Fà per Fermà el Declin

De Wikipedia
Lumbard ucidental Quest articol chì l'è scrivuu in lombard, grafia milanesa.
Fare per Fermare il Declino
GuidaOscar Giannino
CoordinadorMichele Boldrin
Stat
Italia
Fondazion27 de agost 2012
Desligazionmagg 2014
IdeolojiaLiberalism, Europeism
Collocazioncenter-destra
CoalizionScelta Europea
Partid europeeALDE
Inscrivids72.583 (2015)
ColorRoss
$fine
This box: view  talk  edit

Fà per Fermà el Declin (Fare per Fermare il Declino in italian) a l'è staa on partii politegh italian de orientament liberal/europeista nassuu in del 2012.

Storia[Modifega | modifica 'l sorgent]

La nassita[Modifega | modifica 'l sorgent]

El 28 de luj del 2012 a l'è lanziaa el moviment Fermà el Declin quand che on grupp de economista e intellettuaj compost de Oscar Giannino, Michele Boldrin, Sandro Brusco, Alessandro De Nicola, Andrea Moro, Carlo Stagnaro e Luigi Zingales el publega, a pagament, on manifest programmatich liberal e liberista in su ses quotidian.

El 8 de dicember el deventa on partii politegh organizzaa che 'l ved el Giannino 'me sò candidaa premier e che 'l voeur fà no di lianz.

El cas Giannin[Modifega | modifica 'l sorgent]

El 18 de febrar 2013 el promotor Zingales el lassa polemicament el partii e l'ha accusaa el leader Giannino de 'vègh on master in sul curriculum che l'ha mai avuu. Anca se Giannino l'ha dii che l'era domà on error in del curriculum l'ha nonziaa i dimission e, se elett, de lassà el sò scagn a disposizion del Partii.

Elezion e fin[Modifega | modifica 'l sorgent]

Ai elezion nazionai, regionai e provinciai ciappen nissun reppresentant perchè superen no i sbarrament. El partii el va donca in crisi, e in del 2014 la finiss la soa attività politega.

Ideologia[Modifega | modifica 'l sorgent]

El progett de Fare per Fermare il Declino el prevedeva la reduzion del debit publegh del 20% del PIL in cinch agn, de la spesa publega de almèn el 6% e de la pression fiscala de almèn el 5%, oltra a l'introduzion del federalism, de 'na riforma universitaria e di liberalizzazion e di privatizzazion.

Resultaa elettorai[Modifega | modifica 'l sorgent]

Vot % Segg
Politegh 2013 Cambra 380 756 1,12 0
Senad 278 396 0,90 0
Europee 2014 in Scelta Europea 0

A bon cunt el gh'ha avuu in Parlament, senza on grupp propi, el Santo Versace, sortii de il Popolo della Libertà e entraa in Fare.

Vos correlaa[Modifega | modifica 'l sorgent]