Ciciarada:Republica de Bèrghem

Contegnûi da pàgina no suportæ in de âtre léngoe.
De Wikipedia
«VERSIOUN PAN-PADANA

Despœu che el dì de Nadal del 1796 y franceis èn entrad en Bèrghem senza coumbàter, d'acordi coun el Poudestad Ottolini che l'aveiva councourdad el retir de le troupe veneziane, el 12 de Marz del 1797 la vegn prouclamada la Repùblica Bergamasca. L'Ottolini, menaçad de vèsser arrestad, el part per Breha, ménter la vegniva elejuda la nœuva municipalitad fourmada de 24 persoune, che la met ensema anca una parvenza de exèrcit.

Despœu de dou dì la Repùblica la vouta l'anexioun a la Repùblica Cispadana, e vègnen bruxad diverse bandeire veneziane. Se comença a méter jo ent la citad e ent le countrade l'àrbour de la libertad.

Però ent le val la cyapa fourma una sorta de countra-revouluzioun perchei la repùblica la par vèsser countra la religioun e soura-de-tout ent y payeis y prèved g'envègnen a pourtar el pœùvoul de la part dy Venezian, ma sto mouviment l'è coumbatud e eliminad ent el jir de un meis.

A la fin la Repùblica Bergamasca la entra a far part de la Repùblica Cisalpina coun el tractad de Campoformio

Questa che lingua è? Catalano, spagnolo? Draco "Brambilla Piras" Roboter 17:46, 2 gen 2008 (UTC)

Varda chì: http://it.wikipedia.org/wiki/Padania indu'a gh'e scrivuu del "padanese"
Mi lassaria i articoi ch'a hin scrivuu in padanese.

--Insübrich 18:44, 2 gen 2008 (UTC)

Vorrei prima verificare che ci sia consenso della comunità in merito. A me pare una lingua inventata tanto quanto la koinè di clamenegh ma potrei sbagliarmi. Draco "Brambilla Piras" Roboter 22:24, 2 gen 2008 (UTC)

«a terra in cui si parlano gli idiomi galloitalici (emiliano-romagnolo, ligure, lombardo e piemontese), il veneto, l'istrioto e, come anfizona, gli idiomi retoromanzi»

Cito dalla pagina linkata. Sarebbe una teoria dell'82' di questo Geoffrey S. Hull, e si afferma che ha scritto una tesi in merito. Quanto è diffusa tale teoria? Draco "Brambilla Piras" Roboter 22:27, 2 gen 2008 (UTC) PS "y payeis y" puzza di catalano/spagnolo lontano un anno luce...

Signori miei, non dovremo tenerci questa ciofega, spero. Piuttosto che di catalano, mi puzza di occitano. Che era il vero sogno proibito del Clamengh. Insübrich, come puoi volere tenere questa roba? Padanese? Ma per cortesia. --Remulazz 07:24, 3 gen 2008 (UTC)

Varda, mì de spess ho troà scrivuu in gir del laorà del Hull. Mì saroo minga on lenguista ma me par un laorà important. Forsi l'è minga chì che gh'emm de scriv in padanese ma 'sti articoj in padanese a hin interessant e gh'è semper ona version in d'on altra lengua lombarda.

Remulazz: l'è minga occitan, catalan... l'è domà un tòcch scrivuu segond el laorà che l'ha faa l'Hull per la soa tesi. E mòcala con 'sto Clamengh chì, Clamengh là... Dà on'oggiada chì http://www.alpdn.org/alp/ (speremm che'l se derva la pagina, incoeu la me va nò). --Insübrich 10:05, 3 gen 2008 (UTC)

