet mia comprensìbil.

Alter proget[Modifega | modifica 'l sorgent]