Mi pòdi anca pientàla chì, ma el resta el fatt che del lavorà del Hull del 1982 el pò anca importamm nagòtt.
Il fatto è che Clamengh, qui, ha fatto una serie di vandalismi che non ha pari in nessun'altra edizione di Wikipedia. Ha imposto una sua personale visione (distorta) della realtà, ha inventato una lingua che esisteva solo nella sua testa, avvelenando l'atmosfera a un punto insostenibile (e la riprova, se ce ne fosse ancora bisogno, è che appena se ne è andato ha cominciato a crearsi una comunità). Quindi, mi sembra lecito (anzi doveroso) diffidare di ogni contributo di Clamengh, che (le prove sono sotto gli occhi di tutti, tranne ovviamente quelli che ci hanno sopra le fette di salame) include anche lo "sponsor" di questa inesistente lingua padana con annessa ortografia.
Hull ha fatto degli studi? Bene. Ha suggerito una possibile ortografia per una misteriosa quanto inesistente lingua padana? Bene. Non metto in dubbio la sua serietà. Anche io sono convinto della sostanziale unità delle lingue del Nord Italia. Resta il fatto che qui si sta parlando di quello che è successo, non di "storia alternativa". Dunque, la lingua padanesa (o l'ortografia padanesa) per me è una speculazione come se ne possono fare tante, ma che non deve avere pretesa di venire utilizzata. Altrimenti possiamo, come aveva fatto Clamengh all'inizio, proporre di usare la W al posto della V; oppure la X al posto della S. E via così, inventando e creando. Ma dove siamo? Al galà della pubblicità?
--Remulazz 11:33, 3 gen 2008 (UTC)
A proposito, bello quel sito. Mi puzza di già visto, ma tant'è. Ho come la sensazione che lmo.wiki abbia visto una certa infiltrazione da parte di loro elementi. Mi spieghi che cosa ci dovrebbe fregare di questi che hanno fondato una associazione così? --Remulazz 11:38, 3 gen 2008 (UTC)

1) Chii articoj là a hin minga del dovratt Clamengh. 2) El sitt l'era domà per fà vidè a tì un vergott del padanes. Podevi anca scriv http://lmo.wikipedia.org/wiki/La_lengua_Padanesa 3) Perchè toeu via i tòcch in padanes? Dann minga fastidi.. --Insübrich 12:38, 3 gen 2008 (UTC)

  1. Clamengh o meno, non lo so e mi interessa relativamente. Esistono anche i sockpuppet.
  2. Ti ringrazio per il sito, ho capito alcune cose di questi lidi (lo dico senza ironia).
  3. Sì, che danno fastidio. Questa non è la wikipedia in lingua padanesa. Su it.wiki, gli articoli in francese vengono cancellati, o quantomeno viene indicato di tradurli. Se proprio ti piacciono, proponi su Meta la creazione di una edizione dedicata di Wikipedia e mettili lì. Così vediamo anche che cosa ne pensano i nostri ineffabili membri del Language Committee. --Remulazz 13:42, 3 gen 2008 (UTC)
... varda, 'sti chì a hin tò invenzion. Vun el dis che'l voeur tegnì vergòtt in padanes e tì te salter foeura colla stòria de fa ona wiki in padanese. Mì'l cognossi nanca el padanese... ma'l me par ciar che pòden vess informazion interessant, anca per i alter lengov padan. Mì saria pusee attent de scancellà 'sti ropp chì: dann minga fastidi, a l'è minga el ruff... --Insübrich 14:59, 3 gen 2008 (UTC)

Insübrich se come penso (vorrei che fosse chiaro che al momento la mia è solo una ipotesi, per quanto ne sia abbastanza convinto) il "padanese" è una lingua inventata o comunque non è uno dei lombardi che voglia accettare qui sopra è ruff. come scritto sopra in tutte le wikipedie le voci scritte in lingue diverse da quelle consentite sono cancellate o almeno segnalate chiaramente come tali. Draco "Brambilla Piras" Roboter 18:22, 3 gen 2008 (UTC) PS sono invece d'accordo nel lasciare fuori clamenegh da discussioni di questo tipo.

@Insübrich. Mì pensi ch'hinn minga mè invenzion, ma invenzion de on quaj vun alter. In tutt i maner, vedaremm cosa la disarà la comunità. --Remulazz 07:28, 4 gen 2008 (UTC)
Mah.. vardaj minga come se fussen in d'on'altra lengua. A la fin i tòcch in padanes a hin domà dij version dell'articol che dopren i regoll dell'Hull. A l'è un laorà cultural che'l poeu vess interessant per un lenguista. A'l disi anmò: mì son minga on lenguista ma me par ciar che scancella tucc 'sti ropp chì fòrsi l'è minga ona bella idea. A l'è mej pensagh un poo su. --Insübrich 23:19, 4 gen 2008 (UTC)